diff --git a/data/flat.json b/data/flat.json index 3dcdc342..518810a7 100644 --- a/data/flat.json +++ b/data/flat.json @@ -1,4 +1,19 @@ [ + { + "fields": { + "content": "
Vítejte na stránce semináře MaM!
\r\n", @@ -44,6 +59,36 @@ "model": "flatpages.flatpage", "pk": 4 }, + { + "fields": { + "content": "\r\n Na této stránce velmi intenzivně pracujeme.\r\n Za dočasnou nedostupnost se omlouváme.\r\n Zkuste přejít na titulní stránku\r\n nebo se podívat na aktuální zadání.\r\n
\r\n ", + "enable_comments": false, + "registration_required": false, + "sites": [ + 1 + ], + "template_name": "", + "title": "Témata", + "url": "/archiv/temata/" + }, + "model": "flatpages.flatpage", + "pk": 5 + }, + { + "fields": { + "content": "\r\n Na této stránce velmi intenzivně pracujeme.\r\n Za dočasnou nedostupnost se omlouváme.\r\n Zkuste přejít na titulní stránku\r\n nebo se podívat na aktuální zadání.\r\n
\r\n ", + "enable_comments": false, + "registration_required": false, + "sites": [ + 1 + ], + "template_name": "", + "title": "Úlohy", + "url": "/archiv/ulohy/" + }, + "model": "flatpages.flatpage", + "pk": 6 + }, { "fields": { "content": "V našem semináři simulujeme vědeckou práci. Vydáváme časopis, v němž se věnujeme různým tématům z oblasti matematiky, fyziky, informatiky a občas i jiných oborů.
\r\n\r\nNaším cílem je vás prostřednictvím témat seznámit se zajímavými zákoutími matematiky, fyziky a informatiky a inspirovat vás, abyste sami objevovali jejich krásy. Témata většinou obsahují průvodní text od organizátorů. Na něj navazují různé otázky, nad kterými můžeš v průběhu školního roku přemýšlet a bádat. o své výsledky se pak podělíš s námi, my tvou práci ohodnotíme a pošleme ti zpětnou vazbu. Vybrané příspěvky také otiskujeme, takže si je mohou přečíst ostatní řešitelé a reagovat na ně.
\r\n\r\nKaždý ročník vypisujeme zhruba čtyři až šest témat. Pokud si mezi nimi nevybereš, můžeš si položit vlastní otázku, přemýšlet, experimentovat a o svých výsledcích nám napsat článek. Nabízíme ti [pár tipů](Jak psát článek), jak jej napsat pěkně a přehledně. Autora nejlepšího otištěného článku každoročně odměňujeme dortem.
\r\n\r\nOtázky u jednotlivých témat jsou dvou druhů. Podle toho se bude lišit i formát tvého řešení.
\r\n\r\nV rámci témat jsou zadány uzavřené úlohy. Tyto úlohy bývají trochu těžší než obvyklé školní a jejich řešení často vyžaduje hlubší zamyšlení nebo nějaký trik. k jejich vyřešení by ti však měly stačit středoškolské znalosti a pochopení průvodního textu, který tyto znalosti rozvíjí.
\r\n\r\nVyřeš úlohu a pošli nám řešení. Nezapomeň na postup! u každé úlohy je uveden počet bodů za správné řešení, přiměřenou část však lze získat i za řešení neúplné. Neboj se proto poslat své úvahy, i když nedojdeš ke zdárnému konci. Částečné řešení je lepší než žádné. Pokud je naopak tvé řešení velmi elegantní, můžeš získat body navíc.
\r\n\r\nPoužíváš-li v řešení nějaké pojmy, které nebyly v rámci témátka definovány a nepatří mezi běžné středoškolské znalosti, nezapomeň jen krátce definovat.
\r\n\r\nOdevzdávání úloh je omezené termínem odeslání, poté je zveřejněno vzorové řešení. Tím se může stát i tvé pěkně sepsané řešení.
