From 332e5e88d50e941c4f2bd357d18df6457be5ca05 Mon Sep 17 00:00:00 2001 From: "Pavel \"LEdoian\" Turinsky" Date: Fri, 16 Dec 2022 23:44:56 +0100 Subject: [PATCH 1/3] =?UTF-8?q?Korekturov=C3=A1tko:=20ne-irelevantn=C3=AD?= MIME-Version: 1.0 Content-Type: text/plain; charset=UTF-8 Content-Transfer-Encoding: 8bit --- korektury/templates/korektury/opraf.html | 2 +- 1 file changed, 1 insertion(+), 1 deletion(-) diff --git a/korektury/templates/korektury/opraf.html b/korektury/templates/korektury/opraf.html index c7a97317..d2ae11aa 100644 --- a/korektury/templates/korektury/opraf.html +++ b/korektury/templates/korektury/opraf.html @@ -146,7 +146,7 @@ {% endif %} {% if o.status != 'neni_chyba' %} - {% endif %} -- 2.39.5 From 4378c05e3e08be18c7e390e6385ce050ea676044 Mon Sep 17 00:00:00 2001 From: "Pavel \"LEdoian\" Turinsky" Date: Fri, 16 Dec 2022 23:51:41 +0100 Subject: [PATCH 2/3] =?UTF-8?q?Korekturov=C3=A1tko:=20Zru=C5=A1en=C3=AD=20?= =?UTF-8?q?irelevance=20i=20z=20n=C3=A1pov=C4=9Bdy?= MIME-Version: 1.0 Content-Type: text/plain; charset=UTF-8 Content-Transfer-Encoding: 8bit --- data/flat.json | 2 +- 1 file changed, 1 insertion(+), 1 deletion(-) diff --git a/data/flat.json b/data/flat.json index 9dba5402..75a275ad 100644 --- a/data/flat.json +++ b/data/flat.json @@ -181,7 +181,7 @@ }, { "fields": { - "content": "
\r\n

Nápověda ke korekturovátku

\r\n\r\n

Korekturovátko slouží k přidávání korektur do PDF souborů. Umožňuje přidávat a komentovat korektury a označovat je jako k zanesení, zanesené nebo irelevantní. Rovněž umožňuje o PDF říci, že jsou právě zanášeny korektury nebo že je zastaralé.

\r\n\r\n

Použití

\r\n\r\n

Kliknu do PDF tam, kam chci zadat korekturu, napíši text a kliknu na Oprav! (nebo Ctrl-Enter). Korektura se zobrazí na pravé straně červeně. Pokud chci korekturu okomentovat, kliknu na ikonu , napíši komentář a kliknu na Oprav! (nebo Ctrl-Enter). Komentář se zobrazí pod původní korekturou.

\r\n\r\n

Tlačítka u korektury

\r\n\r\n
    \r\n\t
  • – smazat korekturu
  • \r\n\t
  • – označt koreturu jako zanesenou
  • \r\n\t
  • – označit korekturu jako irelevantní (není to chyba, nebude zaneseno)
  • \r\n\t
  • – označt koreturu jako připravenou k zanesení
  • \r\n\t
  • – upravit text korektury
  • \r\n\t
  • – okomentovat korekturu
  • \r\n\t
  • – srolovat korekturu
  • \r\n
\r\n\r\n

Stavy

\r\n\r\n

Korektura

\r\n\r\n
    \r\n\t
  • K vyřešení (červená) – bug report či návrh úpravy, probíhá diskuze, zatím nerozhodnuto
  • \r\n\t
  • Zanesená (modrá) – zanesená v TeXu
  • \r\n\t
  • Irelevantní (šedá) – není to chyba, nebude zanesena
  • \r\n\t
  • K zanesení (zelená) – rozhodnuto, čeká na zanesení do TeXu
  • \r\n
\r\n\r\n

PDF

\r\n\r\n
    \r\n\t
  • Přidávání – probíhá přidávání korektur
  • \r\n\t
  • Zanášení (žluté pozadí) – probíhá zanášení korektur do TeXu
  • \r\n\t
  • Zastaralé (červené pozadí) – PDF je zastaralé, nepřidávat nové korektury
  • \r\n
\r\n
", + "content": "
\r\n

Nápověda ke korekturovátku

\r\n\r\n

Korekturovátko slouží k přidávání korektur do PDF souborů. Umožňuje přidávat a komentovat korektury a označovat je jako k zanesení, zanesené nebo že se nebude text měnit. Rovněž umožňuje o PDF říci, že jsou právě zanášeny korektury nebo že je zastaralé.

