Další reformulace specifikace

This commit is contained in:
Jakub Pelc 2025-03-06 09:37:45 +01:00
parent 034247befc
commit 7592365228

View file

@ -71,15 +71,19 @@ Kontrola délky instrukce se provádí porovnáním čtverců délky instrukce a
### 2) Řešení kolizí
Kolize se řeší v **1 až 5 podkrocích**.
V rámci každého podkroku se nejprve kontrolují kolize se všemi asteroidy a poté s ohraničujícím boxem.
Pokud dojde ke kolizi během podkroku, kolize se vyřeší (viz. níže) a **okamžitě se zahájí další podkrok,** dokud není dosažen limit (5).
Kolize se řeší v **1 až 5 podkrocích**. Každý podkrok má dvě fáze:
Pokud během celého kroku dojde ke kolizi, rychlost závodníka se sníží na polovinu.
Toto zpomalení může nastat nejvýše **jednou za krok**, bez ohledu na počet kolizí v individuálních podkrocích.
- kontrola kolizí s asteroidy - v této fázi dojde k **nejvýše jedné** kolizi
- kontrola kolizí s okraji mapy - kontrolujeme každý ze čtyř okrajů mapy
Pokud v podkroku nedojde k žádné kolizi (ani s asteroidem, ani s okrajem mapy), považujeme kolize za vyřešené. Pokud ke kolizi dojde, provedeme další podkrok. Podkroků provedeme maximálně 5.
Pokud v aspoň jednom podkroku dojde ke kolizi (ať už s asteroidem nebo s okrajem mapy), rychlost závodníka se sníží na polovinu.
Toto zpomalení může tedy nastat nejvýše **jednou za krok**, bez ohledu na počet kolizí v individuálních podkrocích.
#### Asteroidy
Iterujeme přes všechny asteroidy `asteroid` v pořadí, v jakém byly přidány do simulace, a pro každý provádíme následující kroky:
Iterujeme přes všechny asteroidy `asteroid` v **pořadí, v jakém byly přidány do simulace**, a pro každý provádíme následující kroky:
- Pokud `euclidean_distance(asteroid, racer) > (asteroid.radius + racer.radius)`, kolize nenastala (pokračujeme k dalšímu asteroidu).
- V případě kolize provedeme následující:
@ -87,6 +91,9 @@ Iterujeme přes všechny asteroidy `asteroid` v pořadí, v jakém byly přidán
- Vektor k vytlačení závodníka: `vn = racer.position - asteroid.position`.
- Vzdálenost posunutí: `push_by = distance - (asteroid.radius + racer.radius)`.
- Posuneme závodníka: `racer.position -= (push_by * vn) / distance`.
- **Přestaneme iterovat** přes asteroidy a posuneme se do další fáze podkroku (řešení kolize s okrajem mapy).
Pokud by tedy loď kolidovala s více asteroidy, vyhodnotíme kolizi pouze s tím, který má nejnižší index.
#### Ohraničující box
Pro každou stranu boxu zkontrolujeme kolizi (například pokud `racer.x - racer.radius < box.min_x` pro levou stranu).