\r\n\r\nTémata poskytují příležitost pro rozsáhlejší zamyšlení a podrobnější rozbor zadaných otázek. Řešení proto obvykle vyžaduje o něco víc prostoru než řešení úlohy. Zároveň je v závislosti na kvalitě štědřeji bodově hodnoceno.
\r\n\r\nŘešením problému může být popis (případně videozáznam) provedeného experimentu a diskuze výsledků, popis teoretického výpočtu či napsaného programu, úvaha založená na dosud známých informacích, souhrn dalších (podle tebe zajímavých a nezodpovězených) otázek z daného okruhu nebo jakýkoliv další přístup, který příspívá k řešení problému. Můžeš navrhnout i vlastní problém týkající se tématu a jeho řešení. Řešení konkrétního problému jdoucí do hloubky je bodově hodnoceno výrazně lépe než souhrn krátce zmiňující kdeco.
\r\n\r\nŘešení problému můžeš sepsat jako článek nebo krátký příspěvek. Napsat článek je trochu náročnější a je tedy lépe bodově hodnocen. Nabízíme ti [pár tipů](Jak psát článek), jak jej pěkně a přehledně napsat. Neboj se však k tématu poslat i méně propracovaný příspěvek, klidně jeden odstavec shrnující tvé myšlenky.
\r\n\r\nZaslané řešení vedoucí tématu ohodnotí, případně zkoriguje – probere s tebou, co by bylo vhodné vylepšit, doplnit či upřesnit. Na závěr článek publikujeme na webu či dokonce v čísle.
\r\n\r\nVelmi důležitou vlastností témat je, že můžeš na články ostatních reagovat – rozvíjet je, nebo naopak bořit autorovy představy. Přesně to se děje i při skutečné vědecké práci. Proto se hodí poslat také částečná řešení, postřehy nebo nápady ohledně dalších otázek k tématu, které třeba nezvládneš vyřešit sám. Takovéto příspěvky dávají prostor ostatním a mohou je dál inspirovat a přivést k novým nápadům – ostatní zase svými příspěvky mohou inspirovat či navést k zajímavému nápadu tebe.
\r\n\r\nProtože víc hlav víc ví, můžeš na tématech spolupracovat s ostatními řešiteli. i opravdové vědecké práce často publikuje kolektiv autorů. Pokud se na zaslaném řešení podílí
autorů, dostane každý z nich
je počet bodů, které by řešení získalo, pokud by mělo jednoho autora.
\r\n\r\nKe spolupráci můžeš využít e-mailové konference. Pokud pošleš e-mail na její adresu, přijde všem vedoucím tématu a řešitelům, kteří se jím také zabývají. Pošleš-li k danému tématu alespoň nějaké řešení, automaticky tě přidáme do příslušné konference. Pokud bys chtěl do konference přidat, i když jsi zatím nic neposlal, neboj se nám ozvat.
\r\n\r\nNad problémy k tématům sice můžeš většinou přemýšlet celý rok až do termínu odevzdání poslední série úloh, ale čím dříve nám článek pošleš, tím dříve na něj ostatní budou moci zareagovat. Zároveň se ti nestane, že ti tvůj nápad někdo vyfoukne.
\r\n\r\nŘešení jednotlivých témat sepiš samostatně, aby si je mohli vedoucí rozdělit. Nezapomeň uvést své jméno a číslo tématu i jednotlivých úloh a problémů. Svá řešení odevzdej elektronicky v odevzdávátku. Textové řešení ve formátu PDF můžeš doplnit libovolnou přílohou, například videem nebo kódem. Pokud bys měl s odevzdáním nějaký problém, tak nám neváhej napsat na mam@matfyz.cz
.
Každé číslo má dva deadliny pro odevzdání řešení úloh, které jsou v něm otištěné. Pokud pošleš řešení do 1. deadlinu, stihneme ti poslat opravená řešení již s následujícím číslem časopisu, ve kterém se zároveň objeví body, které jsi za toto řešení dostal.
