[ { "fields": { "content": "

Vítejte na stránce semináře MaM!

\r\n", "enable_comments": false, "registration_required": false, "sites": [ 1 ], "template_name": "home.html", "title": "Seminář M&M", "url": "/" }, "model": "flatpages.flatpage", "pk": 2 }, { "fields": { "content": "

M&M je mezioborový korespondenční seminář pro studenty středních škol zaměřený na matematiku, fyziku a informatiku. Ročně vydáváme přibližně sedm čísel časopisu, ve kterém najdeš témata k bádání, doplněné o zajímavé úlohy a o články jak od nás, organizátorů, tak od vás, řešitelů. Časopis je zdarma.

\r\n\r\n

M&M je taky soutěž. Za všechny příspěvky k tématům, řešení úloh i články udělujeme body. Na základě získaných bodů sestavujeme výsledkovou listinu. Na nejlepší řešitele čekají knihy a deskovky. Autor nejlepšího příspěvku do témátka si bude moci smlsnout na dortu. Taky se můžeš dostat na Matfyz bez přijímaček (viz níže). A hlavně, přibližně dvacet pět nejúspěšnějších řešitelů zveme dvakrát do roka na soustředění.

\r\n\r\n

Jak se zapojit

\r\n\r\n

V průběhu školního roku vychází zpravidla sedm čísel časopisu. V nich jsou zadané různé podněty k přemýšlení. Pokud tě některý zaujme, pokus se k němu něco napsat a poslat nám to – podrobnosti najdeš v sekci Jak řešit.

\r\n\r\n

Soustředění

\r\n\r\n

Vždy na podzim a na jaře připravujeme pro naše nejlepší řešitele týdenní soustředění. To se obvykle koná někde v blízkosti pěkné přírody. Soustředění je částečně odborné, máme pro vás připraveny přednášky ze všelijakých tradičních i netradičních zákoutí nejen matematiky, fyziky i informatiky. Dost času je věnováno i zajímavým a zábavným hrám, venku i uvnitř. Především je ale soustředění příležitost, jak potkat fajn lidi s podobnými zájmy! Můžeš si prohlédnout fotky z předešlých soustředění.

\r\n\r\n

\r\n\r\n

Přijímací zkoušky na MFF

\r\n\r\n

Matematicko-fyzikální fakulta Univerzity Karlovy se rozhodla úspěšným řešitelům našeho korespondenčního semináře odpustit přijímací zkoušky. Konkrétně se to týká těch řešitelů, kteří získají za rok alespoň 65 bodů. Ti od nás dostanou „osvědčení úspěšného řešitele“, které pak mohou předložit fakultě.

", "enable_comments": false, "registration_required": false, "sites": [ 1 ], "template_name": "", "title": "Co je M&M?", "url": "/o-nas/uvod/" }, "model": "flatpages.flatpage", "pk": 3 }, { "fields": { "content": "

V M&M publikujeme články – stejně jako v opravdovém vědeckém časopise. Setkat se u nás můžeš jednak s články od organizátorů (v rámci nějakého seriálu, nebo jen tak), jednak nám můžeš poslat článek ty sám.

\r\n\r\n

Organizátorské články

\r\n\r\n

Organizátoři tě ve svých článcích obvykle chtějí naučit něco, co by se ti mohlo hodit nebo líbit.

\r\n\r\n

Články od řešitelů

\r\n\r\n

Ty sám nám také můžeš zaslat článek k publikování. Krom článku k tématu (který spadá do jiné sekce) to nejčastěji bude nejspíš článek o tvé konfeře ze soustředění. Můžeš nám ale poslat i pojednání o čemkoli jiném, o čem si myslíš, že by to mohlo ostatní řešitele zajímat. My pak tvoji práci zredigujeme a otiskneme. 

\r\n\r\n

Protože víc hlav víc ví, můžete na článcích pracovat i ve skupinách – stejně jako při řešení témat!

\r\n\r\n

Při psaní článku do M&M je dobré mít na paměti základní zásady pro psaní vědeckého článku.