\r\n\r\n

Použití

\r\n\r\n

Kliknu do PDF tam, kam chci zadat korekturu, napíši text a kliknu na Oprav! (nebo Ctrl-Enter). Korektura se zobrazí na pravé straně červeně. Pokud chci korekturu okomentovat, kliknu na ikonu , napíši komentář a kliknu na Oprav! (nebo Ctrl-Enter). Komentář se zobrazí pod původní korekturou.

\r\n\r\n

Tlačítka u korektury

\r\n\r\n
    \r\n\t
  • – smazat korekturu
  • \r\n\t
  • – označt koreturu jako zanesenou
  • \r\n\t
  • – označit, že se text nemá měnit (není to chyba)
  • \r\n\t
  • – označt koreturu jako připravenou k zanesení
  • \r\n\t
  • – upravit text korektury
  • \r\n\t
  • – okomentovat korekturu
  • \r\n\t
  • – srolovat korekturu
  • \r\n
\r\n\r\n

Stavy

\r\n\r\n

Korektura

\r\n\r\n
    \r\n\t
  • K vyřešení (červená) – bug report či návrh úpravy, probíhá diskuze, zatím nerozhodnuto
  • \r\n\t
  • Zanesená (modrá) – zanesená v TeXu
  • \r\n\t
  • Irelevantní (šedá) – není to chyba, nebude zanesena
  • \r\n\t
  • K zanesení (zelená) – rozhodnuto, čeká na zanesení do TeXu
  • \r\n
\r\n\r\n

PDF

\r\n\r\n
    \r\n\t
  • Přidávání – probíhá přidávání korektur
  • \r\n\t
  • Zanášení (žluté pozadí) – probíhá zanášení korektur do TeXu
  • \r\n\t
  • Zastaralé (červené pozadí) – PDF je zastaralé, nepřidávat nové korektury
  • \r\n
\r\n
", "enable_comments": false, "registration_required": false, "sites": [ -- 2.39.5 From c2ad4c560d5b304431ccb18249685653d85c76ce Mon Sep 17 00:00:00 2001 From: "Pavel \"LEdoian\" Turinsky" Date: Sat, 17 Dec 2022 00:11:00 +0100 Subject: [PATCH 3/3] =?UTF-8?q?sync=5Fprod=5Fflatpages=E2=80=A6?= MIME-Version: 1.0 Content-Type: text/plain; charset=UTF-8 Content-Transfer-Encoding: 8bit --- data/flat.json | 6 +++--- 1 file changed, 3 insertions(+), 3 deletions(-) diff --git a/data/flat.json b/data/flat.json index 75a275ad..0bb3b175 100644 --- a/data/flat.json +++ b/data/flat.json @@ -16,7 +16,7 @@ }, { "fields": { - "content": "

Co je M&M?

\r\n\r\n

M&M je mezioborový korespondenční seminář pro středoškoláky

\r\n\r\n

Ptáš se, co že je to ten korespondenční seminář? Je to jednoduché, zamysli se nad zadanou úlohou či problémem, odevzdej řešení, my ti jej opravíme a pošleme zpět. Nabízíme témata z různých oblastí matematiky, fyziky, informatiky i dalších oborů, takže si u nás určitě najdeš to svoje. Při řešení si můžeš vyzkoušet, jak vypadá vědecká práce, a mnoho zajímavého se naučit. Podívej se na tipy v sekci Jak řešit a pusť se do toho! Můžeš se připojit kdykoliv během roku.

