diff --git a/data/flat.json b/data/flat.json index 20965d0c..887d4ddc 100644 --- a/data/flat.json +++ b/data/flat.json @@ -1 +1,347 @@ -[{"model": "flatpages.flatpage", "pk": 1, "fields": {"url": "/o-seminari/", "title": "O semin\u00e1\u0159i", "content": "
Vítejte na stránce seminá\u0159e MaM!
\r\n", "enable_comments": false, "template_name": "home.html", "registration_required": false, "sites": [1]}}, {"model": "flatpages.flatpage", "pk": 3, "fields": {"url": "/co-je-MaM/uvod/", "title": "Co je M&M?", "content": "M&M je mezioborov\u00fd koresponden\u010dn\u00ed semin\u00e1\u0159 pro studenty st\u0159edn\u00edch \u0161kol zam\u011b\u0159en\u00fd na matematiku, fyziku a informatiku. Ro\u010dn\u011b vyd\u00e1v\u00e1me p\u0159ibli\u017en\u011b sedm \u010d\u00edsel \u010dasopisu, ve kter\u00e9m najde\u0161 t\u00e9mata k b\u00e1d\u00e1n\u00ed, dopln\u011bn\u00e9 o zaj\u00edmav\u00e9 \u00falohy a o \u010dl\u00e1nky jak od n\u00e1s, organiz\u00e1tor\u016f, tak od v\u00e1s, \u0159e\u0161itel\u016f. \u010casopis je zdarma.
\r\n\r\nM&M je taky sout\u011b\u017e. Za v\u0161echny p\u0159\u00edsp\u011bvky k t\u00e9mat\u016fm, \u0159e\u0161en\u00ed \u00faloh i \u010dl\u00e1nky ud\u011blujeme body. Na z\u00e1klad\u011b z\u00edskan\u00fdch bod\u016f sestavujeme v\u00fdsledkovou listinu. Na nejlep\u0161\u00ed \u0159e\u0161itele \u010dekaj\u00ed knihy a deskovky. Autor nejlep\u0161\u00edho p\u0159\u00edsp\u011bvku do t\u00e9m\u00e1tka si bude moci smlsnout na dortu. Taky se m\u016f\u017ee\u0161 dostat na Matfyz bez p\u0159ij\u00edma\u010dek (viz n\u00ed\u017ee). A hlavn\u011b, p\u0159ibli\u017en\u011b dvacet p\u011bt nej\u00fasp\u011b\u0161n\u011bj\u0161\u00edch \u0159e\u0161itel\u016f zveme dvakr\u00e1t do roka na soust\u0159ed\u011bn\u00ed.
\r\n\r\nV pr\u016fb\u011bhu \u0161koln\u00edho roku vych\u00e1z\u00ed zpravidla sedm \u010d\u00edsel \u010dasopisu. V nich jsou zadan\u00e9 r\u016fzn\u00e9 podn\u011bty k p\u0159em\u00fd\u0161len\u00ed. Pokud t\u011b n\u011bkter\u00fd zaujme, pokus se k n\u011bmu n\u011bco napsat a poslat n\u00e1m to \u2013 podrobnosti najde\u0161 v sekci Jak \u0159e\u0161it.
\r\n\r\nV\u017edy na podzim a na ja\u0159e p\u0159ipravujeme pro na\u0161e nejlep\u0161\u00ed \u0159e\u0161itele t\u00fddenn\u00ed soust\u0159ed\u011bn\u00ed. To se obvykle kon\u00e1 n\u011bkde v bl\u00edzkosti p\u011bkn\u00e9 p\u0159\u00edrody. Soust\u0159ed\u011bn\u00ed je \u010d\u00e1ste\u010dn\u011b odborn\u00e9, m\u00e1me pro v\u00e1s p\u0159ipraveny p\u0159edn\u00e1\u0161ky ze v\u0161elijak\u00fdch tradi\u010dn\u00edch i netradi\u010dn\u00edch z\u00e1kout\u00ed nejen matematiky, fyziky i informatiky. Dost \u010dasu je v\u011bnov\u00e1no i zaj\u00edmav\u00fdm a z\u00e1bavn\u00fdm hr\u00e1m, venku i uvnit\u0159. P\u0159edev\u0161\u00edm je ale soust\u0159ed\u011bn\u00ed p\u0159\u00edle\u017eitost, jak potkat fajn lidi s podobn\u00fdmi z\u00e1jmy! M\u016f\u017ee\u0161 si prohl\u00e9dnout fotky z p\u0159ede\u0161l\u00fdch soust\u0159ed\u011bn\u00ed.
\r\n\r\n\r\n\r\nMatematicko-fyzik\u00e1ln\u00ed fakulta Univerzity Karlovy se rozhodla \u00fasp\u011b\u0161n\u00fdm \u0159e\u0161itel\u016fm na\u0161eho koresponden\u010dn\u00edho semin\u00e1\u0159e odpustit p\u0159ij\u00edmac\u00ed zkou\u0161ky. Konkr\u00e9tn\u011b se to t\u00fdk\u00e1 t\u011bch \u0159e\u0161itel\u016f, kte\u0159\u00ed z\u00edskaj\u00ed za rok alespo\u0148 65 bod\u016f. Ti od n\u00e1s dostanou \u201eosv\u011bd\u010den\u00ed \u00fasp\u011b\u0161n\u00e9ho \u0159e\u0161itele\u201c, kter\u00e9 pak mohou p\u0159edlo\u017eit fakult\u011b.
", "enable_comments": false, "template_name": "", "registration_required": false, "sites": [1]}}, {"model": "flatpages.flatpage", "pk": 4, "fields": {"url": "/clanky/uvod/", "title": "\u010cl\u00e1nky", "content": "V M&M publikujeme \u010dlánky – stejn\u011b jako v opravdovém v\u011bdeckém \u010dasopise. Setkat se u nás m\u016f\u017eeš jednak s \u010dlánky od organizátor\u016f (v rámci n\u011bjakého seriálu, nebo jen tak), jednak nám m\u016f\u017eeš poslat \u010dlánek ty sám.
\r\n\r\nOrganizátorské \u010dlánky
\r\n\r\nOrganizáto\u0159i t\u011b ve svých \u010dláncích obvykle cht\u011bjí nau\u010dit n\u011bco, co by se ti mohlo hodit nebo líbit.
\r\n\r\n\u010clánky od \u0159ešitel\u016f
\r\n\r\nTy sám nám také m\u016f\u017eeš zaslat \u010dlánek k publikování. Krom \u010dlánku k tématu (který spadá do jiné sekce) to nej\u010dast\u011bji bude nejspíš \u010dlánek o tvé konfe\u0159e ze soust\u0159ed\u011bní. M\u016f\u017eeš nám ale poslat i pojednání o \u010demkoli jiném, o \u010dem si myslíš, \u017ee by to mohlo ostatní \u0159ešitele zajímat. My pak tvoji práci zredigujeme a otiskneme.
\r\n\r\nProto\u017ee víc hlav víc ví, m\u016f\u017eete na \u010dláncích pracovat i ve skupinách – stejn\u011b jako p\u0159i \u0159ešení témat!
\r\n\r\nP\u0159i psaní \u010dlánku do M&M je dobré mít na pam\u011bti základní zásady pro psaní v\u011bdeckého \u010dlánku.
\r\n", "enable_comments": false, "template_name": "", "registration_required": false, "sites": [1]}}, {"model": "flatpages.flatpage", "pk": 5, "fields": {"url": "/archiv/temata/", "title": "T\u00e9mata", "content": "\r\n Na t\u00e9to str\u00e1nce velmi intenzivn\u011b pracujeme.\r\n Za do\u010dasnou nedostupnost se omlouv\u00e1me.\r\n Zkuste p\u0159ej\u00edt na tituln\u00ed str\u00e1nku\r\n nebo se pod\u00edvat na aktu\u00e1ln\u00ed zad\u00e1n\u00ed.\r\n
\r\n ", "enable_comments": false, "template_name": "", "registration_required": false, "sites": [1]}}, {"model": "flatpages.flatpage", "pk": 6, "fields": {"url": "/archiv/ulohy/", "title": "\u00dalohy", "content": "\r\n Na t\u00e9to str\u00e1nce velmi intenzivn\u011b pracujeme.\r\n Za do\u010dasnou nedostupnost se omlouv\u00e1me.\r\n Zkuste p\u0159ej\u00edt na tituln\u00ed str\u00e1nku\r\n nebo se pod\u00edvat na aktu\u00e1ln\u00ed zad\u00e1n\u00ed.\r\n
\r\n ", "enable_comments": false, "template_name": "", "registration_required": false, "sites": [1]}}, {"model": "flatpages.flatpage", "pk": 7, "fields": {"url": "/jak-resit/", "title": "Jak \u0159e\u0161it?", "content": "\u010c\u00edm se n\u00e1\u0161 semin\u00e1\u0159 li\u0161\u00ed od v\u011bt\u0161iny ostatn\u00edch sout\u011b\u017e\u00ed, jsou p\u0159\u00edsp\u011bvkov\u00e1 t\u00e9mata. Jedn\u00e1 se o simulaci v\u011bdeck\u00e9 pr\u00e1ce ve smyslu, \u017ee zad\u00e1me jist\u00fd okruh probl\u00e9m\u016f, nad kter\u00fdm m\u016f\u017ee\u0161 n\u00e1sleduj\u00edc\u00ed rok b\u00e1dat. O v\u00fdsledky sv\u00e9 pr\u00e1ce se pak pod\u011bl\u00ed\u0161 s n\u00e1mi a s ostatn\u00edmi \u0159e\u0161iteli a my tvou pr\u00e1ci ohodnot\u00edme. V ka\u017ed\u00e9 s\u00e9rii b\u00fdvaj\u00ed t\u00e9mata roz\u0161i\u0159ov\u00e1na, nav\u00edc jsou n\u011bkter\u00e9 zadan\u00e9 probl\u00e9my omezeny term\u00ednem odesl\u00e1n\u00ed, proto je pot\u0159eba sv\u00e9 v\u00fdsledky pos\u00edlat u\u017e pr\u016fb\u011b\u017en\u011b. Na ka\u017ed\u00fd ro\u010dn\u00edk t\u00e9mat vypisujeme p\u011bt a\u017e \u0161est.
\r\n\r\n\u0158e\u0161en\u00ed, kter\u00e9 n\u00e1m po\u0161le\u0161, m\u016f\u017ee b\u00fdt dvou r\u016fzn\u00fdch typ\u016f:
\r\n\r\nV r\u00e1mci ka\u017ed\u00e9ho t\u00e9matu b\u00fdv\u00e1 zad\u00e1na jedna nebo dv\u011b men\u0161\u00ed \u00falohy, kter\u00e9 dan\u00fd probl\u00e9m ur\u010dit\u00fdm zp\u016fsobem rozv\u00edj\u00ed. Tyto \u00falohy b\u00fdvaj\u00ed trochu t\u011b\u017e\u0161\u00ed ne\u017e obvykl\u00e9 \u0161koln\u00ed, jejich \u0159e\u0161en\u00ed \u010dasto vy\u017eaduje bu\u010f hlub\u0161\u00ed zamy\u0161len\u00ed nebo n\u011bjak\u00fd trik. St\u0159edo\u0161kolsk\u00e9 znalosti by na n\u011b ale m\u011bly sta\u010dit. Odevzd\u00e1v\u00e1n\u00ed \u00faloh se omezuje term\u00ednem odesl\u00e1n\u00ed, pot\u00e9 b\u00fdv\u00e1 zve\u0159ejn\u011bno vzorov\u00e9 \u0159e\u0161en\u00ed. U ka\u017ed\u00e9 \u00falohy je uveden po\u010det bod\u016f za spr\u00e1vn\u00e9 \u0159e\u0161en\u00ed. P\u0159im\u011b\u0159enou \u010d\u00e1st z t\u011bchto bod\u016f lze z\u00edskat i za ne\u00fapln\u00e9 \u0159e\u0161en\u00ed. A naopak za velmi zaj\u00edmav\u00e9 nebo elegantn\u00ed \u0159e\u0161en\u00ed m\u016f\u017ee\u0161 dostat i bodovou pr\u00e9mii.