\r\n", "enable_comments": false, "registration_required": false, "sites": [ 1 ], "template_name": "", "title": "Články", "url": "/clanky/uvod/" }, "model": "flatpages.flatpage", "pk": 4 }, { "fields": { "content": "

Čím se náš seminář liší od většiny ostatních soutěží, jsou příspěvková témata. Jedná se o simulaci vědecké práce ve smyslu, že zadáme jistý okruh problémů, nad kterým můžeš následující rok bádat. O výsledky své práce se pak podělíš s námi a s ostatními řešiteli a my tvou práci ohodnotíme. V každé sérii bývají témata rozšiřována, navíc jsou některé zadané problémy omezeny termínem odeslání, proto je potřeba své výsledky posílat už průběžně. Na každý ročník témat vypisujeme pět až šest.

\r\n\r\n

Řešení, které nám pošleš, může být dvou různých typů:

\r\n\r\n

Úlohy

\r\n\r\n

V rámci každého tématu bývá zadána jedna nebo dvě menší úlohy, které daný problém určitým způsobem rozvíjí. Tyto úlohy bývají trochu těžší než obvyklé školní, jejich řešení často vyžaduje buď hlubší zamyšlení nebo nějaký trik. Středoškolské znalosti by na ně ale měly stačit. Odevzdávání úloh se omezuje termínem odeslání, poté bývá zveřejněno vzorové řešení. U každé úlohy je uveden počet bodů za správné řešení. Přiměřenou část z těchto bodů lze získat i za neúplné řešení. A naopak za velmi zajímavé nebo elegantní řešení můžeš dostat i bodovou prémii.

\r\n\r\n

Články

\r\n\r\n

Systém témat poskytuje příležitost pro podrobnější rozbor daného okruhu problémů. Výsledek takové práce však vyžaduje o něco víc prostoru nežli klasické řešení, proto je tvým úkolem napsat článek zabývající se problémem, který sis vybral. Může to být záznam o provedeném experimentu, teoretickém výpočtu či úvaze, napsaném programu či o dalších (podle tebe zajímavých) otázkách z daného okruhu. 

\r\n\r\n

Jak na to?

\r\n\r\n

Vyřeš podproblém

\r\n\r\n

Vyber si některý z navrhovaných podproblémů, kterým se chceš zabývat, případně si navrhni podproblém vlastní (to bývá ohodnoceno bodovým bonusem). Podproblém pak vyřeš podobně jako úlohu z čísla. Podrobné řešení některého z podproblémů bude bodově hodnoceno výrazně lépe než souhrnný článek krátce zmiňující kdeco. I částečné řešení je lepší než žádné. Své řešení pak hezky sepiš, aby mělo formu článku, a článek nám pošli. Vedoucí tématu ho pak ohodnotí, případně zkoriguje a publikuje na webu či dokonce v čísle. Čím blíže bude forma tvého příspěvku publikovatelnému článku, tím lepšího bodového ohodnocení dosáhneš. Moderátor tématu ho pak ohodnotí, případně zkoriguje a publikuje na webu či dokonce v čísle. Čím blíže bude forma tvého příspěvku publikovatelnému článku, tím lepšího bodového ohodnocení dosáhneš.

\r\n\r\n

Inspiruj se

\r\n\r\n

Velmi důležitou vlastností témat je, že můžeš na články ostatních reagovat – rozvíjet je, nebo naopak bořit jejich představy. Proto se hodí poslat také částečná řešení, postřehy, nebo nápady na další podproblémy, které třeba nezvládneš vyřešit sám. Takovéto příspěvky dávají prostor ostatním a mohou je dál inspirovat – ostatní zase svými příspěvky mohou inspirovat tebe.

\r\n\r\n

Protože víc hlav víc ví, můžete na tématech pracovat i ve skupinách.

\r\n\r\n\r\n

Nad nápady k tématům můžeš přemýšlet celý rok až do termínu odevzdání poslední série úloh. Samozřejmě, čím dříve nám článek pošleš, tím dříve na něj ostatní budou moci zareagovat.

\r\n\r\n

Piš hezké články

\r\n\r\n

Článek k tématu by měl po obsahové a formální stránce odpovídat vědeckému článku. Můžeš se podívat na stručný přehled toho, jak by měl takový vědecký článek vypadat.