\r\n\r\n

M&M jsou témata

\r\n\r\n

Jádro M&M tvoří takzvaná témata, tedy texty doplněné o úlohy a náměty vyzývající k přemýšlení a experimentování. Přijímáme i originální přístup k problémům, takže můžeš například vyřešit fyzikální problém naprogramováním simulace. V minulých letech řešitelé sestavovali spektrometry, pomocí laserových ukazovátek měřili index lomu různých látek, zkoumali křivky popisující vývoj počtu cestujících v tramvaji v průběhu cesty nebo programovali strategie v jednoduché hře a pak je nechávali soupeřit v turnajích. Podívej se, jaká témata nabízíme právě teď.

\r\n\r\n

M&M je časopis

\r\n\r\n

Zadání a texty od organizátorů vydáváme formou časopisu. Kromě toho zde rovněž otiskujeme řešení a příspěvky našich řešitelů k tématům, články shrnující výsledky konfer – projektů, kterými se zabývali na soustředění, i výsledky jejich vlastního výzkumu. Díky tomu jsme si například mohli přečíst o Lichtenbergových obrazcích či gravitaci v placatém světě. Během ročníku obvykle vyjde šest čísel časopisu, prohlédnout si je můžeš v Archivu.

\r\n\r\n

M&M je soutěž

\r\n\r\n

Ke všem příspěvkům posíláme řešitelům zpětnou vazbu a udělujeme za ně body. Vítězové semináře se mohou těšit na zajímavé knihy a deskové hry, autora nejlepšího otištěného článku každoročně odměňujeme dortem. Úspěšným řešitelům jsou navíc prominuty přijímací zkoušky na MFF UK.

\r\n\r\n

M&M jsou soustředění

\r\n\r\n

Aktivní řešitelé mají možnost s námi za odměnu jet dvakrát do roka na soustředění. Pojeď taky! Budeš mít možnost strávit týden v přírodě plný odborného programu a nejrůznější zábavy s partou kamarádů. Čekají tě malé vědecké projekty, přednášky, workshopy, šifrovačka, výlet a mnoho dalšího. Chceš-li se dozvědět víc, přečti si stránku Soustředění nebo se podívej na fotky.

\r\n\r\n

M&M jsme my

\r\n\r\n

Spolu s řešiteli jsme tu i my, organizátoři. Většina z nás jsou studenti Matfyzu, tedy Matematicko-fyzikální fakulty Univerzity Karlovy. Společně se snažíme předávat dál radost z poznávání zajímavých zákoutí matematiky, fyziky a informatiky a budovat komunitu aktivních lidí, kteří se budou rádi scházet, ať už na soustředěních, víkendovkách či jiných akcích. Chceš nás poznat blíž? Podívej se na stránku Organizátoři nebo rovnou něco vyřeš a pojeď s námi na soustředění!

\r\n\r\n

Zaujali jsme tě? Zapoj se! Přečti si jak řešit a podívej se na aktuální zadání. Už se těšíme na tvé příspěvky!

", + "content": "

Co je M&M?

\r\n\r\n

M&M je mezioborový korespondenční seminář pro středoškoláky

\r\n\r\n

Ptáš se, co že je to ten korespondenční seminář? Je to jednoduché, zamysli se nad zadanou úlohou či problémem, odevzdej řešení, my ti jej opravíme a pošleme zpět. Nabízíme témata z různých oblastí matematiky, fyziky, informatiky i dalších oborů, takže si u nás určitě najdeš to svoje. Při řešení si můžeš vyzkoušet, jak vypadá vědecká práce, a mnoho zajímavého se naučit. Podívej se na tipy v sekci Jak řešit a pusť se do toho! Můžeš se připojit kdykoliv během roku.

\r\n\r\n

M&M jsou témata

\r\n\r\n

Jádro M&M tvoří takzvaná témata, tedy texty doplněné o úlohy a náměty vyzývající k přemýšlení a experimentování. Přijímáme i originální přístup k problémům, takže můžeš například vyřešit fyzikální problém naprogramováním simulace. V minulých letech řešitelé sestavovali spektrometry, pomocí laserových ukazovátek měřili index lomu různých látek, zkoumali křivky popisující vývoj počtu cestujících v tramvaji v průběhu cesty nebo programovali strategie v jednoduché hře a pak je nechávali soupeřit v turnajích. Podívej se, jaká témata nabízíme právě teď.