\r\n\r\nSyst\u00e9m t\u00e9mat poskytuje p\u0159\u00edle\u017eitost pro podrobn\u011bj\u0161\u00ed rozbor dan\u00e9ho okruhu probl\u00e9m\u016f. V\u00fdsledek takov\u00e9 pr\u00e1ce v\u0161ak vy\u017eaduje o n\u011bco v\u00edc prostoru ne\u017eli klasick\u00e9 \u0159e\u0161en\u00ed, proto je tv\u00fdm \u00fakolem napsat \u010dl\u00e1nek zab\u00fdvaj\u00edc\u00ed se probl\u00e9mem, kter\u00fd sis vybral. M\u016f\u017ee to b\u00fdt z\u00e1znam o proveden\u00e9m experimentu, teoretick\u00e9m v\u00fdpo\u010dtu \u010di \u00favaze, napsan\u00e9m programu \u010di o dal\u0161\u00edch (podle tebe zaj\u00edmav\u00fdch) ot\u00e1zk\u00e1ch z dan\u00e9ho okruhu.
\r\n\r\nVyber si n\u011bkter\u00fd z navrhovan\u00fdch podprobl\u00e9m\u016f, kter\u00fdm se chce\u0161 zab\u00fdvat, p\u0159\u00edpadn\u011b si navrhni podprobl\u00e9m vlastn\u00ed (to b\u00fdv\u00e1 ohodnoceno bodov\u00fdm bonusem). Podprobl\u00e9m pak vy\u0159e\u0161 podobn\u011b jako \u00falohu z \u010d\u00edsla. Podrobn\u00e9 \u0159e\u0161en\u00ed n\u011bkter\u00e9ho z podprobl\u00e9m\u016f bude bodov\u011b hodnoceno v\u00fdrazn\u011b l\u00e9pe ne\u017e souhrnn\u00fd \u010dl\u00e1nek kr\u00e1tce zmi\u0148uj\u00edc\u00ed kdeco. I \u010d\u00e1ste\u010dn\u00e9 \u0159e\u0161en\u00ed je lep\u0161\u00ed ne\u017e \u017e\u00e1dn\u00e9. Sv\u00e9 \u0159e\u0161en\u00ed pak hezky sepi\u0161, aby m\u011blo formu \u010dl\u00e1nku, a \u010dl\u00e1nek n\u00e1m po\u0161li. Vedouc\u00ed t\u00e9matu ho pak ohodnot\u00ed, p\u0159\u00edpadn\u011b zkoriguje a publikuje na webu \u010di dokonce v \u010d\u00edsle. \u010c\u00edm bl\u00ed\u017ee bude forma tv\u00e9ho p\u0159\u00edsp\u011bvku publikovateln\u00e9mu \u010dl\u00e1nku, t\u00edm lep\u0161\u00edho bodov\u00e9ho ohodnocen\u00ed dos\u00e1hne\u0161. Moder\u00e1tor t\u00e9matu ho pak ohodnot\u00ed, p\u0159\u00edpadn\u011b zkoriguje a publikuje na webu \u010di dokonce v \u010d\u00edsle. \u010c\u00edm bl\u00ed\u017ee bude forma tv\u00e9ho p\u0159\u00edsp\u011bvku publikovateln\u00e9mu \u010dl\u00e1nku, t\u00edm lep\u0161\u00edho bodov\u00e9ho ohodnocen\u00ed dos\u00e1hne\u0161.
\r\n\r\nVelmi d\u016fle\u017eitou vlastnost\u00ed t\u00e9mat je, \u017ee m\u016f\u017ee\u0161 na \u010dl\u00e1nky ostatn\u00edch reagovat \u2013 rozv\u00edjet je, nebo naopak bo\u0159it jejich p\u0159edstavy. Proto se hod\u00ed poslat tak\u00e9 \u010d\u00e1ste\u010dn\u00e1 \u0159e\u0161en\u00ed, post\u0159ehy, nebo n\u00e1pady na dal\u0161\u00ed podprobl\u00e9my, kter\u00e9 t\u0159eba nezvl\u00e1dne\u0161 vy\u0159e\u0161it s\u00e1m. Takov\u00e9to p\u0159\u00edsp\u011bvky d\u00e1vaj\u00ed prostor ostatn\u00edm a mohou je d\u00e1l inspirovat \u2013 ostatn\u00ed zase sv\u00fdmi p\u0159\u00edsp\u011bvky mohou inspirovat tebe.
\r\n\r\nProto\u017ee v\u00edc hlav v\u00edc v\u00ed, m\u016f\u017eete na t\u00e9matech pracovat i ve skupin\u00e1ch.
\r\n\r\n\r\nNad n\u00e1pady k t\u00e9mat\u016fm m\u016f\u017ee\u0161 p\u0159em\u00fd\u0161let cel\u00fd rok a\u017e do term\u00ednu odevzd\u00e1n\u00ed posledn\u00ed s\u00e9rie \u00faloh. Samoz\u0159ejm\u011b, \u010d\u00edm d\u0159\u00edve n\u00e1m \u010dl\u00e1nek po\u0161le\u0161, t\u00edm d\u0159\u00edve na n\u011bj ostatn\u00ed budou moci zareagovat.
\r\n\r\n\u010cl\u00e1nek k t\u00e9matu by m\u011bl po obsahov\u00e9 a form\u00e1ln\u00ed str\u00e1nce odpov\u00eddat v\u011bdeck\u00e9mu \u010dl\u00e1nku. M\u016f\u017ee\u0161 se pod\u00edvat na stru\u010dn\u00fd p\u0159ehled toho, jak by m\u011bl takov\u00fd v\u011bdeck\u00fd \u010dl\u00e1nek vypadat.
\r\n\r\nT\u00e9mata vytv\u00e1\u0159ej\u00ed prostor pro vlastn\u00ed tv\u016fr\u010d\u00ed (\u010dasto v\u011bdeckou) \u010dinnost, jej\u00edm\u017e smyslem je krom jin\u00e9ho p\u0159in\u00e9st ostatn\u00edm \u0159e\u0161itel\u016fm nov\u00e9 podn\u011bty a inspirovat je k dal\u0161\u00edm n\u00e1pad\u016fm. Krom\u011b samotn\u00e9ho b\u00e1d\u00e1n\u00ed je d\u016fle\u017eit\u00e1 i komunikace mezi lidmi, kter\u00e1 je obvykle zprost\u0159edkov\u00e1na odborn\u00fdmi \u010dasopisy a v\u011bdeck\u00fdmi konferencemi. \u010casopis M&M je ur\u010den pr\u00e1v\u011b pro p\u00edsemnou komunikaci. \u00dastn\u00ed formu prezentace si m\u016f\u017ee\u0161 vyzkou\u0161et na na\u0161em soust\u0159ed\u011bn\u00ed, kde se tradi\u010dn\u011b kon\u00e1 mal\u00e1 v\u011bdeck\u00e1 konference.
\r\n\r\nSv\u00e1 \u0159e\u0161en\u00ed m\u016f\u017ee\u0161 poslat bu\u010f elektronicky na n\u00e1\u0161 e-mail mam@matfyz.cz, nebo po\u0161tou na na\u0161i adresu. Pokud pot\u0159ebuje\u0161 k \u0159e\u0161en\u00ed p\u0159ilo\u017eit n\u011bjak\u00fd hodn\u011b velk\u00fd soubor, pou\u017eij n\u011bkterou voln\u011b dostupnou slu\u017ebu pro sd\u00edlen\u00ed soubor\u016f (Dropbox, Google Drive, \u2026) nebo n\u00e1s kontaktuj na e-mailu mam@matfyz.cz a p\u0159ed\u00e1n\u00ed domluv\u00edme.
\r\n\r\nPokud pos\u00edl\u00e1\u0161 \u0159e\u0161en\u00ed elektronicky, v\u011bz, \u017ee n\u00e1s daleko v\u00edce pot\u011b\u0161\u00ed pdfko s textem ne\u017e vyfocen\u00e9 ru\u010dn\u011b psan\u00e9 \u0159e\u0161en\u00ed. Ka\u017edou \u00falohu pros\u00edm po\u0161li v samostatn\u00e9m souboru resp. na samostatn\u00e9m list\u011b A4, aby si \u00falohy mohli rozd\u011blit r\u016fzn\u00ed opravuj\u00edc\u00ed. Na ka\u017ed\u00fd list uve\u010f svoje jm\u00e9no a \u010d\u00edslo \u00falohy \u010di t\u00e9matu. Na tvou po\u0161tovn\u00ed adresu ti pak budou zdarma chodit dal\u0161\u00ed \u010d\u00edsla na\u0161eho \u010dasopisu.
\r\n\r\nKe sv\u00e9mu prvn\u00edmu \u0159e\u0161en\u00ed p\u0159ilo\u017e pros\u00edm tak\u00e9 sv\u00e9 jm\u00e9no, adresu, e-mail, \u0161kolu a rok maturity. Pokud chce\u0161 jet na soust\u0159ed\u011bn\u00ed, uve\u010f pros\u00edm i telefon. A neboj, tyto \u00fadaje budeme vyu\u017e\u00edvat pouze pro pot\u0159eby M&M. Mimo \u00fadaj\u016f na v\u00fdsledkov\u00e9 listin\u011b (jm\u00e9no, \u0161kola, ro\u010dn\u00edk) je nebudeme nikde zve\u0159ej\u0148ovat.
\r\n", "enable_comments": false, "template_name": "", "registration_required": false, "sites": [1]}}, {"model": "flatpages.flatpage", "pk": 8, "fields": {"url": "/co-je-MaM/FAQ/", "title": "\u010casto kladen\u00e9 dotazy", "content": "Jaký je smysl M&M?
\r\n\r\nSmyslem M&M je pomáhat student\u016fm s nadáním na matematiku, fyziku \u010di informatiku rozvíjet jejich schopnosti a zprost\u0159edkovávat jejich setkávání a navazování p\u0159átelství.
\r\n\r\nJsem student st\u0159ední školy, posledních ro\u010dník\u016f základní školy \u010di ekvivalentních ro\u010dník\u016f víceletého gymnázia: Co mi M&M m\u016f\u017ee p\u0159inést?
\r\n\r\nPokud t\u011b zajímá matematika, fyzika nebo informatika, m\u016f\u017eeme ti nabídnout zajímavé podn\u011bty k p\u0159emýšlení. A pokud se zú\u010dastníš n\u011bkterého z našich soust\u0159ed\u011bní, pak i p\u0159átelský kolektiv fajn lidí podobných tob\u011b.