\r\n\r\n

Proč témata?

\r\n\r\n

Témata vytvářejí prostor pro vlastní tvůrčí (často vědeckou) činnost, jejímž smyslem je krom jiného přinést ostatním řešitelům nové podněty a inspirovat je k dalším nápadům. Kromě samotného bádání je důležitá i komunikace mezi lidmi, která je obvykle zprostředkována odbornými časopisy a vědeckými konferencemi. Časopis M&M je určen právě pro písemnou komunikaci. Ústní formu prezentace si můžeš vyzkoušet na našem soustředění, kde se tradičně koná malá vědecká konference.

\r\n\r\n

Jak poslat řešení

\r\n\r\n

Svá řešení můžeš poslat buď elektronicky na náš e-mail mam@matfyz.cz, nebo poštou na naši adresu. Pokud potřebuješ k řešení přiložit nějaký hodně velký soubor, použij některou volně dostupnou službu pro sdílení souborů (DropboxGoogle Drive, …) nebo nás kontaktuj na e-mailu mam@matfyz.cz a předání domluvíme.

\r\n\r\n

Pokud posíláš řešení elektronicky, věz, že nás daleko více potěší pdfko s textem než vyfocené ručně psané řešení. Každou úlohu prosím pošli v samostatném souboru resp. na samostatném listě A4, aby si úlohy mohli rozdělit různí opravující. Na každý list uveď svoje jméno a číslo úlohy či tématu. Na tvou poštovní adresu ti pak budou zdarma chodit další čísla našeho časopisu.

\r\n\r\n

Ke svému prvnímu řešení přilož prosím také své jméno, adresu, e-mail, školu a rok maturity. Pokud chceš jet na soustředění, uveď prosím i telefon. A neboj, tyto údaje budeme využívat pouze pro potřeby M&M. Mimo údajů na výsledkové listině (jméno, škola, ročník) je nebudeme nikde zveřejňovat.

\r\n", "enable_comments": false, "registration_required": false, "sites": [ 1 ], "template_name": "", "title": "Jak řešit?", "url": "/jak-resit/" }, "model": "flatpages.flatpage", "pk": 7 }, { "fields": { "content": "

Jaký je smysl M&M?

\r\n\r\n

Smyslem M&M je pomáhat studentům s nadáním na matematiku, fyziku či informatiku rozvíjet jejich schopnosti a zprostředkovávat jejich setkávání a navazování přátelství.

\r\n\r\n

Jsem student střední školy, posledních ročníků základní školy či ekvivalentních ročníků víceletého gymnázia: Co mi M&M může přinést?

\r\n\r\n

Pokud tě zajímá matematika, fyzika nebo informatika, můžeme ti nabídnout zajímavé podněty k přemýšlení. A pokud se zúčastníš některého z našich soustředění, pak i přátelský kolektiv fajn lidí podobných tobě.

\r\n\r\n

Jsem učitel matematiky, fyziky či informatiky na střední škole: K čemu mi M&M může být dobré?

\r\n\r\n

Jestliže nabídnete svým studentům M&M k řešení, může je náš časopis motivovat k dalšímu rozvoji. Náš archiv úloh a témat můžete použít jako zdroj náročnějších úloh pro nadané žáky. Naše úlohy jsou řešitelné se středoškolskými znalostmi – s trochou přemýšlení.

\r\n\r\n

Jsem rodič studenta nadaného na matematiku, fyziku či informatiku: Je M&M pro moje dítě dobré?

\r\n\r\n

Jednoznačně ano – pokud o nás samo bude stát. Primárně můžeme Vaše dítě odborně rozvíjet. Náš kolektiv je navíc velmi otevřený a dovede přijmout i mládež, která má problém s integrací do běžného školního kolektivu.

\r\n\r\n

Ještě nějaké dotazy?

\r\n\r\n

Sem s nimi!

\r\n", "enable_comments": false, "registration_required": false, "sites": [ 1 ], "template_name": "", "title": "Často kladené dotazy", "url": "/o-nas/FAQ/" }, "model": "flatpages.flatpage", "pk": 8 }, { "fields": { "content": "

Pro naše nejlepší řešitele pořádáme dvakrát do roka týdenní soustředění plné odborného programu i nejrůznější zábavy.

