diff --git a/pravidla.md b/pravidla.md new file mode 100644 index 0000000..a79fc33 --- /dev/null +++ b/pravidla.md @@ -0,0 +1,43 @@ +\pagenumbering{gobble} + +# Dobyvatelé + +Hra probíhá v taktech, v každém taktu máte možnost dát povel každému svému vojákovi pomocí +jeho unikátního ID, kam se má +vydat (dá se pohybovat doleva, doprava, nahoru, dolů, a dá se také zůstat na místě do dalšího taktu). +Na každém poli smí být, a nejspíš často bude, několik vojáků vašeho týmu. Některá pole plánku +jsou od začátku zabrána kopci (v API jim říkáme `hill`), kam vojáci nedokážou jít. Pokud se o to pokusí, +zůstanou na aktuálním poli, jako by se o kopec zarazili. + +Pokud pohyby vojáků vedou během taktu na +střet vojáků různých týmů na jednom políčku, vojáci se pomlátí způsobem popsaným níže. Přežít ale +mohou vojáci maximálně jednoho týmu na poli, a to pouze pokud zde tým má ostře nejvíc vojáků. + +## Cíl hry + +Na konci taktu, kdy každé pole okupuje maximálně jeden tým, se pole okupované každým týmem stane +územím tohoto týmu, a to až do chvíle, kdy je zabere tým jiný. + +Po **každém** taktu se spočte, kolik území náleží každému týmu, a toto číslo se přičte ke množství *bodů* +týmu. To znamená, že finální bodování je *součtem* týmem zabraných polí *po každém taktu*. + +## Jak do hry vstupují noví vojáci + +Před začátkem každého taktu mají všechny týmy stejný *pomyslný rozpočet*. Z toho musí nejprve uživit všechny své živé +vojáky (to vždy půjde), a poté mohou nakoupit nové. Uživení každého stávajícího vojáka je stejně nákladné +a naverbování nového stojí o poznání víc. + +Naverbovaní vojáci se objeví vždy ve vašem domečku (domeček je jedno speciální pole). +Čtverec 3x3 polí s domečkem ve středu je chráněný a jiné týmy se do něj nemohou dostat, +podobně jako kdyby šlo o kopec. + +Rozpočet v průběhu hry lineárně stoupá (vy ale explicitně rozpočet neuvidíte, jen vám podle této logiky přibudou vojáci). + +## Souboje dvou vojsk + +Když se v jednom poli střetne více týmů, přežijí zde jen vojáci týmu s ostře největším počtem vojáků na tomto poli. +Pokud takový tým není, nepřežije zde žádný voják a pole bude dál okupované stejným týmem jako před taktem +(nebo volné). + +Pokud označíme jako $a$ počet vojáků nejsilnějšího týmu v poli a $b$ počet toho druhého nejsilnějšího, +zbude nejsilnějšímu týmu na konci taktu na daném poli (dolní celá část z) $\frac{a^2 - b^2}{a}$ vojáků.