\r\n\r\nKdyž tedy v prvním čísle zašleš řešení úlohy do 1. deadlinu, pak se body za něj získané objeví ve druhém čísle. Opravené řešení ti přijde e-mailem před vydáním druhého čísla nebo v obálce s druhým číslem.
\r\n\r\nTvá řešení se snažíme opravit co nejdříve a rovnou ti je poslat opravená e-mailem. Pokud ti přijde opravené řešení před 2. deadlinem, máš možnost si jej ještě vylepšit a poslat nám další verzi. Čím dříve své řešení pošleš, tím větší je šance, že jej stihneme opravit s předstihem. Nemůžeme ti to však zcela slíbit.
\r\n\r\nÚlohy poslané mezi 1. a 2. deadlinem pravděpodobně do následujícího čísla opravit nestihneme, výjimečně se to ale stát může. 2. deadline je finální a úlohy, které přijdou po něm, už nebudou hodnoceny.
\r\n\r\nPříklad: Pokud tedy úlohu zadanou v prvním čísle pošleš mezi 1. a 2. deadlinem, opravené řešení a body typicky dostaneš až se třetím číslem.
\r\n\r\nPokud se rozhodneš poslat řešení formou článku, budeme rádi, pokud to uděláš co nejdřív. Může se totiž stát, že bude potřeba abychom jej před vydáním společně ještě trochu upravili. Na to se hodí, abychom měli my i ty dostatek času. Vždy záleží na konkrétním případu, ale pokud pošleš článek až po 1. deadlinu, je velmi nepravděpodobné, že by se stihl objevit už v následujícím čísle.
\r\n\r\n", @@ -91,7 +136,7 @@ }, { "fields": { - "content": "
se uskuteční 16. - 24. října 2021.
", + "content": "se uskuteční 2. – 10. dubna 2022.
", "enable_comments": false, "registration_required": false, "sites": [ @@ -104,6 +149,111 @@ "model": "flatpages.flatpage", "pk": 11 }, + { + "fields": { + "content": "Na této stránce velmi intenzivně pracujeme. Za dočasnou nedostupnost se omlouváme. Zkuste přejít na titulní stránku nebo se podívat na aktuální zadání.
\r\n\r\n\r\n", + "enable_comments": false, + "registration_required": false, + "sites": [ + 1 + ], + "template_name": "", + "title": "Proběhlo", + "url": "/soustredeni/probehlo/" + }, + "model": "flatpages.flatpage", + "pk": 12 + }, + { + "fields": { + "content": "Témata jsou texty nejen z oblasti matematiky, fyziky a informatiky, které popisují nějaký problém a jsou doprovázeny návodnými úlohami. Vaším úkolem je zamyslet se nad daným problémem a sepsat vaše úvahy ve formě krátkého textu.
\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n
AKTUÁLNÍ TÉMATA
", + "enable_comments": false, + "registration_required": false, + "sites": [ + 1 + ], + "template_name": "", + "title": "Témata", + "url": "/zadani/temata/" + }, + "model": "flatpages.flatpage", + "pk": 16 + }, + { + "fields": { + "content": "Tady patří aktuální číslo.
\r\n", + "enable_comments": false, + "registration_required": false, + "sites": [ + 1 + ], + "template_name": "", + "title": "Aktuální číslo", + "url": "/zadani/aktualni-cislo/" + }, + "model": "flatpages.flatpage", + "pk": 17 + }, + { + "fields": { + "content": "Na této stránce velmi intenzivně pracujeme. Za dočasnou nedostupnost se omlouváme. Zkuste přejít na titulní stránku nebo se podívat na aktuální zadání.