\r\n\r\n\r\n

Proč jet na soustředění?

\r\n\r\n

Přednášky

\r\n\r\n

Většinou tě každý den čekají dvě devadesátiminutové přednášky. Vybrat si obvykle můžeš mezi matematikou, fyzikou a informatikou, protože se konají tři přednášky zároveň. Některé přednášky jsou lehčí, jiné těžší, obecně je ale jejich úroveň vhodná právě pro zvídavé středoškoláky. Přednášíme jak klasická témata, tak témata nevšední, zákulisní či dokonce obskurní. Když budeš organizátory hodně prosit, možná se dostane i na nějakou černou magii!

\r\n\r\n

Krom toho přednášíme i na požádání – stačí, když si vybereš téma, které tě zajímá, a oslovíš toho správného organizátora.

\r\n\r\n

Lidé

\r\n\r\n

Poznáš lidi, pro které je přemýšlení oblíbenou činností a pro které matematika není sprosté slovo. Především to jsou ale lidi, kteří se rádi baví a se kterými si užiješ mnoho legrace u jídla, během her, na výletě, jen tak, při hraní na kytaru nebo při šarádění (pokud nevíš, co tohle slovo znamená, je na čase to zjistit!).

\r\n\r\n

Konfery

\r\n\r\n

Konfery jsou naší specialitou. Ve skupině účastníků a pod vedením zkušeného organizátora můžeš zkusit pracovat na zadaném problému a výsledky pak ostatním prezentovat na malé vědecké konferenci. Práce na konfeře je velmi podobná skutečné vědecké práci. Máme za sebou například stavbu katapultu, počítačovou syntézu zvuku či tropickou geometrii.

\r\n\r\n

Hry

\r\n\r\n

Máme pro tebe připravenou celou řadu denních i nočních her, uvnitř i venku, strategických i akčních. A někdy tohle všechno dohromady. Chceme, aby sis mohl/a zkusit činnosti, ke kterým se běžně nedostaneš. Střelba z luku, lezení po skalách, slackline či celonoční šifrovačka? Není problém!

\r\n\r\n

Legenda

\r\n\r\n

Každé soustředění má své vlastní prostředí či příběh, který jím provází. Už jsme byli ve starověkém Řecku či pod podlahou obchoďáku, cestovali jsme časem a také jsme bojovali s krvelačnými zmutovanými tuleňátky, která se nakonec ukázala být filmařským trikem. Co nás čeká příště?

\r\n\r\n

Absence ve škole

\r\n\r\n

Než pojedeš na soustředění, pošleme ti oficiální omluvenku od MFF UK. Jelikož je soustředění plné odborného programu, většina škol naše řešitele bez problému uvolňuje. Některé školy dokonce účast na soustředění nezapočítávají do absence. Vždy je ale dobré se informovat, jak účast na podobných akcích řeší tvoje škola, a případně se osobně domluvit s ředitelem či ředitelkou.

\r\n\r\n

Kapacita soustředění

\r\n\r\n

Protože chceme zachovat přátelskou a komorní atmosféru soustředění, zveme na soustředění zhruba dvacet nejúspěšnějších řešitelů korespondenčního semináře. Několik dalších řešitelů zveme jako náhradníky pro případ, že by někteří pozvaní nemohli. Pokud tě na soustředění nepozveme, nezoufej a zkus v příštím půlroce víc řešit témata. Dostat se mezi nejlepších dvacet řešitelů je s trochou píle hračka.

\r\n\r\n

 

\r\n", "enable_comments": false, "registration_required": false, "sites": [ 1 ], "template_name": "", "title": "Informace", "url": "/soustredeni/" }, "model": "flatpages.flatpage", "pk": 9 }, { "fields": { "content": "

Jarní soustředění

\r\n\r\n

se z důvodu koronavirové pandemie nekoná.

\r\n\r\n

Podzimní soustředění

\r\n\r\n

se uskuteční 17. - 25. října 2020.

