You can not select more than 25 topics
Topics must start with a letter or number, can include dashes ('-') and can be up to 35 characters long.
44 lines
2.4 KiB
44 lines
2.4 KiB
2 years ago
|
\pagenumbering{gobble}
|
||
|
|
||
|
# Dobyvatelé
|
||
|
|
||
|
Hra probíhá v taktech, v každém taktu máte možnost dát povel každému svému vojákovi pomocí
|
||
|
jeho unikátního ID, kam se má
|
||
|
vydat (dá se pohybovat doleva, doprava, nahoru, dolů, a dá se také zůstat na místě do dalšího taktu).
|
||
|
Na každém poli smí být, a nejspíš často bude, několik vojáků vašeho týmu. Některá pole plánku
|
||
|
jsou od začátku zabrána kopci (v API jim říkáme `hill`), kam vojáci nedokážou jít. Pokud se o to pokusí,
|
||
|
zůstanou na aktuálním poli, jako by se o kopec zarazili.
|
||
|
|
||
|
Pokud pohyby vojáků vedou během taktu na
|
||
|
střet vojáků různých týmů na jednom políčku, vojáci se pomlátí způsobem popsaným níže. Přežít ale
|
||
|
mohou vojáci maximálně jednoho týmu na poli, a to pouze pokud zde tým má ostře nejvíc vojáků.
|
||
|
|
||
|
## Cíl hry
|
||
|
|
||
|
Na konci taktu, kdy každé pole okupuje maximálně jeden tým, se pole okupované každým týmem stane
|
||
|
územím tohoto týmu, a to až do chvíle, kdy je zabere tým jiný.
|
||
|
|
||
|
Po **každém** taktu se spočte, kolik území náleží každému týmu, a toto číslo se přičte ke množství *bodů*
|
||
|
týmu. To znamená, že finální bodování je *součtem* týmem zabraných polí *po každém taktu*.
|
||
|
|
||
|
## Jak do hry vstupují noví vojáci
|
||
|
|
||
|
Před začátkem každého taktu mají všechny týmy stejný *pomyslný rozpočet*. Z toho musí nejprve uživit všechny své živé
|
||
|
vojáky (to vždy půjde), a poté mohou nakoupit nové. Uživení každého stávajícího vojáka je stejně nákladné
|
||
|
a naverbování nového stojí o poznání víc.
|
||
|
|
||
|
Naverbovaní vojáci se objeví vždy ve vašem domečku (domeček je jedno speciální pole).
|
||
|
Čtverec 3x3 polí s domečkem ve středu je chráněný a jiné týmy se do něj nemohou dostat,
|
||
|
podobně jako kdyby šlo o kopec.
|
||
|
|
||
|
Rozpočet v průběhu hry lineárně stoupá (vy ale explicitně rozpočet neuvidíte, jen vám podle této logiky přibudou vojáci).
|
||
|
|
||
|
## Souboje dvou vojsk
|
||
|
|
||
|
Když se v jednom poli střetne více týmů, přežijí zde jen vojáci týmu s ostře největším počtem vojáků na tomto poli.
|
||
|
Pokud takový tým není, nepřežije zde žádný voják a pole bude dál okupované stejným týmem jako před taktem
|
||
|
(nebo volné).
|
||
|
|
||
|
Pokud označíme jako $a$ počet vojáků nejsilnějšího týmu v poli a $b$ počet toho druhého nejsilnějšího,
|
||
|
zbude nejsilnějšímu týmu na konci taktu na daném poli (dolní celá část z) $\frac{a^2 - b^2}{a}$ vojáků.
|