\r\n\r\n

M&M je časopis

\r\n\r\n

Zadání a texty od organizátorů vydáváme formou časopisu. Kromě toho zde rovněž otiskujeme řešení a příspěvky našich řešitelů k tématům, články shrnující výsledky konfer – projektů, kterými se zabývali na soustředění, i výsledky jejich vlastního výzkumu. Díky tomu jsme si například mohli přečíst o Lichtenbergových obrazcích či gravitaci v placatém světě. Během ročníku obvykle vyjde šest čísel časopisu, prohlédnout si je můžeš v Archivu.

\r\n\r\n

M&M je soutěž

\r\n\r\n

Ke všem příspěvkům posíláme řešitelům zpětnou vazbu a udělujeme za ně body. Vítězové semináře se mohou těšit na zajímavé knihy a deskové hry, autora nejlepšího otištěného článku každoročně odměňujeme dortem. Úspěšným řešitelům jsou navíc prominuty přijímací zkoušky na MFF UK.

\r\n\r\n

M&M jsou soustředění

\r\n\r\n

Aktivní řešitelé mají možnost s námi za odměnu jet dvakrát do roka na soustředění. Pojeď taky! Budeš mít možnost strávit týden v přírodě plný odborného programu a nejrůznější zábavy s partou kamarádů. Čekají tě malé vědecké projekty, přednášky, workshopy, šifrovačka, výlet a mnoho dalšího. Chceš-li se dozvědět víc, přečti si stránku Soustředění nebo se podívej na fotky.

\r\n\r\n

M&M jsme my

\r\n\r\n

Spolu s řešiteli jsme tu i my, organizátoři. Většina z nás jsou studenti Matfyzu, tedy Matematicko-fyzikální fakulty Univerzity Karlovy. Společně se snažíme předávat dál radost z poznávání zajímavých zákoutí matematiky, fyziky a informatiky a budovat komunitu aktivních lidí, kteří se budou rádi scházet, ať už na soustředěních, víkendovkách či jiných akcích. Chceš nás poznat blíž? Podívej se na stránku Organizátoři nebo rovnou něco vyřeš a pojeď s námi na soustředění!

\r\n\r\n

Zaujali jsme tě? Zapoj se! Přečti si jak řešit a podívej se na aktuální zadání. Už se těšíme na tvé příspěvky!

", "enable_comments": false, "registration_required": false, "sites": [ @@ -91,7 +91,7 @@ }, { "fields": { - "content": "

Jarní soustředění

\r\n\r\n

se uskuteční 2. – 10. dubna 2022.

", + "content": "

Vánoční víkendovka

\r\n\r\n

se uskuteční 9. – 11. prosince 2022. Přihlašovat se na ni můžete do 5. prosince pomocí formuláře, ve kterém také naleznete doplňující informace.

\r\n\r\n

Jarní soustředění

\r\n\r\n

se uskuteční 25. března – 2. dubna 2023. Bližší informace sdělíme přihlášeným účastníkům.

\r\n\r\n

 

\r\n\r\n

Další akce

\r\n\r\n

Odkaz na M&M Google kalendář: https://calendar.google.com/calendar/embed?src=casopis.mam%40gmail.com&ctz=Europe%2FPrague

", "enable_comments": false, "registration_required": false, "sites": [ @@ -166,7 +166,7 @@ }, { "fields": { - "content": "

Jak řešit

\r\n\r\n

V našem semináři simulujeme vědeckou práci. Vydáváme časopis, v němž se věnujeme různým tématům z oblasti matematiky, fyziky, informatiky a občas i jiných oborů.

\r\n\r\n

Témata

\r\n\r\n

Naším cílem je vás prostřednictvím témat seznámit se zajímavými zákoutími matematiky, fyziky a informatiky a inspirovat vás, abyste sami objevovali jejich krásy. Témata většinou obsahují průvodní text od organizátorů. Na něj navazují různé otázky, nad kterými můžeš v průběhu školního roku přemýšlet a bádat. o své výsledky se pak podělíš s námi, my tvou práci ohodnotíme a pošleme ti zpětnou vazbu. Vybrané příspěvky také otiskujeme, takže si je mohou přečíst ostatní řešitelé a reagovat na ně.