", "enable_comments": false, "registration_required": false, "sites": [ 1 ], "template_name": "", "title": "Připravujeme", "url": "/soustredeni/pripravujeme/" }, "model": "flatpages.flatpage", "pk": 11 }, { "fields": { "content": "

Pro psaní vědeckých článků byla vytvořena některá obecná pravidla, která usnadňují jejich čitelnost a možnost vyhledat potřebné informace. Na tomto místě bychom ti chtěli ukázat, jak by měl takový vědecký článek vypadat po obsahové i formální stránce.

\r\n\r\n

O čem psát?

\r\n\r\n

Kvalita vědeckého článku závisí hlavně na tom, kolik nových poznatků přináší. Je velmi vhodné, aby obsahem bylo jen to, co může zajímat ostatní řešitele daného tématu.

\r\n\r\n

Dále platí pravidlo, že jeden článek by se měl týkat právě jednoho problému. Pokud píšeš o více problémech najednou, zamysli se nad tím, jestli by nebylo možné napsat více článků. Čím stručnější a přehlednější článek je a čím více nových poznatků na tak omezeném prostoru obsahuje, tím čitelnější a zajímavější je pro ostatní řešitele.

\r\n\r\n

Struktura článku

\r\n\r\n

Každý článek by měl mít vhodný název (titulek), který dokáže přitáhnout čtenáře, kteří se zajímají o dané téma. Nadpis je ta část článku, které si každý všimne hned na první pohled. Nepodceňuj jeho znění a dej pozor na to, aby přesně vystihoval to, čemu se v článku věnuješ.

\r\n\r\n

úvodu bys měl popsat problém, kterým ses zabýval, dále na co a na koho jsi navazoval a také proč ses daným problémem zabýval. Většinou je zde uvedena hypotéza, která je dokazována v samotném článku. Součástí úvodu je i motivace čtenáře a první přiblížení podstaty problému.

\r\n\r\n

Za úvodem pak pokračuje podrobnější popis postupů, které využíváš, a zdůvodnění tvých tvrzení.

\r\n\r\n

Kvalita vědeckého článku je dána především tím, jakou má informační hodnotu. Informacemi v článku mohou být jak výsledky vlastního výzkumu, tak přehledné shrnutí a zpracování jinde uveřejněných výsledků týkajících se zkoumaného problému. Takovému zpracování se říká rešerše a pokud podobné shrnutí ještě neexistuje, může být přínosné stejně jako vlastní nový výzkum.

\r\n\r\n

Je důležité, aby všechna tvrzení uvedená v článku byla dostatečně podložena fakty. Článek tedy nelze založit na něčem, o čem si jen myslíš, že by to mohlo platit. Jakákoliv složitější tvrzení v článku by měla být podpořena buď odkazem na literaturu, anebo důkazem či experimentem. Měly by být také uvedeny všechny předpoklady použitých tvrzení a teorií a v případě experimentu podmínky, za kterých byl prováděn.

\r\n\r\n

závěru je pak vhodné znovu shrnout hlavní výsledky své práce a případně položit nějaké další otázky související s tématem, jejichž řešení by mohlo navazovat na tvůj článek.

\r\n\r\n

Na úplném konci se pak uvádí seznam použité literatury a literatury, na kterou bylo v článku odkazováno. Obvykle se v článku použije jen odkaz, např. „... Jak je uvedeno v [1], můžeme výraz upravit...“ V seznamu literatury se pak uvedou plné údaje o knize, článku či internetové adrese. Dodržuje se následující schéma:

\r\n\r\n

 

\r\n\r\n

[#] Autor. Název díla: podnázev díla. Číslo vydání. Místo vydání: Označení nakladatele, Rok vydání. Počet stránek. ISBN.

\r\n\r\n

Například:
\r\n[1] O. Lepil, Z. Krupka. Fyzika pro gymnázia: Optika. 2. vydání. Praha: Prometheus, 1996. 167 s. ISBN 80–85849–71–2.

\r\n\r\n

Jednotlivé části krátkého článku stačí oddělit odstavci. Pokud se jedná o rozsáhlejší příspěvek, je lepší rozdělit ho na několik sekcí s vhodnými podnadpisy.

