From 20904e89b394658bdbae53bc4837015bc7639e96 Mon Sep 17 00:00:00 2001
From: Jakub Pelc <jakub.pelc@email.cz>
Date: Thu, 6 Mar 2025 08:19:25 +0100
Subject: [PATCH] =?UTF-8?q?Explicitn=C4=9B=20upozornit=20na=20n=C4=9Bkter?=
 =?UTF-8?q?=C3=A9=20vlastnosti=20simulace?=
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit

---
 specifikace.md | 10 ++++++++++
 1 file changed, 10 insertions(+)

diff --git a/specifikace.md b/specifikace.md
index 15bbef1..a3cc149 100644
--- a/specifikace.md
+++ b/specifikace.md
@@ -94,3 +94,13 @@ Pokud ke kolizi dojde, posuneme závodníka zpět k hranici boxu.
 
 ### 3) Kontrola dosažení cíle
 Iterujeme přes všechny cíle `goal` a označíme je jako dosažené, pokud `euclidean_distance(racer, goal) <= (racer.radius + goal.radius)`, tedy pokud dochází k jejich průniku.
+
+### Poznámky
+
+Všimněte si, že simulace používá několik neintuitivních zjednodušení:
+
+- při úvodním posunu lodi o její rychlost **nekontrolujeme** kolize
+- kolize kontrolujeme až jako průsečík finální pozice lodi s asteroidy či cíle
+- při kolizi s asteroidem se loď **neodrazí**, tedy nezmění se směr její rychlosti
+- při řešení kolizí loď pouze posouváme ven z asteroidů
+- při kolizi je jedno v jaké fázi řešení podkroků vydělíme rychlost lodi dvěma