\r\n\r\n

Každý ročník vypisujeme zhruba čtyři až šest témat. Pokud si mezi nimi nevybereš, můžeš si položit vlastní otázku, přemýšlet, experimentovat a o svých výsledcích nám napsat článek. Nabízíme ti pár tipů, jak jej napsat pěkně a přehledně. Autora nejlepšího otištěného článku každoročně odměňujeme dortem.

\r\n\r\n

Otázky u jednotlivých témat jsou dvou druhů. Podle toho se bude lišit i formát tvého řešení, jak je popsáno níže.

\r\n\r\n

Úlohy

\r\n\r\n

Jak vypadají?

\r\n\r\n

V rámci témat jsou zadány uzavřené úlohy. Tyto úlohy bývají trochu těžší než obvyklé školní a jejich řešení často vyžaduje hlubší zamyšlení nebo nějaký trik. k jejich vyřešení by ti však měly stačit středoškolské znalosti a pochopení průvodního textu, který tyto znalosti rozvíjí.

\r\n\r\n

Jak na to?

\r\n\r\n

Vyřeš úlohu a pošli nám řešení. Nezapomeň na postup! U každé úlohy je uveden počet bodů za správné řešení, přiměřenou část však lze získat i za řešení neúplné. Neboj se proto poslat své úvahy, i když nedojdeš ke zdárnému konci. Částečné řešení je lepší než žádné. Pokud je naopak tvé řešení velmi elegantní, můžeš získat body navíc.

\r\n\r\n

Používáš-li v řešení nějaké pojmy, které nebyly v rámci témátka definovány a nepatří mezi běžné středoškolské znalosti, nezapomeň jen krátce definovat.

\r\n\r\n

Termín odevzdání

\r\n\r\n

Odevzdávání úloh je omezené termínem odeslání, poté je zveřejněno vzorové řešení. Tím se může stát i tvé pěkně sepsané řešení.

\r\n\r\n

Problémy

\r\n\r\n

Jak vypadají?

\r\n\r\n

Témata poskytují příležitost pro rozsáhlejší zamyšlení a podrobnější rozbor zadaných otázek. Řešení proto obvykle vyžaduje o něco víc prostoru než řešení úlohy. Zároveň je v závislosti na kvalitě štědřeji bodově hodnoceno.

\r\n\r\n

Jak na to?

\r\n\r\n

Řešením problému může být popis (případně videozáznam) provedeného experimentu a diskuze výsledků, popis teoretického výpočtu či napsaného programu, úvaha založená na dosud známých informacích, souhrn dalších (podle tebe zajímavých a nezodpovězených) otázek z daného okruhu nebo jakýkoliv další přístup, který příspívá k řešení problému. Můžeš navrhnout i vlastní problém týkající se tématu a jeho řešení. Řešení konkrétního problému jdoucí do hloubky je bodově hodnoceno výrazně lépe než souhrn krátce zmiňující kdeco.

\r\n\r\n

Řešení problému můžeš sepsat jako článek nebo krátký příspěvek. Napsat článek je trochu náročnější a je tedy lépe bodově hodnocen. Nabízíme ti pár tipů, jak jej pěkně a přehledně napsat. Neboj se však k tématu poslat i méně propracovaný příspěvek, klidně jeden odstavec shrnující tvé myšlenky.

\r\n\r\n

Zaslané řešení vedoucí tématu ohodnotí, případně zkoriguje – probere s tebou, co by bylo vhodné vylepšit, doplnit či upřesnit. Na závěr článek publikujeme na webu či dokonce v čísle.

\r\n\r\n

Inspiruj se a reaguj!

\r\n\r\n

Velmi důležitou vlastností témat je, že můžeš na články ostatních reagovat – rozvíjet je, nebo naopak bořit autorovy představy. Přesně to se děje i při skutečné vědecké práci. Proto se hodí poslat také částečná řešení, postřehy nebo nápady ohledně dalších otázek k tématu, které třeba nezvládneš vyřešit sám. Takovéto příspěvky dávají prostor ostatním a mohou je dál inspirovat a přivést k novým nápadům – ostatní zase svými příspěvky mohou inspirovat či navést k zajímavému nápadu tebe.