\r\n\r\nJsem u\u010ditel matematiky, fyziky \u010di informatiky na st\u0159ední škole: K \u010demu mi M&M m\u016f\u017ee být dobré?
\r\n\r\nJestli\u017ee nabídnete svým student\u016fm M&M k \u0159ešení, m\u016f\u017ee je náš \u010dasopis motivovat k dalšímu rozvoji. Náš archiv úloh a témat m\u016f\u017eete pou\u017eít jako zdroj náro\u010dn\u011bjších úloh pro nadané \u017eáky. Naše úlohy jsou \u0159ešitelné se st\u0159edoškolskými znalostmi – s trochou p\u0159emýšlení.
\r\n\r\nJsem rodi\u010d studenta nadaného na matematiku, fyziku \u010di informatiku: Je M&M pro moje dít\u011b dobré?
\r\n\r\nJednozna\u010dn\u011b ano – pokud o nás samo bude stát. Primárn\u011b m\u016f\u017eeme Vaše dít\u011b odborn\u011b rozvíjet. Náš kolektiv je navíc velmi otev\u0159ený a dovede p\u0159ijmout i mláde\u017e, která má problém s integrací do b\u011b\u017eného školního kolektivu.
\r\n\r\nJešt\u011b n\u011bjaké dotazy?
\r\n\r\n\r\n", "enable_comments": false, "template_name": "", "registration_required": false, "sites": [1]}}, {"model": "flatpages.flatpage", "pk": 9, "fields": {"url": "/soustredeni/", "title": "Informace", "content": "Pro na\u0161e nejlep\u0161\u00ed \u0159e\u0161itele po\u0159\u00e1d\u00e1me dvakr\u00e1t do roka t\u00fddenn\u00ed soust\u0159ed\u011bn\u00ed pln\u00e9 odborn\u00e9ho programu i nejr\u016fzn\u011bj\u0161\u00ed z\u00e1bavy.
\r\n\r\n\r\nV\u011bt\u0161inou t\u011b ka\u017ed\u00fd den \u010dekaj\u00ed dv\u011b devades\u00e1timinutov\u00e9 p\u0159edn\u00e1\u0161ky. Vybrat si obvykle m\u016f\u017ee\u0161 mezi matematikou, fyzikou a informatikou, proto\u017ee se konaj\u00ed t\u0159i p\u0159edn\u00e1\u0161ky z\u00e1rove\u0148. N\u011bkter\u00e9 p\u0159edn\u00e1\u0161ky jsou leh\u010d\u00ed, jin\u00e9 t\u011b\u017e\u0161\u00ed, obecn\u011b je ale jejich \u00farove\u0148 vhodn\u00e1 pr\u00e1v\u011b pro zv\u00eddav\u00e9 st\u0159edo\u0161kol\u00e1ky. P\u0159edn\u00e1\u0161\u00edme jak klasick\u00e1 t\u00e9mata, tak t\u00e9mata nev\u0161edn\u00ed, z\u00e1kulisn\u00ed \u010di dokonce obskurn\u00ed. Kdy\u017e bude\u0161 organiz\u00e1tory hodn\u011b prosit, mo\u017en\u00e1 se dostane i na n\u011bjakou \u010dernou magii!
\r\n\r\nKrom toho p\u0159edn\u00e1\u0161\u00edme i na po\u017e\u00e1d\u00e1n\u00ed \u2013 sta\u010d\u00ed, kdy\u017e si vybere\u0161 t\u00e9ma, kter\u00e9 t\u011b zaj\u00edm\u00e1, a oslov\u00ed\u0161 toho spr\u00e1vn\u00e9ho organiz\u00e1tora.
\r\n\r\nPozn\u00e1\u0161 lidi, pro kter\u00e9 je p\u0159em\u00fd\u0161len\u00ed obl\u00edbenou \u010dinnost\u00ed a pro kter\u00e9 matematika nen\u00ed sprost\u00e9 slovo. P\u0159edev\u0161\u00edm to jsou ale lidi, kte\u0159\u00ed se r\u00e1di bav\u00ed a se kter\u00fdmi si u\u017eije\u0161 mnoho legrace u j\u00eddla, b\u011bhem her, na v\u00fdlet\u011b, jen tak, p\u0159i hran\u00ed na kytaru nebo p\u0159i \u0161ar\u00e1d\u011bn\u00ed (pokud nev\u00ed\u0161, co tohle slovo znamen\u00e1, je na \u010dase to zjistit!).
\r\n\r\nKonfery jsou na\u0161\u00ed specialitou. Ve skupin\u011b \u00fa\u010dastn\u00edk\u016f a pod veden\u00edm zku\u0161en\u00e9ho organiz\u00e1tora m\u016f\u017ee\u0161 zkusit pracovat na zadan\u00e9m probl\u00e9mu a v\u00fdsledky pak ostatn\u00edm prezentovat na mal\u00e9 v\u011bdeck\u00e9 konferenci. Pr\u00e1ce na konfe\u0159e je velmi podobn\u00e1 skute\u010dn\u00e9 v\u011bdeck\u00e9 pr\u00e1ci. M\u00e1me za sebou nap\u0159\u00edklad stavbu katapultu, po\u010d\u00edta\u010dovou synt\u00e9zu zvuku \u010di tropickou geometrii.
\r\n\r\nM\u00e1me pro tebe p\u0159ipravenou celou \u0159adu denn\u00edch i no\u010dn\u00edch her, uvnit\u0159 i venku, strategick\u00fdch i ak\u010dn\u00edch. A n\u011bkdy tohle v\u0161echno dohromady. Chceme, aby sis mohl/a zkusit \u010dinnosti, ke kter\u00fdm se b\u011b\u017en\u011b nedostane\u0161. St\u0159elba z luku, lezen\u00ed po skal\u00e1ch, slackline \u010di celono\u010dn\u00ed \u0161ifrova\u010dka? Nen\u00ed probl\u00e9m!
\r\n\r\nKa\u017ed\u00e9 soust\u0159ed\u011bn\u00ed m\u00e1 sv\u00e9 vlastn\u00ed prost\u0159ed\u00ed \u010di p\u0159\u00edb\u011bh, kter\u00fd j\u00edm prov\u00e1z\u00ed. U\u017e jsme byli ve starov\u011bk\u00e9m \u0158ecku \u010di pod podlahou obcho\u010f\u00e1ku, cestovali jsme \u010dasem a tak\u00e9 jsme bojovali s krvela\u010dn\u00fdmi zmutovan\u00fdmi tule\u0148\u00e1tky, kter\u00e1 se nakonec uk\u00e1zala b\u00fdt filma\u0159sk\u00fdm trikem. Co n\u00e1s \u010dek\u00e1 p\u0159\u00ed\u0161t\u011b?
\r\n\r\nNe\u017e pojede\u0161 na soust\u0159ed\u011bn\u00ed, po\u0161leme ti ofici\u00e1ln\u00ed omluvenku od MFF UK. Jeliko\u017e je soust\u0159ed\u011bn\u00ed pln\u00e9 odborn\u00e9ho programu, v\u011bt\u0161ina \u0161kol na\u0161e \u0159e\u0161itele bez probl\u00e9mu uvol\u0148uje. N\u011bkter\u00e9 \u0161koly dokonce \u00fa\u010dast na soust\u0159ed\u011bn\u00ed nezapo\u010d\u00edt\u00e1vaj\u00ed do absence. V\u017edy je ale dobr\u00e9 se informovat, jak \u00fa\u010dast na podobn\u00fdch akc\u00edch \u0159e\u0161\u00ed tvoje \u0161kola, a p\u0159\u00edpadn\u011b se osobn\u011b domluvit s \u0159editelem \u010di \u0159editelkou.
\r\n\r\nProto\u017ee chceme zachovat p\u0159\u00e1telskou a komorn\u00ed atmosf\u00e9ru soust\u0159ed\u011bn\u00ed, zveme na soust\u0159ed\u011bn\u00ed zhruba dvacet nej\u00fasp\u011b\u0161n\u011bj\u0161\u00edch \u0159e\u0161itel\u016f koresponden\u010dn\u00edho semin\u00e1\u0159e. N\u011bkolik dal\u0161\u00edch \u0159e\u0161itel\u016f zveme jako n\u00e1hradn\u00edky pro p\u0159\u00edpad, \u017ee by n\u011bkte\u0159\u00ed pozvan\u00ed nemohli. Pokud t\u011b na soust\u0159ed\u011bn\u00ed nepozveme, nezoufej a zkus v p\u0159\u00ed\u0161t\u00edm p\u016flroce v\u00edc \u0159e\u0161it t\u00e9mata. Dostat se mezi nejlep\u0161\u00edch dvacet \u0159e\u0161itel\u016f je s trochou p\u00edle hra\u010dka.
\r\n\r\n\r\n", "enable_comments": false, "template_name": "", "registration_required": false, "sites": [1]}}, {"model": "flatpages.flatpage", "pk": 11, "fields": {"url": "/soustredeni/pripravujeme/", "title": "P\u0159ipravujeme", "content": "
se z d\u016fvodu koronavirov\u00e9 pandemie nekon\u00e1.
\r\n\r\nse uskute\u010dn\u00ed 17. - 25. \u0159\u00edjna 2020.
", "enable_comments": false, "template_name": "", "registration_required": false, "sites": [1]}}, {"model": "flatpages.flatpage", "pk": 12, "fields": {"url": "/soustredeni/probehlo/", "title": "Prob\u011bhlo", "content": "Na této stránce velmi intenzivn\u011b pracujeme. Za do\u010dasnou nedostupnost se omlouváme. Zkuste p\u0159ejít na titulní stránku nebo se podívat na aktuální zadání.
\r\n\r\n\r\n", "enable_comments": false, "template_name": "", "registration_required": false, "sites": [1]}}, {"model": "flatpages.flatpage", "pk": 16, "fields": {"url": "/zadani/temata/", "title": "T\u00e9mata", "content": "T\u00e9mata jsou texty nejen z oblasti matematiky, fyziky a informatiky, kter\u00e9 popisuj\u00ed n\u011bjak\u00fd probl\u00e9m a jsou doprov\u00e1zeny n\u00e1vodn\u00fdmi \u00falohami. Va\u0161\u00edm \u00fakolem je zamyslet se nad dan\u00fdm probl\u00e9mem a sepsat va\u0161e \u00favahy ve form\u011b kr\u00e1tk\u00e9ho textu.
\r\n\r\nJak \u0159e\u0161it t\u00e9ma?
\r\n\r\n\r\n\r\n
AKTU\u00c1LN\u00cd T\u00c9MATA
", "enable_comments": false, "template_name": "", "registration_required": false, "sites": [1]}}, {"model": "flatpages.flatpage", "pk": 17, "fields": {"url": "/zadani/aktualni-cislo/", "title": "Aktu\u00e1ln\u00ed \u010d\u00edslo", "content": "Tady pat\u0159í aktuální \u010díslo.
\r\n", "enable_comments": false, "template_name": "", "registration_required": false, "sites": [1]}}, {"model": "flatpages.flatpage", "pk": 18, "fields": {"url": "/zadani/vysledkova-listina/", "title": "V\u00fdsledkov\u00e1 listina", "content": "Na této stránce velmi intenzivn\u011b pracujeme. Za do\u010dasnou nedostupnost se omlouváme. Zkuste p\u0159ejít na titulní stránku nebo se podívat na aktuální zadání.