\r\n\r\n

Jazyk a styl článku

\r\n\r\n

V odborném článku je nutné se vyjadřovat přesně a jednoznačně. Je potřeba používat správné termíny, aby byl článek správně pochopen ostatními čtenáři. Pokud používáš poměrně neobvyklý pojem nebo zavádíš nějaký nový, tak je potřeba jej přesně definovat. Vždy si pořádně uvědom, kdo bude tvůj článek číst. Na tom také záleží, jaké termíny použiješ a jak moc podrobně je budeš vysvětlovat.

\r\n\r\n

Aby byl článek vůbec publikovatelný, měl by být napsán bez jazykových a stylistických chyb. V článku, který je publikován, a tedy jej čte širší skupina lidí, používáme spisovný jazyk. V M&Mku můžeš psát česky nebo slovensky.

\r\n\r\n

 

\r\n\r\n

Doufáme, že ti tento návod při psaní článků pomůže, a že i díky němu naše témátka zůstanou přehledná, čitelná a zajímavá.

\r\n", "enable_comments": false, "registration_required": false, "sites": [ 1 ], "template_name": "", "title": "Jak psát vědecký článek", "url": "/clanky/jak-psat-vedecky-clanek/" }, "model": "flatpages.flatpage", "pk": 21 }, { "fields": { "content": "

Svá řešení nahrávejte do odevzdávátka.

\r\n\r\n

 

\r\n\r\n

Máte-li nějaké dotazy, neváhejte nás kontaktovat.

\r\n\r\n

E-mail: mam@matfyz.cz

\r\n\r\n

Facebook: Korespondenční seminář M&M

\r\n\r\n

Adresa redakce:

\r\n\r\n

M&M, OPMK MFF UK
\r\nKe Karlovu 3
\r\n121 16 Praha 2

\r\n\r\n

 

\r\n\r\n

Akce a termíny pro odevzdávání řešení najdete v našem kalendáři.

\r\n\r\n

Google Kalendář: casopis.mam@gmail.com

\r\n\r\n

 

\r\n\r\n

Během školního roku je velká část organizátorů k zastižení na koleji 17. listopadu či jinde po Praze.

", "enable_comments": false, "registration_required": false, "sites": [ 1 ], "template_name": "", "title": "Kontakt", "url": "/o-nas/kontakt/" }, "model": "flatpages.flatpage", "pk": 22 }, { "fields": { "content": "

Odměny

\r\n\r\n

Největší odměnou za řešení M&M je účast na soustředění, kromě toho však každý rok oceňujeme pět nejlepších řešitelů knihou a deskovou hrou dle jejich výběru. Letos můžeš být mezi nimi i ty, stačí pilně řešit!

\r\n\r\n

\"\"

\r\n\r\n

Tituly

\r\n\r\n

Za pilné řešení semináře můžeš postupně získat různé titulyMM. Titul u tvého jména v časopisu značí, jakých úspěchů jsi za celou svoji kariéru v M&M zatím dosáhl. Kromě toho se s jeho dosažením vždy pojí nějaká drobná či větší odměna.

\r\n\r\n\r\n\r\n

\"\"

\r\n\r\n

Přijímací zkoušky na MFF

\r\n\r\n

Matematicko-fyzikální fakulta Univerzity Karlovy se rozhodla úspěšným řešitelům našeho korespondenčního semináře odpustit přijímací zkoušky. Konkrétně se to týká těch řešitelů, kteří získají za rok alespoň 100 bodů. Ti od nás dostanou „osvědčení úspěšného řešitele“, které pak mohou předložit fakultě.

\r\n\r\n

Dort za článek

\r\n\r\n

Autorovi nebo autorům nejlepšího otištěného článku v každém ročníku upečeme lahodný dort.

\r\n\r\n

 

\r\n\r\n

\"\"

", "enable_comments": false, "registration_required": false, "sites": [ 1 ], "template_name": "", "title": "Odměny", "url": "/o-nas/odmeny/" }, "model": "flatpages.flatpage", "pk": 25 }, { "fields": { "content": "

Zážitkové akce

\r\n\r\n
Letní a Zimní Škola Matematiky a Fyziky
\r\n\r\n

ŠMFko je zážitková akce určená středoškolákům se zájmem o další sebevzdělání. Krom populárně naučných přednášek se na ŠMFku proběhneš venku, vyřádíš se ve sněhu, užiješ si veselý vnitřní program a taky se pobavíš během společného šarádění, lenošení nebo hraní na kytaru.