\r\n\r\n\r\n", + "enable_comments": false, + "registration_required": false, + "sites": [ + 1 + ], + "template_name": "", + "title": "Výsledková listina", + "url": "/zadani/vysledkova-listina/" + }, + "model": "flatpages.flatpage", + "pk": 18 + }, + { + "fields": { + "content": "\r\n Na této stránce velmi intenzivně pracujeme.\r\n Za dočasnou nedostupnost se omlouváme.\r\n Zkuste přejít na titulní stránku\r\n nebo se podívat na aktuální zadání.\r\n
\r\n ", + "enable_comments": false, + "registration_required": false, + "sites": [ + 1 + ], + "template_name": "", + "title": "Organizátorské články", + "url": "/clanky/org/" + }, + "model": "flatpages.flatpage", + "pk": 19 + }, + { + "fields": { + "content": "Na této stránce se budou postupně objevovat různorodé články od našich řešitelů.
\r\n\r\nObsah:
\r\n\r\nOndřej Knopp: Flatland (již brzy)
\r\n\r\n\r\n\r\n
\r\n\r\n
\r\n\r\n
\r\n", + "enable_comments": false, + "registration_required": false, + "sites": [ + 1 + ], + "template_name": "", + "title": "Řešitelské články", + "url": "/clanky/resitel/" + }, + "model": "flatpages.flatpage", + "pk": 20 + }, + { + "fields": { + "content": "
Pro psaní vědeckých článků byla vytvořena některá obecná pravidla, která usnadňují jejich čitelnost a možnost vyhledat potřebné informace. Na tomto místě bychom ti chtěli ukázat, jak by měl takový vědecký článek vypadat po obsahové i formální stránce.
\r\n\r\nKvalita vědeckého článku závisí hlavně na tom, kolik nových poznatků přináší. Je velmi vhodné, aby obsahem bylo jen to, co může zajímat ostatní řešitele daného tématu.
\r\n\r\nDále platí pravidlo, že jeden článek by se měl týkat právě jednoho problému. Pokud píšeš o více problémech najednou, zamysli se nad tím, jestli by nebylo možné napsat více článků. Čím stručnější a přehlednější článek je a čím více nových poznatků na tak omezeném prostoru obsahuje, tím čitelnější a zajímavější je pro ostatní řešitele.
\r\n\r\nKaždý článek by měl mít vhodný název (titulek), který dokáže přitáhnout čtenáře, kteří se zajímají o dané téma. Nadpis je ta část článku, které si každý všimne hned na první pohled. Nepodceňuj jeho znění a dej pozor na to, aby přesně vystihoval to, čemu se v článku věnuješ.
\r\n\r\nV úvodu bys měl popsat problém, kterým ses zabýval, dále na co a na koho jsi navazoval a také proč ses daným problémem zabýval. Většinou je zde uvedena hypotéza, která je dokazována v samotném článku. Součástí úvodu je i motivace čtenáře a první přiblížení podstaty problému.
\r\n\r\nZa úvodem pak pokračuje podrobnější popis postupů, které využíváš, a zdůvodnění tvých tvrzení.
\r\n\r\nKvalita vědeckého článku je dána především tím, jakou má informační hodnotu. Informacemi v článku mohou být jak výsledky vlastního výzkumu, tak přehledné shrnutí a zpracování jinde uveřejněných výsledků týkajících se zkoumaného problému. Takovému zpracování se říká rešerše a pokud podobné shrnutí ještě neexistuje, může být přínosné stejně jako vlastní nový výzkum.
\r\n\r\nJe důležité, aby všechna tvrzení uvedená v článku byla dostatečně podložena fakty. Článek tedy nelze založit na něčem, o čem si jen myslíš, že by to mohlo platit. Jakákoliv složitější tvrzení v článku by měla být podpořena buď odkazem na literaturu, anebo důkazem či experimentem. Měly by být také uvedeny všechny předpoklady použitých tvrzení a teorií a v případě experimentu podmínky, za kterých byl prováděn.