\r\n\r\n\r\n", "enable_comments": false, "template_name": "", "registration_required": false, "sites": [1]}}, {"model": "flatpages.flatpage", "pk": 19, "fields": {"url": "/clanky/org/", "title": "Organiz\u00e1torsk\u00e9 \u010dl\u00e1nky", "content": "\r\n Na t\u00e9to str\u00e1nce velmi intenzivn\u011b pracujeme.\r\n Za do\u010dasnou nedostupnost se omlouv\u00e1me.\r\n Zkuste p\u0159ej\u00edt na tituln\u00ed str\u00e1nku\r\n nebo se pod\u00edvat na aktu\u00e1ln\u00ed zad\u00e1n\u00ed.\r\n
\r\n ", "enable_comments": false, "template_name": "", "registration_required": false, "sites": [1]}}, {"model": "flatpages.flatpage", "pk": 20, "fields": {"url": "/clanky/resitel/", "title": "\u0158e\u0161itelsk\u00e9 \u010dl\u00e1nky", "content": "Na t\u00e9to str\u00e1nce se budou postupn\u011b objevovat r\u016fznorod\u00e9 \u010dl\u00e1nky od na\u0161ich \u0159e\u0161itel\u016f.
\r\n\r\nObsah:
\r\n\r\nOnd\u0159ej Knopp: Flatland (ji\u017e brzy)
\r\n\r\n\r\n\r\n
\r\n\r\n
Ond\u0159ej Knopp: Flatland (15b)
\r\n\r\n\r\n\r\n
\r\n", "enable_comments": false, "template_name": "", "registration_required": false, "sites": [1]}}, {"model": "flatpages.flatpage", "pk": 21, "fields": {"url": "/clanky/jak-psat-vedecky-clanek/", "title": "Jak ps\u00e1t v\u011bdeck\u00fd \u010dl\u00e1nek", "content": "
Pro psan\u00ed v\u011bdeck\u00fdch \u010dl\u00e1nk\u016f byla vytvo\u0159ena n\u011bkter\u00e1 obecn\u00e1 pravidla, kter\u00e1 usnad\u0148uj\u00ed jejich \u010ditelnost a mo\u017enost vyhledat pot\u0159ebn\u00e9 informace. Na tomto m\u00edst\u011b bychom ti cht\u011bli uk\u00e1zat, jak by m\u011bl takov\u00fd v\u011bdeck\u00fd \u010dl\u00e1nek vypadat po obsahov\u00e9 i form\u00e1ln\u00ed str\u00e1nce.
\r\n\r\nKvalita v\u011bdeck\u00e9ho \u010dl\u00e1nku z\u00e1vis\u00ed hlavn\u011b na tom, kolik nov\u00fdch poznatk\u016f p\u0159in\u00e1\u0161\u00ed. Je velmi vhodn\u00e9, aby obsahem bylo jen to, co m\u016f\u017ee zaj\u00edmat ostatn\u00ed \u0159e\u0161itele dan\u00e9ho t\u00e9matu.
\r\n\r\nD\u00e1le plat\u00ed pravidlo, \u017ee jeden \u010dl\u00e1nek by se m\u011bl t\u00fdkat pr\u00e1v\u011b jednoho probl\u00e9mu. Pokud p\u00ed\u0161e\u0161 o v\u00edce probl\u00e9mech najednou, zamysli se nad t\u00edm, jestli by nebylo mo\u017en\u00e9 napsat v\u00edce \u010dl\u00e1nk\u016f. \u010c\u00edm stru\u010dn\u011bj\u0161\u00ed a p\u0159ehledn\u011bj\u0161\u00ed \u010dl\u00e1nek je a \u010d\u00edm v\u00edce nov\u00fdch poznatk\u016f na tak omezen\u00e9m prostoru obsahuje, t\u00edm \u010diteln\u011bj\u0161\u00ed a zaj\u00edmav\u011bj\u0161\u00ed je pro ostatn\u00ed \u0159e\u0161itele.
\r\n\r\nKa\u017ed\u00fd \u010dl\u00e1nek by m\u011bl m\u00edt vhodn\u00fd n\u00e1zev (titulek), kter\u00fd dok\u00e1\u017ee p\u0159it\u00e1hnout \u010dten\u00e1\u0159e, kte\u0159\u00ed se zaj\u00edmaj\u00ed o dan\u00e9 t\u00e9ma. Nadpis je ta \u010d\u00e1st \u010dl\u00e1nku, kter\u00e9 si ka\u017ed\u00fd v\u0161imne hned na prvn\u00ed pohled. Nepodce\u0148uj jeho zn\u011bn\u00ed a dej pozor na to, aby p\u0159esn\u011b vystihoval to, \u010demu se v \u010dl\u00e1nku v\u011bnuje\u0161.
\r\n\r\nV \u00favodu bys m\u011bl popsat probl\u00e9m, kter\u00fdm ses zab\u00fdval, d\u00e1le na co a na koho jsi navazoval a tak\u00e9 pro\u010d ses dan\u00fdm probl\u00e9mem zab\u00fdval. V\u011bt\u0161inou je zde uvedena hypot\u00e9za, kter\u00e1 je dokazov\u00e1na v samotn\u00e9m \u010dl\u00e1nku. Sou\u010d\u00e1st\u00ed \u00favodu je i motivace \u010dten\u00e1\u0159e a prvn\u00ed p\u0159ibl\u00ed\u017een\u00ed podstaty probl\u00e9mu.
\r\n\r\nZa \u00favodem pak pokra\u010duje podrobn\u011bj\u0161\u00ed popis postup\u016f, kter\u00e9 vyu\u017e\u00edv\u00e1\u0161, a zd\u016fvodn\u011bn\u00ed tv\u00fdch tvrzen\u00ed.
\r\n\r\nKvalita v\u011bdeck\u00e9ho \u010dl\u00e1nku je d\u00e1na p\u0159edev\u0161\u00edm t\u00edm, jakou m\u00e1 informa\u010dn\u00ed hodnotu. Informacemi v \u010dl\u00e1nku mohou b\u00fdt jak v\u00fdsledky vlastn\u00edho v\u00fdzkumu, tak p\u0159ehledn\u00e9 shrnut\u00ed a zpracov\u00e1n\u00ed jinde uve\u0159ejn\u011bn\u00fdch v\u00fdsledk\u016f t\u00fdkaj\u00edc\u00edch se zkouman\u00e9ho probl\u00e9mu. Takov\u00e9mu zpracov\u00e1n\u00ed se \u0159\u00edk\u00e1 re\u0161er\u0161e a pokud podobn\u00e9 shrnut\u00ed je\u0161t\u011b neexistuje, m\u016f\u017ee b\u00fdt p\u0159\u00ednosn\u00e9 stejn\u011b jako vlastn\u00ed nov\u00fd v\u00fdzkum.
\r\n\r\nJe d\u016fle\u017eit\u00e9, aby v\u0161echna tvrzen\u00ed uveden\u00e1 v \u010dl\u00e1nku byla dostate\u010dn\u011b podlo\u017eena fakty. \u010cl\u00e1nek tedy nelze zalo\u017eit na n\u011b\u010dem, o \u010dem si jen mysl\u00ed\u0161, \u017ee by to mohlo platit. Jak\u00e1koliv slo\u017eit\u011bj\u0161\u00ed tvrzen\u00ed v \u010dl\u00e1nku by m\u011bla b\u00fdt podpo\u0159ena bu\u010f odkazem na literaturu, anebo d\u016fkazem \u010di experimentem. M\u011bly by b\u00fdt tak\u00e9 uvedeny v\u0161echny p\u0159edpoklady pou\u017eit\u00fdch tvrzen\u00ed a teori\u00ed a v p\u0159\u00edpad\u011b experimentu podm\u00ednky, za kter\u00fdch byl prov\u00e1d\u011bn.
\r\n\r\nV z\u00e1v\u011bru je pak vhodn\u00e9 znovu shrnout hlavn\u00ed v\u00fdsledky sv\u00e9 pr\u00e1ce a p\u0159\u00edpadn\u011b polo\u017eit n\u011bjak\u00e9 dal\u0161\u00ed ot\u00e1zky souvisej\u00edc\u00ed s t\u00e9matem, jejich\u017e \u0159e\u0161en\u00ed by mohlo navazovat na tv\u016fj \u010dl\u00e1nek.
\r\n\r\nNa \u00fapln\u00e9m konci se pak uv\u00e1d\u00ed seznam pou\u017eit\u00e9 literatury a literatury, na kterou bylo v \u010dl\u00e1nku odkazov\u00e1no. Obvykle se v \u010dl\u00e1nku pou\u017eije jen odkaz, nap\u0159. \u201e... Jak je uvedeno v [1], m\u016f\u017eeme v\u00fdraz upravit...\u201c V seznamu literatury se pak uvedou pln\u00e9 \u00fadaje o knize, \u010dl\u00e1nku \u010di internetov\u00e9 adrese. Dodr\u017euje se n\u00e1sleduj\u00edc\u00ed sch\u00e9ma:
\r\n\r\n\r\n\r\n
[#] Autor. N\u00e1zev d\u00edla: podn\u00e1zev d\u00edla. \u010c\u00edslo vyd\u00e1n\u00ed. M\u00edsto vyd\u00e1n\u00ed: Ozna\u010den\u00ed nakladatele, Rok vyd\u00e1n\u00ed. Po\u010det str\u00e1nek. ISBN.
\r\n\r\nNap\u0159\u00edklad:
\r\n[1] O. Lepil, Z. Krupka. Fyzika pro gymn\u00e1zia: Optika. 2. vyd\u00e1n\u00ed. Praha: Prometheus, 1996. 167 s. ISBN 80\u201385849\u201371\u20132.
Jednotliv\u00e9 \u010d\u00e1sti kr\u00e1tk\u00e9ho \u010dl\u00e1nku sta\u010d\u00ed odd\u011blit odstavci. Pokud se jedn\u00e1 o rozs\u00e1hlej\u0161\u00ed p\u0159\u00edsp\u011bvek, je lep\u0161\u00ed rozd\u011blit ho na n\u011bkolik sekc\u00ed s vhodn\u00fdmi podnadpisy.
\r\n\r\nV odborn\u00e9m \u010dl\u00e1nku je nutn\u00e9 se vyjad\u0159ovat p\u0159esn\u011b a jednozna\u010dn\u011b. Je pot\u0159eba pou\u017e\u00edvat spr\u00e1vn\u00e9 term\u00edny, aby byl \u010dl\u00e1nek spr\u00e1vn\u011b pochopen ostatn\u00edmi \u010dten\u00e1\u0159i. Pokud pou\u017e\u00edv\u00e1\u0161 pom\u011brn\u011b neobvykl\u00fd pojem nebo zav\u00e1d\u00ed\u0161 n\u011bjak\u00fd nov\u00fd, tak je pot\u0159eba jej p\u0159esn\u011b definovat. V\u017edy si po\u0159\u00e1dn\u011b uv\u011bdom, kdo bude tv\u016fj \u010dl\u00e1nek \u010d\u00edst. Na tom tak\u00e9 z\u00e1le\u017e\u00ed, jak\u00e9 term\u00edny pou\u017eije\u0161 a jak moc podrobn\u011b je bude\u0161 vysv\u011btlovat.