\r\n\r\n

Termín odevzdání

\r\n\r\n

Nad problémy k tématům sice můžeš většinou přemýšlet celý rok až do termínu odevzdání poslední série úloh, ale čím dříve nám článek pošleš, tím dříve na něj ostatní budou moci zareagovat. Zároveň se ti nestane, že ti tvůj nápad někdo vyfoukne.

\r\n\r\n

Jak poslat řešení

\r\n\r\n

Řešení jednotlivých témat sepiš samostatně, aby si je mohli vedoucí rozdělit. Nezapomeň uvést své jméno a číslo tématu i jednotlivých úloh a problémů. Svá řešení odevzdej elektronicky v odevzdávátku. Textové řešení ve formátu PDF můžeš doplnit libovolnou přílohou, například videem nebo kódem. Pokud bys měl s odevzdáním nějaký problém, tak nám neváhej napsat na mam@matfyz.cz.

\r\n\r\n

Termíny odevzdání

\r\n\r\n

Každé číslo má dva deadliny pro odevzdání řešení úloh, které jsou v něm otištěné. Pokud pošleš řešení do 1. deadlinu, stihneme ti poslat opravená řešení již s následujícím číslem časopisu, ve kterém se zároveň objeví body, které jsi za toto řešení dostal.

\r\n\r\n

Když tedy v prvním čísle zašleš řešení úlohy do 1. deadlinu, pak se body za něj získané objeví ve druhém čísle. Opravené řešení ti přijde e-mailem před vydáním druhého čísla nebo v obálce s druhým číslem.

\r\n\r\n

Tvá řešení se snažíme opravit co nejdříve a rovnou ti je poslat opravená e-mailem. Pokud ti přijde opravené řešení před 2. deadlinem, máš možnost si jej ještě vylepšit a poslat nám další verzi. Čím dříve své řešení pošleš, tím větší je šance, že jej stihneme opravit s předstihem. Nemůžeme ti to však zcela slíbit.

\r\n\r\n

Úlohy poslané mezi 1. a 2. deadlinem pravděpodobně do následujícího čísla opravit nestihneme, výjimečně se to ale stát může. 2. deadline je finální a úlohy, které přijdou po něm, už nebudou hodnoceny.

\r\n\r\n

Příklad: Pokud tedy úlohu zadanou v prvním čísle pošleš mezi 1. a 2. deadlinem, opravené řešení a body typicky dostaneš až se třetím číslem.

\r\n\r\n

Články

\r\n\r\n

Pokud se rozhodneš poslat řešení formou článku, budeme rádi, pokud to uděláš co nejdřív. Může se totiž stát, že bude potřeba abychom jej před vydáním společně ještě trochu upravili. Na to se hodí, abychom měli my i ty dostatek času. Vždy záleží na konkrétním případu, ale pokud pošleš článek až po 1. deadlinu, je velmi nepravděpodobné, že by se stihl objevit už v následujícím čísle.

\r\n\r\n

Spolupracuj

\r\n\r\n

Protože víc hlav víc ví, můžeš na tématech spolupracovat s ostatními řešiteli. i opravdové vědecké práce často publikuje kolektiv autorů. Pokud se na zaslaném řešení podílí n autorů, dostane každý z nich 3b/(n + 2) bodů, kde b je počet bodů, které by řešení získalo, pokud by mělo jednoho autora.

\r\n\r\n

Ke spolupráci můžeš využít e-mailové konference. Pokud pošleš e-mail na její adresu, přijde všem vedoucím tématu a řešitelům, kteří se jím také zabývají. Pošleš-li k danému tématu alespoň nějaké řešení, automaticky tě přidáme do příslušné konference. Pokud bys chtěl do konference přidat, i když jsi zatím nic neposlal, neboj se nám ozvat.

", + "content": "

Jak řešit

\r\n\r\n

V našem semináři simulujeme vědeckou práci. Vydáváme časopis, v němž se věnujeme různým tématům z oblasti matematiky, fyziky, informatiky a občas i jiných oborů.

