"comment":"Krocení zlé želvy — triviální, průchod po 2D souřadnicích, přímo navazuje na 29-Z1-1",
"requires":[
"29-Z1-1"
],
"position":[
231,
499
]
},
{
@ -177,6 +261,10 @@
"comment":"Želva na dvorku — spíš triviální, netriviální udělat efektivně (ale asi to není třeba pro úspěch), volně navazuje na 29-Z2-1 a 29-Z1-1, průchod po 2D souřadnicích, invalidní příkazy (směrem do překážky) ignorujeme",
"requires":[
"26-Z4-3"
],
"position":[
-267.55303955078125,
230.44407653808594
]
},
{
@ -186,13 +274,21 @@
"requires":[
"26-Z2-3",
"label-retezce"
],
"position":[
-241.55032348632812,
488.43450927734375
]
},
{
"id":"29-Z3-3",
"type":"open-data",
"comment":"Šestková čísla — mega voser implementovat, spíš matematická úloha, převod dešitkových čísel do hacknutých římských",
"comment":"DFS (hledání cesty v grafu po písmenech)",
"requires":[
"label-grafy-pracovni-poznamka"
],
"position":[
-894.0621948242188,
424.8323059082031
]
},
{
@ -242,6 +358,10 @@
"requires":[
"26-Z1-4",
"label-grafy"
],
"position":[
-809.14794921875,
274.6507263183594
]
},
{
@ -252,7 +372,11 @@
"jak-resit-ulohy"
],
"title":"Data a algoritmy",
"htmlContent":"<h2>Datové struktury</h2><p>V programech potřebujeme nějak reprezentovat data o reálném světě. Paměť počítače je ale jen dlouhá sekvence bytů (malých čísel). Abychom mohli reprezentovat něco komplikovanějšího, skládáme si v paměti <strong>datové struktury.</strong> Technicky je to akorát hromada čísel, kterým přikládáme speciální význam. Pro potřeby programátora je ale často podstatnější ten samotný speciální význam, než hodnota čísel, kterými je zapsán.</p><p>Úlohy, které najdeš dále, se všechny zabývají nějakou datovou strukturou. Jsou uspořádány s rostoucí obtížností a pro pochopení složitějších datových struktur je často potřeba mít vštípené detaily struktury předchozí.</p><h2>Algoritmy</h2><p>Datové struktury jsou nám samotné k ničemu. K jejich smysluplnému využití potřebujeme nějaký důvod. Datovou strukturou jenom reprezentujeme nějaký stav světa. Proto v úlohách najdeš krom datových struktur také využití různých algoritmů - ověřených postupů, jak řešit nějaké druhy problémů.</p>"
"htmlContent":"<h2>Datové struktury</h2><p>V programech potřebujeme nějak reprezentovat data o reálném světě. Paměť počítače je ale jen dlouhá sekvence bytů (malých čísel). Abychom mohli reprezentovat něco komplikovanějšího, skládáme si v paměti <strong>datové struktury.</strong> Technicky je to akorát hromada čísel, kterým přikládáme speciální význam. Pro potřeby programátora je ale často podstatnější ten samotný speciální význam, než hodnota čísel, kterými je zapsán.</p><p>Úlohy, které najdeš dále, se všechny zabývají nějakou datovou strukturou. Jsou uspořádány s rostoucí obtížností a pro pochopení složitějších datových struktur je často potřeba mít vštípené detaily struktury předchozí.</p><h2>Algoritmy</h2><p>Datové struktury jsou nám samotné k ničemu. K jejich smysluplnému využití potřebujeme nějaký důvod. Datovou strukturou jenom reprezentujeme nějaký stav světa. Proto v úlohách najdeš krom datových struktur také využití různých algoritmů - ověřených postupů, jak řešit nějaké druhy problémů.</p>",
"position":[
-29,
2
]
},
{
"id":"jak-resit-ulohy",
@ -262,7 +386,11 @@
],
"comment":"kecy o tom, jak se může řešit taková úloha",
"title":"Jak řešit úlohy?",
"htmlContent":""
"htmlContent":"",
"position":[
43,
-98
]
},
{
"id":"label-1d-pole",
@ -270,7 +398,11 @@
"comment":"...",
"requires":[],
"title":"Pole",
"rotationAngle":337
"rotationAngle":337,
"position":[
-120.56800842285156,
53.46208953857422
]
},
{
"id":"label-2d-pole",
@ -278,7 +410,11 @@
"comment":"...",
"requires":[],
"title":"2D pole",
"rotationAngle":340
"rotationAngle":340,
"position":[
-350.5476379394531,
141.41993713378906
]
},
{
"id":"label-grafy",
@ -286,7 +422,11 @@
"comment":"...",
"requires":[],
"title":"Grafy",
"rotationAngle":342
"rotationAngle":342,
"position":[
-789.450927734375,
214.32875061035156
]
},
{
"id":"label-grafy-pracovni-poznamka",
@ -296,7 +436,11 @@
"31-Z3-3"
],
"title":"Grafy, ale neuspořádané",