\r\n\r\nAby byl \u010dl\u00e1nek v\u016fbec publikovateln\u00fd, m\u011bl by b\u00fdt naps\u00e1n bez jazykov\u00fdch a stylistick\u00fdch chyb. V \u010dl\u00e1nku, kter\u00fd je publikov\u00e1n, a tedy jej \u010dte \u0161ir\u0161\u00ed skupina lid\u00ed, pou\u017e\u00edv\u00e1me spisovn\u00fd jazyk. V M&Mku m\u016f\u017ee\u0161 ps\u00e1t \u010desky nebo slovensky.
\r\n\r\n\r\n\r\n
Douf\u00e1me, \u017ee ti tento n\u00e1vod p\u0159i psan\u00ed \u010dl\u00e1nk\u016f pom\u016f\u017ee, a \u017ee i d\u00edky n\u011bmu na\u0161e t\u00e9m\u00e1tka z\u016fstanou p\u0159ehledn\u00e1, \u010diteln\u00e1 a zaj\u00edmav\u00e1.
\r\n", "enable_comments": false, "template_name": "", "registration_required": false, "sites": [1]}}, {"model": "flatpages.flatpage", "pk": 22, "fields": {"url": "/co-je-MaM/kontakt/", "title": "Kontakt", "content": "Sv\u00e1 \u0159e\u0161en\u00ed \u010di p\u0159\u00edpadn\u00e9 dotazy n\u00e1m m\u016f\u017eete pos\u00edlat bu\u010f klasickou, nebo elektronickou po\u0161tou:
\r\n\r\nAdresa redakce:
\r\n\r\nM&M, OPMK MFF UK
\r\nKe Karlovu 3
\r\n121 16 Praha 2
E-mail: mam@matfyz.cz
\r\n\r\n\r\n\r\n
Facebook: Koresponden\u010dn\u00ed semin\u00e1\u0159 M&M
\r\n\r\nGoogle Kalend\u00e1\u0159: casopis.mam@gmail.com
\r\n\r\n\r\n\r\n
B\u011bhem \u0161koln\u00edho roku je velk\u00e1 \u010d\u00e1st organiz\u00e1tor\u016f k zasti\u017een\u00ed na koleji 17. listopadu \u010di jinde po Praze.
", "enable_comments": false, "template_name": "", "registration_required": false, "sites": [1]}}, {"model": "flatpages.flatpage", "pk": 23, "fields": {"url": "/odevzdat-reseni/muj-ucet/", "title": "Odevzdat \u0159e\u0161en\u00ed", "content": "Svoje \u0159ešení nám prosím pošli na náš e-mail mam@matfyz.cz, nebo poštou na adresu redakce.
\r\n", "enable_comments": false, "template_name": "", "registration_required": false, "sites": [1]}}, {"model": "flatpages.flatpage", "pk": 24, "fields": {"url": "/archiv/vysledky/", "title": "V\u00fdsledkov\u00e9 listiny", "content": "Na této stránce velmi intenzivn\u011b pracujeme. Za do\u010dasnou nedostupnost se omlouváme. Zkuste p\u0159ejít na titulní stránku nebo se podívat na aktuální zadání.
\r\n\r\n\r\n", "enable_comments": false, "template_name": "", "registration_required": false, "sites": [1]}}, {"model": "flatpages.flatpage", "pk": 25, "fields": {"url": "/co-je-MaM/odmeny/", "title": "Odm\u011bny", "content": "Ka\u017ed\u00fd rok oce\u0148ujeme 5 nejlep\u0161\u00edch \u0159e\u0161itel\u016f knihou a deskovou hrou dle jejich v\u00fdb\u011bru.
\r\nLetos m\u016f\u017ee\u0161 b\u00fdt mezi nimi i ty, sta\u010d\u00ed piln\u011b \u0159e\u0161it! :-)
\r\nN\u00e1sleduj\u00edc\u00ed knihy a deskovky si vybralo p\u011bt nej\u00fasp\u011b\u0161n\u011bj\u0161\u00edch \u0159e\u0161itel\u016f 23. ro\u010dn\u00edku semin\u00e1\u0159e:
M\u016f\u017ee\u0161 se pod\u00edvat i na odm\u011bny z 22. a 21. ro\u010dn\u00edku.
\r\n\r\n Bc.MM (10 bod\u016f) \u2013 propiska
\r\n
Mgr.MM (20 bod\u016f) \u2013 reflexn\u00ed p\u00e1ska
\r\n
Dr.MM (50 bod\u016f) \u2013 hrne\u010dek
\r\n
Doc.MM (100 bod\u016f) \u2013 deka
\r\n
Prof.MM (200 bod\u016f) \u2013 mikina
\r\n\r\n\r\n\r\nAkad.MM (500 bod\u016f) \u2013 tabule s n\u00e1pisem \u201eJsi fakt borec\u201c podepsan\u00e1 v\u0161emi organiz\u00e1tory
\r\n", "enable_comments": false, "template_name": "", "registration_required": false, "sites": [1]}}, {"model": "flatpages.flatpage", "pk": 27, "fields": {"url": "/co-je-MaM/mam-moc-casu/", "title": "M\u00e1m moc \u010dasu!", "content": "Letn\u00ed a Zimn\u00ed \u0160kola Matematiky a Fyziky (L\u0160MF, Z\u0160MF) - \u0160MFko je v zim\u011b t\u00fddenn\u00ed, v l\u00e9t\u011b dvout\u00fddenn\u00ed, z\u00e1\u017eitkov\u00e1 akce ur\u010den\u00e1 st\u0159edo\u0161kol\u00e1k\u016fm se z\u00e1jmem o dal\u0161\u00ed sebevzd\u011bl\u00e1n\u00ed. Krom popul\u00e1rn\u011b nau\u010dn\u00fdch p\u0159edn\u00e1\u0161ek se na \u0161mfku prob\u011bhne\u0161 venku, vy\u0159\u00e1d\u00ed\u0161 se ve sn\u011bhu, u\u017eije\u0161 si vesel\u00fd vnit\u0159n\u00ed program a taky se pobav\u00ed\u0161 b\u011bhem spole\u010dn\u00e9ho \u0161ar\u00e1d\u011bn\u00ed, leno\u0161en\u00ed nebo hran\u00ed na kytaru.
\r\n\r\nInterSoB - InterSoB je z\u00e1bavn\u00e1 a pou\u010dn\u00e1 jednodenn\u00ed sout\u011b\u017e st\u0159edo\u0161kolsk\u00fdch student\u016f, p\u0159i kter\u00e9 m\u00e1te mo\u017enost pod\u00edvat se netradi\u010dn\u00edm zp\u016fsobem do z\u00e1kulis\u00ed Masarykovy univerzity, vyzkou\u0161et si sv\u00e9 schopnosti v mnoha r\u016fzn\u00fdch oblastech, ud\u011blat si s kamar\u00e1dy zaj\u00edmav\u00fd v\u00fdlet po Brn\u011b a v neposledn\u00ed \u0159ad\u011b tak\u00e9 pom\u011b\u0159it svoje s\u00edly s dal\u0161\u00edmi t\u00fdmy.
\r\n\r\nKoresponden\u010dn\u00ed Semin\u00e1\u0159 z Programov\u00e1n\u00ed (KSP) - KSP je semin\u00e1\u0159 ur\u010den\u00fd pro studenty st\u0159edn\u00edch a z\u00e1kladn\u00edch \u0161kol, kte\u0159\u00ed maj\u00ed z\u00e1jem nau\u010dit se n\u011bco z oblasti algoritm\u016f, logick\u00fdch \u00faloh, programov\u00e1n\u00ed a informatiky v\u016fbec. Na sv\u00e9 si v\u0161ak p\u0159ijdou i p\u0159\u00edznivci matematiky (a vlastn\u011b libovoln\u00e9ho p\u0159em\u00fd\u0161len\u00ed), je\u017eto oba obory maj\u00ed mnoho spole\u010dn\u00e9ho.
\r\n\r\nFYzik\u00e1ln\u00ed KOresponden\u010dn\u00ed Semin\u00e1\u0159 (FYKOS) - FYKOS pro v\u00e1s p\u0159edstavuje mo\u017enost si zaj\u00edmav\u00fdm zp\u016fsobem roz\u0161\u00ed\u0159it ch\u00e1p\u00e1n\u00ed fyziky a proniknout do dal\u0161\u00edch, dosud nepoznan\u00fdch, oblast\u00ed t\u00e9to v\u011bdy. C\u00edlem FYKOSu je rozv\u00edjet fyzik\u00e1ln\u00ed my\u0161len\u00ed, proto\u017ee \u010dlov\u011bk, kter\u00fd se um\u00ed nad (nejen fyzik\u00e1ln\u00edmi) probl\u00e9my zamyslet a c\u00edt\u00ed touhu dobrat se k n\u011bjak\u00e9mu \u0159e\u0161en\u00ed, se uplatn\u00ed v\u0161ude, kde si schopnost\u00ed lidsk\u00e9ho mozku cen\u00ed.
\r\n\r\nMatematick\u00fd koresponden\u010dn\u00ed semin\u00e1\u0159 PraSe (PRA\u017esk\u00fd SEmin\u00e1\u0159) - \u0158e\u0161en\u00edm \u00faloh tohoto semin\u00e1\u0159e z\u00edsk\u00e1\u0161 mnoho matematick\u00fdch znalost\u00ed a nau\u010d\u00ed\u0161 p\u0159esn\u011bji a srozumiteln\u011bji formulovat sv\u00e9 my\u0161lenky a z\u00e1v\u011bry. Semin\u00e1\u0159 je dobrou p\u0159\u00edpravou pro \u00fa\u010dast v nejr\u016fzn\u011bj\u0161\u00edch matematick\u00fdch sout\u011b\u017e\u00edch i pro dal\u0161\u00ed studium matematiky, ale schopnost logick\u00e9ho my\u0161len\u00ed, kterou si m\u016f\u017ee\u0161 procvi\u010dit, se ti v \u017eivot\u011b bude hodit, i kdy\u017e se v n\u011bm t\u0159eba pr\u00e1v\u011b matematice v\u011bnovat nehodl\u00e1\u0161.
\r\n\r\nPikomat - Pikomat je matematick\u00fd semin\u00e1\u0159 ur\u010den\u00fd \u017e\u00e1k\u016fm \u0161est\u00fdch a\u017e dev\u00e1t\u00fdch t\u0159\u00edd z\u00e1kladn\u00edch \u0161kol a student\u016fm odpov\u00eddaj\u00edc\u00edch ro\u010dn\u00edk\u016f v\u00edcelet\u00fdch gymn\u00e1zi\u00ed. Spo\u010d\u00edv\u00e1 v \u0159e\u0161en\u00ed n\u011bkolika \u00faloh propojen\u00fdch p\u0159\u00edb\u011bhem. Sout\u011b\u017e\u00edc\u00ed ode\u0161le v dan\u00fdch term\u00ednech jednotliv\u00e9 p\u0159\u00edklady dan\u00e9 s\u00e9rie na adresu Pikomatu nebo je odevzd\u00e1 elektronicky. Organiz\u00e1to\u0159i oprav\u00ed do\u0161l\u00e9 \u00falohy, vypracuj\u00ed jejich vzorov\u00e1 \u0159e\u0161en\u00ed a sestav\u00ed v\u00fdsledkovou listinu. Na ja\u0159e se kon\u00e1 soust\u0159ed\u011bn\u00ed pro nejlep\u0161\u00ed \u0159e\u0161itele, v l\u00e9t\u011b pak t\u00e1bor pro v\u0161echny z\u00e1jemce.