\r\n\r\n

Témata

\r\n\r\n

Naším cílem je vás prostřednictvím témat seznámit se zajímavými zákoutími matematiky, fyziky a informatiky a inspirovat vás, abyste sami objevovali jejich krásy. Témata většinou obsahují průvodní text od organizátorů. Na něj navazují různé otázky, nad kterými můžeš v průběhu školního roku přemýšlet a bádat. o své výsledky se pak podělíš s námi, my tvou práci ohodnotíme a pošleme ti zpětnou vazbu. Vybrané příspěvky také otiskujeme, takže si je mohou přečíst ostatní řešitelé a reagovat na ně.

\r\n\r\n

Každý ročník vypisujeme zhruba čtyři až šest témat. Pokud si mezi nimi nevybereš, můžeš si položit vlastní otázku, přemýšlet, experimentovat a o svých výsledcích nám napsat článek. Nabízíme ti pár tipů, jak jej napsat pěkně a přehledně. Autora nejlepšího otištěného článku každoročně odměňujeme dortem.

\r\n\r\n

Otázky u jednotlivých témat jsou dvou druhů. Podle toho se bude lišit i formát tvého řešení, jak je popsáno níže.

\r\n\r\n

Úlohy

\r\n\r\n

Jak vypadají?

\r\n\r\n

V rámci témat jsou zadány uzavřené úlohy. Tyto úlohy bývají trochu těžší než obvyklé školní a jejich řešení často vyžaduje hlubší zamyšlení nebo nějaký trik. k jejich vyřešení by ti však měly stačit středoškolské znalosti a pochopení průvodního textu, který tyto znalosti rozvíjí.

\r\n\r\n

Jak na to?

\r\n\r\n

Vyřeš úlohu a pošli nám řešení. Nezapomeň na postup! U každé úlohy je uveden počet bodů za správné řešení, přiměřenou část však lze získat i za řešení neúplné. Neboj se proto poslat své úvahy, i když nedojdeš ke zdárnému konci. Částečné řešení je lepší než žádné. Pokud je naopak tvé řešení velmi elegantní, můžeš získat body navíc.

\r\n\r\n

Používáš-li v řešení nějaké pojmy, které nebyly v rámci témátka definovány a nepatří mezi běžné středoškolské znalosti, nezapomeň jen krátce definovat.

\r\n\r\n

Termín odevzdání

\r\n\r\n

Odevzdávání úloh je omezené termínem odeslání, poté je zveřejněno vzorové řešení. Tím se může stát i tvé pěkně sepsané řešení.

\r\n\r\n

Problémy

\r\n\r\n

Jak vypadají?

\r\n\r\n

Témata poskytují příležitost pro rozsáhlejší zamyšlení a podrobnější rozbor zadaných otázek. Řešení proto obvykle vyžaduje o něco víc prostoru než řešení úlohy. Zároveň je v závislosti na kvalitě štědřeji bodově hodnoceno.

\r\n\r\n

Jak na to?

\r\n\r\n

Řešením problému může být popis (případně videozáznam) provedeného experimentu a diskuze výsledků, popis teoretického výpočtu či napsaného programu, úvaha založená na dosud známých informacích, souhrn dalších (podle tebe zajímavých a nezodpovězených) otázek z daného okruhu nebo jakýkoliv další přístup, který příspívá k řešení problému. Můžeš navrhnout i vlastní problém týkající se tématu a jeho řešení. Řešení konkrétního problému jdoucí do hloubky je bodově hodnoceno výrazně lépe než souhrn krátce zmiňující kdeco.

\r\n\r\n

Řešení problému můžeš sepsat jako článek nebo krátký příspěvek. Napsat článek je trochu náročnější a je tedy lépe bodově hodnocen. Nabízíme ti pár tipů, jak jej pěkně a přehledně napsat. Neboj se však k tématu poslat i méně propracovaný příspěvek, klidně jeden odstavec shrnující tvé myšlenky.

\r\n\r\n

Zaslané řešení vedoucí tématu ohodnotí, případně zkoriguje – probere s tebou, co by bylo vhodné vylepšit, doplnit či upřesnit. Na závěr článek publikujeme na webu či dokonce v čísle.