\r\n\r\nV závěru je pak vhodné znovu shrnout hlavní výsledky své práce a případně položit nějaké další otázky související s tématem, jejichž řešení by mohlo navazovat na tvůj článek.
\r\n\r\nNa úplném konci se pak uvádí seznam použité literatury a literatury, na kterou bylo v článku odkazováno. Obvykle se v článku použije jen odkaz, např. „... Jak je uvedeno v [1], můžeme výraz upravit...“ V seznamu literatury se pak uvedou plné údaje o knize, článku či internetové adrese. Dodržuje se následující schéma:
\r\n\r\n\r\n\r\n
[#] Autor. Název díla: podnázev díla. Číslo vydání. Místo vydání: Označení nakladatele, Rok vydání. Počet stránek. ISBN.
\r\n\r\nNapříklad:
\r\n[1] O. Lepil, Z. Krupka. Fyzika pro gymnázia: Optika. 2. vydání. Praha: Prometheus, 1996. 167 s. ISBN 80–85849–71–2.
Jednotlivé části krátkého článku stačí oddělit odstavci. Pokud se jedná o rozsáhlejší příspěvek, je lepší rozdělit ho na několik sekcí s vhodnými podnadpisy.
\r\n\r\nV odborném článku je nutné se vyjadřovat přesně a jednoznačně. Je potřeba používat správné termíny, aby byl článek správně pochopen ostatními čtenáři. Pokud používáš poměrně neobvyklý pojem nebo zavádíš nějaký nový, tak je potřeba jej přesně definovat. Vždy si pořádně uvědom, kdo bude tvůj článek číst. Na tom také záleží, jaké termíny použiješ a jak moc podrobně je budeš vysvětlovat.
\r\n\r\nAby byl článek vůbec publikovatelný, měl by být napsán bez jazykových a stylistických chyb. V článku, který je publikován, a tedy jej čte širší skupina lidí, používáme spisovný jazyk. V M&Mku můžeš psát česky nebo slovensky.
\r\n\r\n\r\n\r\n
Doufáme, že ti tento návod při psaní článků pomůže, a že i díky němu naše témátka zůstanou přehledná, čitelná a zajímavá.
\r\n", + "enable_comments": false, + "registration_required": false, + "sites": [ + 1 + ], + "template_name": "", + "title": "Jak psát vědecký článek", + "url": "/clanky/jak-psat-vedecky-clanek/" + }, + "model": "flatpages.flatpage", + "pk": 21 + }, { "fields": { "content": "Svá řešení nahrávejte do odevzdávátka.
\r\n\r\n\r\n\r\n
Máte-li nějaké dotazy, neváhejte nás kontaktovat.
\r\n\r\nE-mail: mam@matfyz.cz
\r\n\r\nFacebook: Korespondenční seminář M&M
\r\n\r\nAdresa redakce:
\r\n\r\nM&M, OPMK MFF UK
\r\nKe Karlovu 3
\r\n121 16 Praha 2
\r\n\r\n
Akce a termíny pro odevzdávání řešení najdete v našem kalendáři.
\r\n\r\nGoogle Kalendář: casopis.mam@gmail.com
\r\n\r\n\r\n\r\n
Během školního roku je velká část organizátorů k zastižení na koleji 17. listopadu či jinde po Praze.
", @@ -119,6 +269,36 @@ "model": "flatpages.flatpage", "pk": 22 }, + { + "fields": { + "content": "Svoje řešení nám prosím pošli na náš e-mail mam@matfyz.cz, nebo poštou na adresu redakce.
\r\n", + "enable_comments": false, + "registration_required": false, + "sites": [ + 1 + ], + "template_name": "", + "title": "Odevzdat řešení", + "url": "/odevzdat-reseni/muj-ucet/" + }, + "model": "flatpages.flatpage", + "pk": 23 + }, + { + "fields": { + "content": "Na této stránce velmi intenzivně pracujeme. Za dočasnou nedostupnost se omlouváme. Zkuste přejít na titulní stránku nebo se podívat na aktuální zadání.