\r\n\r\nV\u00fdfuk (V\u00ddpo\u010dty Fyzik\u00e1ln\u00edch UKol\u016f) - V\u00fdfuk je samostatn\u00fd koresponden\u010dn\u00ed semin\u00e1\u0159 Matfyzu, kter\u00fd spad\u00e1 pod Katedru didaktiky fyziky. B\u011bhem \u0161koln\u00edho roku krom\u011b \u0161esti s\u00e9ri\u00ed semin\u00e1\u0159e organiz\u00e1to\u0159i p\u0159ipravuj\u00ed i podzimn\u00ed a jarn\u00ed setk\u00e1n\u00ed, letn\u00ed t\u00e1bor a N\u00e1boj junior.
\r\n\r\nJe-li Ti v\u00fd\u010det aktivit v\u00fd\u0161e m\u00e1lo nebo T\u011b \u017e\u00e1dn\u00e1 z nich nezaujala, doporu\u010dujeme nav\u0161t\u00edvit web organizace ProSt\u0159edo\u0161kol\u00e1ky, je\u017e zde p\u0159ipravila rozs\u00e1hlou datab\u00e1zi mimo\u0161koln\u00edch aktivit a akc\u00ed. Krom toho organizace po\u0159\u00e1d\u00e1 sout\u011b\u017e St\u0159edo\u0161kol\u00e1k roku, ve kter\u00e9 ka\u017ed\u00fd rok oce\u0148uje nejaktivn\u011bj\u0161\u00ed st\u0159edo\u0161kol\u00e1ky. V\u011bnuje\u0161-li se tedy mimo\u0161koln\u011b n\u011b\u010demu ve v\u011bt\u0161\u00edm m\u011b\u0159\u00edtku, nev\u00e1hej se do sout\u011b\u017ee p\u0159ihl\u00e1sit.
", "enable_comments": false, "template_name": "", "registration_required": false, "sites": [1]}}] \ No newline at end of file +[ + { + "fields": { + "content": "Vítejte na stránce semináře MaM!
\r\n", + "enable_comments": false, + "registration_required": false, + "sites": [ + 1 + ], + "template_name": "home.html", + "title": "Seminář M&M", + "url": "/" + }, + "model": "flatpages.flatpage", + "pk": 2 + }, + { + "fields": { + "content": "M&M je mezioborový korespondenční seminář pro studenty středních škol zaměřený na matematiku, fyziku a informatiku. Ročně vydáváme přibližně sedm čísel časopisu, ve kterém najdeš témata k bádání, doplněné o zajímavé úlohy a o články jak od nás, organizátorů, tak od vás, řešitelů. Časopis je zdarma.
\r\n\r\nM&M je taky soutěž. Za všechny příspěvky k tématům, řešení úloh i články udělujeme body. Na základě získaných bodů sestavujeme výsledkovou listinu. Na nejlepší řešitele čekají knihy a deskovky. Autor nejlepšího příspěvku do témátka si bude moci smlsnout na dortu. Taky se můžeš dostat na Matfyz bez přijímaček (viz níže). A hlavně, přibližně dvacet pět nejúspěšnějších řešitelů zveme dvakrát do roka na soustředění.
\r\n\r\nV průběhu školního roku vychází zpravidla sedm čísel časopisu. V nich jsou zadané různé podněty k přemýšlení. Pokud tě některý zaujme, pokus se k němu něco napsat a poslat nám to – podrobnosti najdeš v sekci Jak řešit.
\r\n\r\nVždy na podzim a na jaře připravujeme pro naše nejlepší řešitele týdenní soustředění. To se obvykle koná někde v blízkosti pěkné přírody. Soustředění je částečně odborné, máme pro vás připraveny přednášky ze všelijakých tradičních i netradičních zákoutí nejen matematiky, fyziky i informatiky. Dost času je věnováno i zajímavým a zábavným hrám, venku i uvnitř. Především je ale soustředění příležitost, jak potkat fajn lidi s podobnými zájmy! Můžeš si prohlédnout fotky z předešlých soustředění.
\r\n\r\n\r\n\r\nMatematicko-fyzikální fakulta Univerzity Karlovy se rozhodla úspěšným řešitelům našeho korespondenčního semináře odpustit přijímací zkoušky. Konkrétně se to týká těch řešitelů, kteří získají za rok alespoň 65 bodů. Ti od nás dostanou „osvědčení úspěšného řešitele“, které pak mohou předložit fakultě.
", + "enable_comments": false, + "registration_required": false, + "sites": [ + 1 + ], + "template_name": "", + "title": "Co je M&M?", + "url": "/co-je-MaM/uvod/" + }, + "model": "flatpages.flatpage", + "pk": 3 + }, + { + "fields": { + "content": "V M&M publikujeme články – stejně jako v opravdovém vědeckém časopise. Setkat se u nás můžeš jednak s články od organizátorů (v rámci nějakého seriálu, nebo jen tak), jednak nám můžeš poslat článek ty sám.
\r\n\r\nOrganizátorské články
\r\n\r\nOrganizátoři tě ve svých článcích obvykle chtějí naučit něco, co by se ti mohlo hodit nebo líbit.
\r\n\r\nČlánky od řešitelů
\r\n\r\nTy sám nám také můžeš zaslat článek k publikování. Krom článku k tématu (který spadá do jiné sekce) to nejčastěji bude nejspíš článek o tvé konfeře ze soustředění. Můžeš nám ale poslat i pojednání o čemkoli jiném, o čem si myslíš, že by to mohlo ostatní řešitele zajímat. My pak tvoji práci zredigujeme a otiskneme.
\r\n\r\nProtože víc hlav víc ví, můžete na článcích pracovat i ve skupinách – stejně jako při řešení témat!
\r\n\r\nPři psaní článku do M&M je dobré mít na paměti základní zásady pro psaní vědeckého článku.
\r\n", + "enable_comments": false, + "registration_required": false, + "sites": [ + 1 + ], + "template_name": "", + "title": "Články", + "url": "/clanky/uvod/" + }, + "model": "flatpages.flatpage", + "pk": 4 + }, + { + "fields": { + "content": "\r\n Na této stránce velmi intenzivně pracujeme.\r\n Za dočasnou nedostupnost se omlouváme.\r\n Zkuste přejít na titulní stránku\r\n nebo se podívat na aktuální zadání.\r\n
\r\n ", + "enable_comments": false, + "registration_required": false, + "sites": [ + 1 + ], + "template_name": "", + "title": "Témata", + "url": "/archiv/temata/" + }, + "model": "flatpages.flatpage", + "pk": 5 + }, + { + "fields": { + "content": "\r\n Na této stránce velmi intenzivně pracujeme.\r\n Za dočasnou nedostupnost se omlouváme.\r\n Zkuste přejít na titulní stránku\r\n nebo se podívat na aktuální zadání.\r\n
\r\n ", + "enable_comments": false, + "registration_required": false, + "sites": [ + 1 + ], + "template_name": "", + "title": "Úlohy", + "url": "/archiv/ulohy/" + }, + "model": "flatpages.flatpage", + "pk": 6 + }, + { + "fields": { + "content": "Čím se náš seminář liší od většiny ostatních soutěží, jsou příspěvková témata. Jedná se o simulaci vědecké práce ve smyslu, že zadáme jistý okruh problémů, nad kterým můžeš následující rok bádat. O výsledky své práce se pak podělíš s námi a s ostatními řešiteli a my tvou práci ohodnotíme. V každé sérii bývají témata rozšiřována, navíc jsou některé zadané problémy omezeny termínem odeslání, proto je potřeba své výsledky posílat už průběžně. Na každý ročník témat vypisujeme pět až šest.
\r\n\r\nŘešení, které nám pošleš, může být dvou různých typů:
\r\n\r\nV rámci každého tématu bývá zadána jedna nebo dvě menší úlohy, které daný problém určitým způsobem rozvíjí. Tyto úlohy bývají trochu těžší než obvyklé školní, jejich řešení často vyžaduje buď hlubší zamyšlení nebo nějaký trik. Středoškolské znalosti by na ně ale měly stačit. Odevzdávání úloh se omezuje termínem odeslání, poté bývá zveřejněno vzorové řešení. U každé úlohy je uveden počet bodů za správné řešení. Přiměřenou část z těchto bodů lze získat i za neúplné řešení. A naopak za velmi zajímavé nebo elegantní řešení můžeš dostat i bodovou prémii.
\r\n\r\nSystém témat poskytuje příležitost pro podrobnější rozbor daného okruhu problémů. Výsledek takové práce však vyžaduje o něco víc prostoru nežli klasické řešení, proto je tvým úkolem napsat článek zabývající se problémem, který sis vybral. Může to být záznam o provedeném experimentu, teoretickém výpočtu či úvaze, napsaném programu či o dalších (podle tebe zajímavých) otázkách z daného okruhu.
\r\n\r\nVyber si některý z navrhovaných podproblémů, kterým se chceš zabývat, případně si navrhni podproblém vlastní (to bývá ohodnoceno bodovým bonusem). Podproblém pak vyřeš podobně jako úlohu z čísla. Podrobné řešení některého z podproblémů bude bodově hodnoceno výrazně lépe než souhrnný článek krátce zmiňující kdeco. I částečné řešení je lepší než žádné. Své řešení pak hezky sepiš, aby mělo formu článku, a článek nám pošli. Vedoucí tématu ho pak ohodnotí, případně zkoriguje a publikuje na webu či dokonce v čísle. Čím blíže bude forma tvého příspěvku publikovatelnému článku, tím lepšího bodového ohodnocení dosáhneš. Moderátor tématu ho pak ohodnotí, případně zkoriguje a publikuje na webu či dokonce v čísle. Čím blíže bude forma tvého příspěvku publikovatelnému článku, tím lepšího bodového ohodnocení dosáhneš.
\r\n\r\nVelmi důležitou vlastností témat je, že můžeš na články ostatních reagovat – rozvíjet je, nebo naopak bořit jejich představy. Proto se hodí poslat také částečná řešení, postřehy, nebo nápady na další podproblémy, které třeba nezvládneš vyřešit sám. Takovéto příspěvky dávají prostor ostatním a mohou je dál inspirovat – ostatní zase svými příspěvky mohou inspirovat tebe.
\r\n\r\nProtože víc hlav víc ví, můžete na tématech pracovat i ve skupinách.
\r\n\r\n\r\nNad nápady k tématům můžeš přemýšlet celý rok až do termínu odevzdání poslední série úloh. Samozřejmě, čím dříve nám článek pošleš, tím dříve na něj ostatní budou moci zareagovat.
\r\n\r\nČlánek k tématu by měl po obsahové a formální stránce odpovídat vědeckému článku. Můžeš se podívat na stručný přehled toho, jak by měl takový vědecký článek vypadat.
\r\n\r\nTémata vytvářejí prostor pro vlastní tvůrčí (často vědeckou) činnost, jejímž smyslem je krom jiného přinést ostatním řešitelům nové podněty a inspirovat je k dalším nápadům. Kromě samotného bádání je důležitá i komunikace mezi lidmi, která je obvykle zprostředkována odbornými časopisy a vědeckými konferencemi. Časopis M&M je určen právě pro písemnou komunikaci. Ústní formu prezentace si můžeš vyzkoušet na našem soustředění, kde se tradičně koná malá vědecká konference.