\r\n\r\n

Inspiruj se a reaguj!

\r\n\r\n

Velmi důležitou vlastností témat je, že můžeš na články ostatních reagovat – rozvíjet je, nebo naopak bořit autorovy představy. Přesně to se děje i při skutečné vědecké práci. Proto se hodí poslat také částečná řešení, postřehy nebo nápady ohledně dalších otázek k tématu, které třeba nezvládneš vyřešit sám. Takovéto příspěvky dávají prostor ostatním a mohou je dál inspirovat a přivést k novým nápadům – ostatní zase svými příspěvky mohou inspirovat či navést k zajímavému nápadu tebe.

\r\n\r\n

Termín odevzdání

\r\n\r\n

Nad problémy k tématům sice můžeš většinou přemýšlet celý rok až do termínu odevzdání poslední série úloh, ale čím dříve nám článek pošleš, tím dříve na něj ostatní budou moci zareagovat. Zároveň se ti nestane, že ti tvůj nápad někdo vyfoukne.

\r\n\r\n

Jak poslat řešení

\r\n\r\n

Řešení jednotlivých témat sepiš samostatně, aby si je mohli vedoucí rozdělit. Nezapomeň uvést své jméno a číslo tématu i jednotlivých úloh a problémů. Svá řešení odevzdej elektronicky v odevzdávátku. Textové řešení ve formátu PDF můžeš doplnit libovolnou přílohou, například videem nebo kódem. Pokud bys měl s odevzdáním nějaký problém, tak nám neváhej napsat na mam@matfyz.cz.

\r\n\r\n

Termíny odevzdání

\r\n\r\n

Každé číslo má dva deadliny pro odevzdání řešení úloh, které jsou v něm otištěné. Pokud pošleš řešení do 1. deadlinu, stihneme ti poslat opravená řešení již s následujícím číslem časopisu, ve kterém se zároveň objeví body, které jsi za toto řešení dostal.

\r\n\r\n

Když tedy v prvním čísle zašleš řešení úlohy do 1. deadlinu, pak se body za něj získané objeví ve druhém čísle. Opravené řešení ti přijde e-mailem před vydáním druhého čísla nebo v obálce s druhým číslem.

\r\n\r\n

Tvá řešení se snažíme opravit co nejdříve a rovnou ti je poslat opravená e-mailem. Pokud ti přijde opravené řešení před 2. deadlinem, máš možnost si jej ještě vylepšit a poslat nám další verzi. Čím dříve své řešení pošleš, tím větší je šance, že jej stihneme opravit s předstihem. Nemůžeme ti to však zcela slíbit.

\r\n\r\n

Úlohy poslané mezi 1. a 2. deadlinem pravděpodobně do následujícího čísla opravit nestihneme, výjimečně se to ale stát může. 2. deadline je finální a úlohy, které přijdou po něm, už nebudou hodnoceny.

\r\n\r\n

Příklad: Pokud tedy úlohu zadanou v prvním čísle pošleš mezi 1. a 2. deadlinem, opravené řešení a body typicky dostaneš až se třetím číslem.

\r\n\r\n

Články

\r\n\r\n

Pokud se rozhodneš poslat řešení formou článku, budeme rádi, pokud to uděláš co nejdřív. Může se totiž stát, že bude potřeba abychom jej před vydáním společně ještě trochu upravili. Na to se hodí, abychom měli my i ty dostatek času. Vždy záleží na konkrétním případu, ale pokud pošleš článek až po 1. deadlinu, je velmi nepravděpodobné, že by se stihl objevit už v následujícím čísle.

\r\n\r\n

Spolupracuj

\r\n\r\n

Protože víc hlav víc ví, můžeš na tématech spolupracovat s ostatními řešiteli. i opravdové vědecké práce často publikuje kolektiv autorů. Pokud se na zaslaném řešení podílí n autorů, dostane každý z nich 3b/(n + 2) bodů, kde b je počet bodů, které by řešení získalo, pokud by mělo jednoho autora.

\r\n\r\n

Ke komunikaci s ostatními řešiteli i organizátory můžeš využít náš Discord.

", "enable_comments": false, "registration_required": false, "sites": [ -- 2.39.5