\r\n\r\n\r\n", + "enable_comments": false, + "registration_required": false, + "sites": [ + 1 + ], + "template_name": "", + "title": "Výsledkové listiny", + "url": "/archiv/vysledky/" + }, + "model": "flatpages.flatpage", + "pk": 24 + }, { "fields": { "content": "Největší odměnou za řešení M&M je účast na soustředění, kromě toho však každý rok oceňujeme pět nejlepších řešitelů knihou a deskovou hrou dle jejich výběru. Letos můžeš být mezi nimi i ty, stačí pilně řešit!
\r\n\r\n\r\n\r\nZa pilné řešení semináře můžeš postupně získat různé titulyMM. Titul u tvého jména v časopisu značí, jakých úspěchů jsi za celou svoji kariéru v M&M zatím dosáhl/a. Kromě toho se s jeho dosažením vždy pojí nějaká drobná či větší odměna.
\r\n\r\nMatematicko-fyzikální fakulta Univerzity Karlovy se rozhodla úspěšným řešitelům našeho korespondenčního semináře odpustit přijímací zkoušky. Konkrétně se to týká těch řešitelů, kteří získají za rok alespoň 100 bodů. Ti od nás dostanou „osvědčení úspěšného řešitele“, které pak mohou předložit fakultě.
\r\n\r\nAutorovi nebo autorům nejlepšího otištěného článku v každém ročníku upečeme lahodný dort.
\r\n\r\n\r\n\r\n", @@ -136,7 +316,7 @@ }, { "fields": { - "content": "
ŠMFko je zážitková akce určená středoškolákům se zájmem o další sebevzdělání. Krom populárně naučných přednášek se na ŠMFku proběhneš venku, vyřádíš se ve sněhu, užiješ si veselý vnitřní program a taky se pobavíš během společného šarádění, lenošení nebo hraní na kytaru.
\r\n\r\nInterSoB je zábavná a poučná jednodenní soutěž středoškolských studentů, při které máte možnost podívat se netradičním způsobem do zákulisí Masarykovy univerzity, vyzkoušet si své schopnosti v mnoha různých oblastech, udělat si s kamarády zajímavý výlet po Brně a v neposlední řadě také poměřit svoje síly s dalšími týmy.
\r\n\r\nKSP je seminář určený pro studenty středních a základních škol, kteří mají zájem naučit se něco z oblasti algoritmů, logických úloh, programování a informatiky vůbec. Na své si však přijdou i příznivci matematiky (a vlastně libovolného přemýšlení), ježto oba obory mají mnoho společného.
\r\n\r\nFYKOS pro vás představuje možnost si zajímavým způsobem rozšířit chápání fyziky a proniknout do dalších, dosud nepoznaných, oblastí této vědy. Cílem FYKOSu je rozvíjet fyzikální myšlení, protože člověk, který se umí nad (nejen fyzikálními) problémy zamyslet a cítí touhu dobrat se k nějakému řešení, se uplatní všude, kde si schopností lidského mozku cení.
\r\n\r\nŘešením úloh tohoto semináře získáš mnoho matematických znalostí a naučíš přesněji a srozumitelněji formulovat své myšlenky a závěry. Seminář je dobrou přípravou pro účast v nejrůznějších matematických soutěžích i pro další studium matematiky, ale schopnost logického myšlení, kterou si můžeš procvičit, se ti v životě bude hodit, i když se v něm třeba právě matematice věnovat nehodláš.
\r\n\r\nPikomat je matematický korespondenční seminář určený žákům šestých až devátých tříd základních škol a studentům odpovídajících ročníků víceletých gymnázií. Spočívá v řešení několika úloh propojených příběhem. Na jaře se koná soustředění pro nejlepší řešitele, v létě pak tábor pro všechny zájemce.