\r\n\r\nSvá řešení můžeš poslat buď elektronicky na náš e-mail mam@matfyz.cz, nebo poštou na naši adresu. Pokud potřebuješ k řešení přiložit nějaký hodně velký soubor, použij některou volně dostupnou službu pro sdílení souborů (Dropbox, Google Drive, …) nebo nás kontaktuj na e-mailu mam@matfyz.cz a předání domluvíme.
\r\n\r\nPokud posíláš řešení elektronicky, věz, že nás daleko více potěší pdfko s textem než vyfocené ručně psané řešení. Každou úlohu prosím pošli v samostatném souboru resp. na samostatném listě A4, aby si úlohy mohli rozdělit různí opravující. Na každý list uveď svoje jméno a číslo úlohy či tématu. Na tvou poštovní adresu ti pak budou zdarma chodit další čísla našeho časopisu.
\r\n\r\nKe svému prvnímu řešení přilož prosím také své jméno, adresu, e-mail, školu a rok maturity. Pokud chceš jet na soustředění, uveď prosím i telefon. A neboj, tyto údaje budeme využívat pouze pro potřeby M&M. Mimo údajů na výsledkové listině (jméno, škola, ročník) je nebudeme nikde zveřejňovat.
\r\n", + "enable_comments": false, + "registration_required": false, + "sites": [ + 1 + ], + "template_name": "", + "title": "Jak řešit?", + "url": "/jak-resit/" + }, + "model": "flatpages.flatpage", + "pk": 7 + }, + { + "fields": { + "content": "Jaký je smysl M&M?
\r\n\r\nSmyslem M&M je pomáhat studentům s nadáním na matematiku, fyziku či informatiku rozvíjet jejich schopnosti a zprostředkovávat jejich setkávání a navazování přátelství.
\r\n\r\nJsem student střední školy, posledních ročníků základní školy či ekvivalentních ročníků víceletého gymnázia: Co mi M&M může přinést?
\r\n\r\nPokud tě zajímá matematika, fyzika nebo informatika, můžeme ti nabídnout zajímavé podněty k přemýšlení. A pokud se zúčastníš některého z našich soustředění, pak i přátelský kolektiv fajn lidí podobných tobě.
\r\n\r\nJsem učitel matematiky, fyziky či informatiky na střední škole: K čemu mi M&M může být dobré?
\r\n\r\nJestliže nabídnete svým studentům M&M k řešení, může je náš časopis motivovat k dalšímu rozvoji. Náš archiv úloh a témat můžete použít jako zdroj náročnějších úloh pro nadané žáky. Naše úlohy jsou řešitelné se středoškolskými znalostmi – s trochou přemýšlení.
\r\n\r\nJsem rodič studenta nadaného na matematiku, fyziku či informatiku: Je M&M pro moje dítě dobré?
\r\n\r\nJednoznačně ano – pokud o nás samo bude stát. Primárně můžeme Vaše dítě odborně rozvíjet. Náš kolektiv je navíc velmi otevřený a dovede přijmout i mládež, která má problém s integrací do běžného školního kolektivu.
\r\n\r\nJeště nějaké dotazy?
\r\n\r\n\r\n", + "enable_comments": false, + "registration_required": false, + "sites": [ + 1 + ], + "template_name": "", + "title": "Často kladené dotazy", + "url": "/co-je-MaM/FAQ/" + }, + "model": "flatpages.flatpage", + "pk": 8 + }, + { + "fields": { + "content": "Pro naše nejlepší řešitele pořádáme dvakrát do roka týdenní soustředění plné odborného programu i nejrůznější zábavy.
\r\n\r\n\r\nVětšinou tě každý den čekají dvě devadesátiminutové přednášky. Vybrat si obvykle můžeš mezi matematikou, fyzikou a informatikou, protože se konají tři přednášky zároveň. Některé přednášky jsou lehčí, jiné těžší, obecně je ale jejich úroveň vhodná právě pro zvídavé středoškoláky. Přednášíme jak klasická témata, tak témata nevšední, zákulisní či dokonce obskurní. Když budeš organizátory hodně prosit, možná se dostane i na nějakou černou magii!
\r\n\r\nKrom toho přednášíme i na požádání – stačí, když si vybereš téma, které tě zajímá, a oslovíš toho správného organizátora.
\r\n\r\nPoznáš lidi, pro které je přemýšlení oblíbenou činností a pro které matematika není sprosté slovo. Především to jsou ale lidi, kteří se rádi baví a se kterými si užiješ mnoho legrace u jídla, během her, na výletě, jen tak, při hraní na kytaru nebo při šarádění (pokud nevíš, co tohle slovo znamená, je na čase to zjistit!).
\r\n\r\nKonfery jsou naší specialitou. Ve skupině účastníků a pod vedením zkušeného organizátora můžeš zkusit pracovat na zadaném problému a výsledky pak ostatním prezentovat na malé vědecké konferenci. Práce na konfeře je velmi podobná skutečné vědecké práci. Máme za sebou například stavbu katapultu, počítačovou syntézu zvuku či tropickou geometrii.
\r\n\r\nMáme pro tebe připravenou celou řadu denních i nočních her, uvnitř i venku, strategických i akčních. A někdy tohle všechno dohromady. Chceme, aby sis mohl/a zkusit činnosti, ke kterým se běžně nedostaneš. Střelba z luku, lezení po skalách, slackline či celonoční šifrovačka? Není problém!
\r\n\r\nKaždé soustředění má své vlastní prostředí či příběh, který jím provází. Už jsme byli ve starověkém Řecku či pod podlahou obchoďáku, cestovali jsme časem a také jsme bojovali s krvelačnými zmutovanými tuleňátky, která se nakonec ukázala být filmařským trikem. Co nás čeká příště?
\r\n\r\nNež pojedeš na soustředění, pošleme ti oficiální omluvenku od MFF UK. Jelikož je soustředění plné odborného programu, většina škol naše řešitele bez problému uvolňuje. Některé školy dokonce účast na soustředění nezapočítávají do absence. Vždy je ale dobré se informovat, jak účast na podobných akcích řeší tvoje škola, a případně se osobně domluvit s ředitelem či ředitelkou.
\r\n\r\nProtože chceme zachovat přátelskou a komorní atmosféru soustředění, zveme na soustředění zhruba dvacet nejúspěšnějších řešitelů korespondenčního semináře. Několik dalších řešitelů zveme jako náhradníky pro případ, že by někteří pozvaní nemohli. Pokud tě na soustředění nepozveme, nezoufej a zkus v příštím půlroce víc řešit témata. Dostat se mezi nejlepších dvacet řešitelů je s trochou píle hračka.
\r\n\r\n\r\n", + "enable_comments": false, + "registration_required": false, + "sites": [ + 1 + ], + "template_name": "", + "title": "Informace", + "url": "/soustredeni/" + }, + "model": "flatpages.flatpage", + "pk": 9 + }, + { + "fields": { + "content": "
se z důvodu koronavirové pandemie nekoná.
\r\n\r\nse uskuteční 17. - 25. října 2020.
", + "enable_comments": false, + "registration_required": false, + "sites": [ + 1 + ], + "template_name": "", + "title": "Připravujeme", + "url": "/soustredeni/pripravujeme/" + }, + "model": "flatpages.flatpage", + "pk": 11 + }, + { + "fields": { + "content": "Na této stránce velmi intenzivně pracujeme. Za dočasnou nedostupnost se omlouváme. Zkuste přejít na titulní stránku nebo se podívat na aktuální zadání.
\r\n\r\n\r\n", + "enable_comments": false, + "registration_required": false, + "sites": [ + 1 + ], + "template_name": "", + "title": "Proběhlo", + "url": "/soustredeni/probehlo/" + }, + "model": "flatpages.flatpage", + "pk": 12 + }, + { + "fields": { + "content": "Témata jsou texty nejen z oblasti matematiky, fyziky a informatiky, které popisují nějaký problém a jsou doprovázeny návodnými úlohami. Vaším úkolem je zamyslet se nad daným problémem a sepsat vaše úvahy ve formě krátkého textu.
\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n
AKTUÁLNÍ TÉMATA
", + "enable_comments": false, + "registration_required": false, + "sites": [ + 1 + ], + "template_name": "", + "title": "Témata", + "url": "/zadani/temata/" + }, + "model": "flatpages.flatpage", + "pk": 16 + }, + { + "fields": { + "content": "Tady patří aktuální číslo.
\r\n", + "enable_comments": false, + "registration_required": false, + "sites": [ + 1 + ], + "template_name": "", + "title": "Aktuální číslo", + "url": "/zadani/aktualni-cislo/" + }, + "model": "flatpages.flatpage", + "pk": 17 + }, + { + "fields": { + "content": "Na této stránce velmi intenzivně pracujeme. Za dočasnou nedostupnost se omlouváme. Zkuste přejít na titulní stránku nebo se podívat na aktuální zadání.
\r\n\r\n\r\n", + "enable_comments": false, + "registration_required": false, + "sites": [ + 1 + ], + "template_name": "", + "title": "Výsledková listina", + "url": "/zadani/vysledkova-listina/" + }, + "model": "flatpages.flatpage", + "pk": 18 + }, + { + "fields": { + "content": "\r\n Na této stránce velmi intenzivně pracujeme.\r\n Za dočasnou nedostupnost se omlouváme.\r\n Zkuste přejít na titulní stránku\r\n nebo se podívat na aktuální zadání.\r\n
\r\n ", + "enable_comments": false, + "registration_required": false, + "sites": [ + 1 + ], + "template_name": "", + "title": "Organizátorské články", + "url": "/clanky/org/" + }, + "model": "flatpages.flatpage", + "pk": 19 + }, + { + "fields": { + "content": "Na této stránce se budou postupně objevovat různorodé články od našich řešitelů.
\r\n\r\nObsah:
\r\n\r\nOndřej Knopp: Flatland (již brzy)
\r\n\r\n\r\n\r\n
\r\n\r\n
\r\n\r\n
\r\n", + "enable_comments": false, + "registration_required": false, + "sites": [ + 1 + ], + "template_name": "", + "title": "Řešitelské články", + "url": "/clanky/resitel/" + }, + "model": "flatpages.flatpage", + "pk": 20 + }, + { + "fields": { + "content": "
Pro psaní vědeckých článků byla vytvořena některá obecná pravidla, která usnadňují jejich čitelnost a možnost vyhledat potřebné informace. Na tomto místě bychom ti chtěli ukázat, jak by měl takový vědecký článek vypadat po obsahové i formální stránce.
\r\n\r\nKvalita vědeckého článku závisí hlavně na tom, kolik nových poznatků přináší. Je velmi vhodné, aby obsahem bylo jen to, co může zajímat ostatní řešitele daného tématu.
\r\n\r\nDále platí pravidlo, že jeden článek by se měl týkat právě jednoho problému. Pokud píšeš o více problémech najednou, zamysli se nad tím, jestli by nebylo možné napsat více článků. Čím stručnější a přehlednější článek je a čím více nových poznatků na tak omezeném prostoru obsahuje, tím čitelnější a zajímavější je pro ostatní řešitele.