"htmlContent":"<p>undefined</p>"
"htmlContent":"<p>undefined</p>",
"position":[
-826.3731079101562,
359.58056640625
]
},
{
"id":"label-retezce",
@ -304,14 +448,22 @@
"comment":"...",
"requires":[],
"title":"Textové řetězce",
"rotationAngle":326
"rotationAngle":326,
"position":[
-209.55250549316406,
410.4397888183594
]
},
{
"id":"label-uvod",
"type":"label",
"comment":"...",
"requires":[],
"title":"Úvod"
"title":"Úvod",
"position":[
42,
-243
]
},
{
"id":"label-zelvy",
@ -319,7 +471,11 @@
"comment":"...",
"requires":[],
"title":"Želvy",
"rotationAngle":43
"rotationAngle":43,
"position":[
205,
407
]
},
{
"id":"placeholder-kurz-programovani",
@ -329,7 +485,11 @@
"programovani"
],
"title":"placeholder-kurz-programovani",
"htmlContent":"<p>Tady by měl začítat kurz programování</p>"
"htmlContent":"<p>Tady by měl začítat kurz programování</p>",
"position":[
452,
62
]
},
{
"id":"programovani",
@ -339,7 +499,11 @@
"jak-resit-ulohy"
],
"title":"Programování",
"htmlContent":"<p>Počítače nemluví lidskou řečí. Aspoň zatím. Pokud jim chceme vysvětlit nějaký komplikovanější problém, potřebujeme mluvit správnou řečí - nějakým <strong>programovacím jazykem.</strong></p><h2>Jaký programovací jazyk použít?</h2><p>Programovacích jazyků je více a každý se hodí na něco jiného. S roustoucími zkušenostmi se pravděpodobně naučíš přecházet mezi několika programovacími jazyky podle toho, jaký problém zrovna řešíš.</p><p>Pro řešení úloh Ti doporučujeme <strong>Python 3</strong>. Pokud se ho chceš naučit, můžeš zkusit projít kurzem, který jsme pro Tebe připravili.</p>"
"htmlContent":"<p>Počítače nemluví lidskou řečí. Aspoň zatím. Pokud jim chceme vysvětlit nějaký komplikovanější problém, potřebujeme mluvit správnou řečí - nějakým <strong>programovacím jazykem.</strong></p><h2>Jaký programovací jazyk použít?</h2><p>Programovacích jazyků je více a každý se hodí na něco jiného. S roustoucími zkušenostmi se pravděpodobně naučíš přecházet mezi několika programovacími jazyky podle toho, jaký problém zrovna řešíš.</p><p>Pro řešení úloh Ti doporučujeme <strong>Python 3</strong>. Pokud se ho chceš naučit, můžeš zkusit projít kurzem, který jsme pro Tebe připravili.</p>",
"position":[
144,
2
]
},
{
"id":"start",
@ -349,7 +513,11 @@
],
"comment":"úvodní kecy o tom, jak to celé funguje",
"title":"Start",
"htmlContent":"<p>Aktuálně je celý projekt v <strong>BETA režimu</strong>. Pokud najdeš libovolnou chybu nebo pokud Tě napadá, že by se dalo cokoliv vylepšit (a ideálně jak), dej prosím vědět Vaškovi a Standovi. Díky!</p><h2>Vítej v našem novém kurzu!</h2><p>Pokud tě napadá, jak by se tento <strong>projekt mohl jmenovat</strong>, dej nám vědět!</p><h3>Co zde (časem) najdeš?</h3><ul><li>Základní kurz programování (dříve byl samostatně)</li><li>Roztříděné úlohy ze starších ročníků a sérií</li><li>Staré seriály</li><li>…a další úlohy, které jsme odněkud vyhrabali nebo nově vyrobili</li></ul><h3>Co budu mít z toho, že budu úlohy zde řešit?</h3><p>Něco se můžeš naučit a z toho můžeš mít dobrý pocit. Nic jiného teď neslibujeme. Splnit zde úlohu je to samé jako splnit ji ve cvičišti. Navíc ono k úlohám jsou většinou přístupná vzorová řešení, takže soutěžit zde nedává moc smysl.</p>"
"htmlContent":"<p>Aktuálně je celý projekt v <strong>BETA režimu</strong>. Pokud najdeš libovolnou chybu nebo pokud Tě napadá, že by se dalo cokoliv vylepšit (a ideálně jak), dej prosím vědět Vaškovi a Standovi. Díky!</p><h2>Vítej v našem novém kurzu!</h2><p>Pokud tě napadá, jak by se tento <strong>projekt mohl jmenovat</strong>, dej nám vědět!</p><h3>Co zde (časem) najdeš?</h3><ul><li>Základní kurz programování (dříve byl samostatně)</li><li>Roztříděné úlohy ze starších ročníků a sérií</li><li>Staré seriály</li><li>…a další úlohy, které jsme odněkud vyhrabali nebo nově vyrobili</li></ul><h3>Co budu mít z toho, že budu úlohy zde řešit?</h3><p>Něco se můžeš naučit a z toho můžeš mít dobrý pocit. Nic jiného teď neslibujeme. Splnit zde úlohu je to samé jako splnit ji ve cvičišti. Navíc ono k úlohám jsou většinou přístupná vzorová řešení, takže soutěžit zde nedává moc smysl.</p>",