\r\n\r\n
InterSoB
\r\n\r\n

InterSoB je zábavná a poučná jednodenní soutěž středoškolských studentů, při které máte možnost podívat se netradičním způsobem do zákulisí Masarykovy univerzity, vyzkoušet si své schopnosti v mnoha různých oblastech, udělat si s kamarády zajímavý výlet po Brně a v neposlední řadě také poměřit svoje síly s dalšími týmy.

\r\n\r\n

Další semináře

\r\n\r\n
Korespondenční Seminář z Programování
\r\n\r\n

KSP je seminář určený pro studenty středních a základních škol, kteří mají zájem naučit se něco z oblasti algoritmů, logických úloh, programování a informatiky vůbec. Na své si však přijdou i příznivci matematiky (a vlastně libovolného přemýšlení), ježto oba obory mají mnoho společného.

\r\n\r\n
FYzikální KOrespondenční Seminář
\r\n\r\n

FYKOS pro vás představuje možnost si zajímavým způsobem rozšířit chápání fyziky a proniknout do dalších, dosud nepoznaných, oblastí této vědy. Cílem FYKOSu je rozvíjet fyzikální myšlení, protože člověk, který se umí nad (nejen fyzikálními) problémy zamyslet a cítí touhu dobrat se k nějakému řešení, se uplatní všude, kde si schopností lidského mozku cení.

\r\n\r\n
Matematický korespondenční seminář PraSe (PRAžský SEminář)
\r\n\r\n

Řešením úloh tohoto semináře získáš mnoho matematických znalostí a naučíš přesněji a srozumitelněji formulovat své myšlenky a závěry. Seminář je dobrou přípravou pro účast v nejrůznějších matematických soutěžích i pro další studium matematiky, ale schopnost logického myšlení, kterou si můžeš procvičit, se ti v životě bude hodit, i když se v něm třeba právě matematice věnovat nehodláš.

\r\n\r\n

Pro mladší sourozence

\r\n\r\n
Pikomat
\r\n\r\n

Pikomat je matematický korespondenční seminář určený žákům šestých až devátých tříd základních škol a studentům odpovídajících ročníků víceletých gymnázií. Spočívá v řešení několika úloh propojených příběhem. Na jaře se koná soustředění pro nejlepší řešitele, v létě pak tábor pro všechny zájemce.

\r\n\r\n
Výfuk (VÝpočty Fyzikálních UKolů)
\r\n\r\n

Výfuk je samostatný korespondenční seminář Matfyzu, který spadá pod Katedru didaktiky fyziky. Během školního roku kromě šesti sérií semináře organizátoři připravují i podzimní a jarní setkání, letní tábor a Náboj junior.

\r\n\r\n

Databáze mimoškolních aktivit

\r\n\r\n

Je-li Ti výčet aktivit výše málo nebo Tě žádná z nich nezaujala, doporučujeme navštívit web organizace ProStředoškoláky, jež zde připravila rozsáhlou databázi mimoškolních aktivit a akcí. Krom toho organizace pořádá soutěž Středoškolák roku, ve které každý rok oceňuje nejaktivnější středoškoláky. Věnuješ-li se tedy mimoškolně něčemu ve větším měřítku, neváhej se do soutěže přihlásit.

", "enable_comments": false, "registration_required": false, "sites": [ 1 ], "template_name": "", "title": "Další aktivity", "url": "/o-nas/dalsi-akce/" }, "model": "flatpages.flatpage", "pk": 27 }, { "fields": { "content": "

Tady bude text o tom, jak psát příspěvek a tento text napíše Kristý, až bude jasné, co že to vlastně v M&M bude k řešení.

", "enable_comments": false, "registration_required": false, "sites": [ 1 ], "template_name": "", "title": "Jak psát příspěvek", "url": "/jak-resit/jak-psat-prispevek/" }, "model": "flatpages.flatpage", "pk": 28 } ]