\r\n\r\nKaždý článek by měl mít vhodný název (titulek), který dokáže přitáhnout čtenáře, kteří se zajímají o dané téma. Nadpis je ta část článku, které si každý všimne hned na první pohled. Nepodceňuj jeho znění a dej pozor na to, aby přesně vystihoval to, čemu se v článku věnuješ.
\r\n\r\nV úvodu bys měl popsat problém, kterým ses zabýval, dále na co a na koho jsi navazoval a také proč ses daným problémem zabýval. Většinou je zde uvedena hypotéza, která je dokazována v samotném článku. Součástí úvodu je i motivace čtenáře a první přiblížení podstaty problému.
\r\n\r\nZa úvodem pak pokračuje podrobnější popis postupů, které využíváš, a zdůvodnění tvých tvrzení.
\r\n\r\nKvalita vědeckého článku je dána především tím, jakou má informační hodnotu. Informacemi v článku mohou být jak výsledky vlastního výzkumu, tak přehledné shrnutí a zpracování jinde uveřejněných výsledků týkajících se zkoumaného problému. Takovému zpracování se říká rešerše a pokud podobné shrnutí ještě neexistuje, může být přínosné stejně jako vlastní nový výzkum.
\r\n\r\nJe důležité, aby všechna tvrzení uvedená v článku byla dostatečně podložena fakty. Článek tedy nelze založit na něčem, o čem si jen myslíš, že by to mohlo platit. Jakákoliv složitější tvrzení v článku by měla být podpořena buď odkazem na literaturu, anebo důkazem či experimentem. Měly by být také uvedeny všechny předpoklady použitých tvrzení a teorií a v případě experimentu podmínky, za kterých byl prováděn.
\r\n\r\nV závěru je pak vhodné znovu shrnout hlavní výsledky své práce a případně položit nějaké další otázky související s tématem, jejichž řešení by mohlo navazovat na tvůj článek.
\r\n\r\nNa úplném konci se pak uvádí seznam použité literatury a literatury, na kterou bylo v článku odkazováno. Obvykle se v článku použije jen odkaz, např. „... Jak je uvedeno v [1], můžeme výraz upravit...“ V seznamu literatury se pak uvedou plné údaje o knize, článku či internetové adrese. Dodržuje se následující schéma:
\r\n\r\n\r\n\r\n
[#] Autor. Název díla: podnázev díla. Číslo vydání. Místo vydání: Označení nakladatele, Rok vydání. Počet stránek. ISBN.
\r\n\r\nNapříklad:
\r\n[1] O. Lepil, Z. Krupka. Fyzika pro gymnázia: Optika. 2. vydání. Praha: Prometheus, 1996. 167 s. ISBN 80–85849–71–2.
Jednotlivé části krátkého článku stačí oddělit odstavci. Pokud se jedná o rozsáhlejší příspěvek, je lepší rozdělit ho na několik sekcí s vhodnými podnadpisy.
\r\n\r\nV odborném článku je nutné se vyjadřovat přesně a jednoznačně. Je potřeba používat správné termíny, aby byl článek správně pochopen ostatními čtenáři. Pokud používáš poměrně neobvyklý pojem nebo zavádíš nějaký nový, tak je potřeba jej přesně definovat. Vždy si pořádně uvědom, kdo bude tvůj článek číst. Na tom také záleží, jaké termíny použiješ a jak moc podrobně je budeš vysvětlovat.
\r\n\r\nAby byl článek vůbec publikovatelný, měl by být napsán bez jazykových a stylistických chyb. V článku, který je publikován, a tedy jej čte širší skupina lidí, používáme spisovný jazyk. V M&Mku můžeš psát česky nebo slovensky.
\r\n\r\n\r\n\r\n
Doufáme, že ti tento návod při psaní článků pomůže, a že i díky němu naše témátka zůstanou přehledná, čitelná a zajímavá.
\r\n", + "enable_comments": false, + "registration_required": false, + "sites": [ + 1 + ], + "template_name": "", + "title": "Jak psát vědecký článek", + "url": "/clanky/jak-psat-vedecky-clanek/" + }, + "model": "flatpages.flatpage", + "pk": 21 + }, + { + "fields": { + "content": "Svá řešení či případné dotazy nám můžete posílat buď klasickou, nebo elektronickou poštou:
\r\n\r\nAdresa redakce:
\r\n\r\nM&M, OPMK MFF UK
\r\nKe Karlovu 3
\r\n121 16 Praha 2
E-mail: mam@matfyz.cz
\r\n\r\n\r\n\r\n
Facebook: Korespondenční seminář M&M
\r\n\r\nGoogle Kalendář: casopis.mam@gmail.com
\r\n\r\n\r\n\r\n
Během školního roku je velká část organizátorů k zastižení na koleji 17. listopadu či jinde po Praze.
", + "enable_comments": false, + "registration_required": false, + "sites": [ + 1 + ], + "template_name": "", + "title": "Kontakt", + "url": "/co-je-MaM/kontakt/" + }, + "model": "flatpages.flatpage", + "pk": 22 + }, + { + "fields": { + "content": "Svoje řešení nám prosím pošli na náš e-mail mam@matfyz.cz, nebo poštou na adresu redakce.
\r\n", + "enable_comments": false, + "registration_required": false, + "sites": [ + 1 + ], + "template_name": "", + "title": "Odevzdat řešení", + "url": "/odevzdat-reseni/muj-ucet/" + }, + "model": "flatpages.flatpage", + "pk": 23 + }, + { + "fields": { + "content": "Na této stránce velmi intenzivně pracujeme. Za dočasnou nedostupnost se omlouváme. Zkuste přejít na titulní stránku nebo se podívat na aktuální zadání.
\r\n\r\n\r\n", + "enable_comments": false, + "registration_required": false, + "sites": [ + 1 + ], + "template_name": "", + "title": "Výsledkové listiny", + "url": "/archiv/vysledky/" + }, + "model": "flatpages.flatpage", + "pk": 24 + }, + { + "fields": { + "content": "Každý rok oceňujeme 5 nejlepších řešitelů knihou a deskovou hrou dle jejich výběru.
\r\nLetos můžeš být mezi nimi i ty, stačí pilně řešit! :-)
\r\nNásledující knihy a deskovky si vybralo pět nejúspěšnějších řešitelů 23. ročníku semináře:
Můžeš se podívat i na odměny z 22. a 21. ročníku.
\r\n\r\n Bc.MM (10 bodů) – propiska
\r\n
Mgr.MM (20 bodů) – reflexní páska
\r\n
Dr.MM (50 bodů) – hrneček
\r\n
Doc.MM (100 bodů) – deka
\r\n
Prof.MM (200 bodů) – mikina
\r\n\r\n\r\n\r\nAkad.MM (500 bodů) – tabule s nápisem „Jsi fakt borec“ podepsaná všemi organizátory
\r\n", + "enable_comments": false, + "registration_required": false, + "sites": [ + 1 + ], + "template_name": "", + "title": "Odměny", + "url": "/co-je-MaM/odmeny/" + }, + "model": "flatpages.flatpage", + "pk": 25 + }, + { + "fields": { + "content": "Letní a Zimní Škola Matematiky a Fyziky (LŠMF, ZŠMF) - ŠMFko je v zimě týdenní, v létě dvoutýdenní, zážitková akce určená středoškolákům se zájmem o další sebevzdělání. Krom populárně naučných přednášek se na šmfku proběhneš venku, vyřádíš se ve sněhu, užiješ si veselý vnitřní program a taky se pobavíš během společného šarádění, lenošení nebo hraní na kytaru.
\r\n\r\nInterSoB - InterSoB je zábavná a poučná jednodenní soutěž středoškolských studentů, při které máte možnost podívat se netradičním způsobem do zákulisí Masarykovy univerzity, vyzkoušet si své schopnosti v mnoha různých oblastech, udělat si s kamarády zajímavý výlet po Brně a v neposlední řadě také poměřit svoje síly s dalšími týmy.
\r\n\r\nKorespondenční Seminář z Programování (KSP) - KSP je seminář určený pro studenty středních a základních škol, kteří mají zájem naučit se něco z oblasti algoritmů, logických úloh, programování a informatiky vůbec. Na své si však přijdou i příznivci matematiky (a vlastně libovolného přemýšlení), ježto oba obory mají mnoho společného.
\r\n\r\nFYzikální KOrespondenční Seminář (FYKOS) - FYKOS pro vás představuje možnost si zajímavým způsobem rozšířit chápání fyziky a proniknout do dalších, dosud nepoznaných, oblastí této vědy. Cílem FYKOSu je rozvíjet fyzikální myšlení, protože člověk, který se umí nad (nejen fyzikálními) problémy zamyslet a cítí touhu dobrat se k nějakému řešení, se uplatní všude, kde si schopností lidského mozku cení.
\r\n\r\nMatematický korespondenční seminář PraSe (PRAžský SEminář) - Řešením úloh tohoto semináře získáš mnoho matematických znalostí a naučíš přesněji a srozumitelněji formulovat své myšlenky a závěry. Seminář je dobrou přípravou pro účast v nejrůznějších matematických soutěžích i pro další studium matematiky, ale schopnost logického myšlení, kterou si můžeš procvičit, se ti v životě bude hodit, i když se v něm třeba právě matematice věnovat nehodláš.
\r\n\r\nPikomat - Pikomat je matematický seminář určený žákům šestých až devátých tříd základních škol a studentům odpovídajících ročníků víceletých gymnázií. Spočívá v řešení několika úloh propojených příběhem. Soutěžící odešle v daných termínech jednotlivé příklady dané série na adresu Pikomatu nebo je odevzdá elektronicky. Organizátoři opraví došlé úlohy, vypracují jejich vzorová řešení a sestaví výsledkovou listinu. Na jaře se koná soustředění pro nejlepší řešitele, v létě pak tábor pro všechny zájemce.
\r\n\r\nVýfuk (VÝpočty Fyzikálních UKolů) - Výfuk je samostatný korespondenční seminář Matfyzu, který spadá pod Katedru didaktiky fyziky. Během školního roku kromě šesti sérií semináře organizátoři připravují i podzimní a jarní setkání, letní tábor a Náboj junior.
\r\n\r\nJe-li Ti výčet aktivit výše málo nebo Tě žádná z nich nezaujala, doporučujeme navštívit web organizace ProStředoškoláky, jež zde připravila rozsáhlou databázi mimoškolních aktivit a akcí. Krom toho organizace pořádá soutěž Středoškolák roku, ve které každý rok oceňuje nejaktivnější středoškoláky. Věnuješ-li se tedy mimoškolně něčemu ve větším měřítku, neváhej se do soutěže přihlásit.
", + "enable_comments": false, + "registration_required": false, + "sites": [ + 1 + ], + "template_name": "", + "title": "Mám moc času!", + "url": "/co-je-MaM/mam-moc-casu/" + }, + "model": "flatpages.flatpage", + "pk": 27 + }, + { + "fields": { + "content": "Tady bude text o tom, jak psát příspěvek a tento text napíše Kristý, až bude jasné, co že to vlastně v M&M bude k řešení.
", + "enable_comments": false, + "registration_required": false, + "sites": [ + 1 + ], + "template_name": "", + "title": "Jak psát příspěvek", + "url": "/jak-resit/jak-psat-prispevek/" + }, + "model": "flatpages.flatpage", + "pk": 28 + } +] \ No newline at end of file