\r\n\r\nVýfuk je samostatný korespondenční seminář Matfyzu, který spadá pod Katedru didaktiky fyziky. Během školního roku kromě šesti sérií semináře organizátoři připravují i podzimní a jarní setkání, letní tábor a Náboj junior.
\r\n\r\nJe-li ti výčet aktivit výše málo nebo tě žádná z nich nezaujala, doporučujeme navštívit web organizace ProStředoškoláky, jež zde připravila rozsáhlou databázi mimoškolních aktivit a akcí. Krom toho organizace pořádá soutěž Středoškolák roku, ve které každý rok oceňuje nejaktivnější středoškoláky. Věnuješ-li se tedy mimoškolně něčemu ve větším měřítku, neváhej se do soutěže přihlásit.
", + "content": "ŠMFko je zážitková akce určená středoškolákům se zájmem o další sebevzdělání. Krom populárně naučných přednášek se na ŠMFku proběhneš venku, vyřádíš se ve sněhu, užiješ si veselý vnitřní program a taky se pobavíš během společného šarádění, lenošení nebo hraní na kytaru.
\r\n\r\nInterSoB je zábavná a poučná jednodenní soutěž středoškolských studentů, při které máte možnost podívat se netradičním způsobem do zákulisí Masarykovy univerzity, vyzkoušet si své schopnosti v mnoha různých oblastech, udělat si s kamarády zajímavý výlet po Brně a v neposlední řadě také poměřit svoje síly s dalšími týmy.
\r\n\r\nKSP je seminář určený pro studenty středních a základních škol, kteří mají zájem naučit se něco z oblasti algoritmů, logických úloh, programování a informatiky vůbec. Na své si však přijdou i příznivci matematiky (a vlastně libovolného přemýšlení), ježto oba obory mají mnoho společného.
\r\n\r\nFYKOS pro vás představuje možnost si zajímavým způsobem rozšířit chápání fyziky a proniknout do dalších, dosud nepoznaných, oblastí této vědy. Cílem FYKOSu je rozvíjet fyzikální myšlení, protože člověk, který se umí nad (nejen fyzikálními) problémy zamyslet a cítí touhu dobrat se k nějakému řešení, se uplatní všude, kde si schopností lidského mozku cení.
\r\n\r\n\r\nŘešením úloh tohoto semináře získáš mnoho matematických znalostí a naučíš přesněji a srozumitelněji formulovat své myšlenky a závěry. Seminář je dobrou přípravou pro účast v nejrůznějších matematických soutěžích i pro další studium matematiky, ale schopnost logického myšlení, kterou si můžeš procvičit, se ti v životě bude hodit, i když se v něm třeba právě matematice věnovat nehodláš.
\r\n\r\nPikomat je matematický korespondenční seminář určený žákům šestých až devátých tříd základních škol a studentům odpovídajících ročníků víceletých gymnázií. Spočívá v řešení několika úloh propojených příběhem. Na jaře se koná soustředění pro nejlepší řešitele, v létě pak tábor pro všechny zájemce.
\r\n\r\n\r\nVýfuk je samostatný korespondenční seminář Matfyzu, který spadá pod Katedru didaktiky fyziky. Během školního roku kromě šesti sérií semináře organizátoři připravují i podzimní a jarní setkání, letní tábor a Náboj junior.
\r\n\r\nJe-li ti výčet aktivit výše málo nebo tě žádná z nich nezaujala, doporučujeme navštívit web organizace ProStředoškoláky, jež zde připravila rozsáhlou databázi mimoškolních aktivit a akcí. Krom toho organizace pořádá soutěž Středoškolák roku, ve které každý rok oceňuje nejaktivnější středoškoláky. Věnuješ-li se tedy mimoškolně něčemu ve větším měřítku, neváhej se do soutěže přihlásit.
", "enable_comments": false, "registration_required": false, "sites": [ @@ -179,4 +359,4 @@ "model": "flatpages.flatpage", "pk": 29 } -] +] \ No newline at end of file