Popis úloh 01-05
This commit is contained in:
parent
cf179ab366
commit
ad80945ada
5 changed files with 50 additions and 0 deletions
14
01-bludiste/README.md
Normal file
14
01-bludiste/README.md
Normal file
|
@ -0,0 +1,14 @@
|
|||
# Nejkratší cesta v bludišti
|
||||
|
||||
Na vstupu je bludiště nakreslené pomocí následujících znaků:
|
||||
|
||||
- `#` – zeď
|
||||
- `.` – volné políčko
|
||||
- `A` – vaše počáteční poloha
|
||||
- `Z` – poloha cíle
|
||||
|
||||
Najděte nejkratší cestu z `A` do `Z`. Vypište ji jako posloupnost znaků
|
||||
`<` (krok doleva), `>` (doprava), `^` (nahoru), `v` (dolů). Pokud nejkratší
|
||||
cest existuje více, najděte libovolnou z nich.
|
||||
|
||||
Můžete vstoupit na políčka označená `.`, `A`, `Z`. Nesmíte vstoupit na `#`.
|
15
02-klice/README.md
Normal file
15
02-klice/README.md
Normal file
|
@ -0,0 +1,15 @@
|
|||
# Bludiště s dveřmi a klíči
|
||||
|
||||
Oproti první úloze se na vstupu vyskytují tyto znaky:
|
||||
|
||||
- `K` – klíč (může jich být víc)
|
||||
- `D` – dveře (může jich být víc)
|
||||
|
||||
Na políčko s klíčem můžete vstoupit a získáváte tím do inventáře klíč.
|
||||
|
||||
Na políčko s dveřmi můžete vstoupit pouze tehdy, když nesete klíč.
|
||||
O klíč tím přijdete.
|
||||
|
||||
V jednom okamžiku můžete mit v inventáři nejvýše jeden klíč.
|
||||
|
||||
Najděte a vypište cestu o nejmenším počtu kroků.
|
6
03-auticko/README.md
Normal file
6
03-auticko/README.md
Normal file
|
@ -0,0 +1,6 @@
|
|||
# Porouchané autíčko
|
||||
|
||||
Skoro všechno je stejné jako v první úloze, jen po bludišti jezdíte porouchaným
|
||||
autíčkem. Na počátku je natočeno nahoru. Kdykoliv vstoupíte na políčko, můžete
|
||||
pokračovat buď na další políčko ve stejném směru (je-li volné), nebo se natočit
|
||||
doprava o 90 stupňů a posunout se o políčko vpřed (je-li volné).
|
10
04-roboti/README.md
Normal file
10
04-roboti/README.md
Normal file
|
@ -0,0 +1,10 @@
|
|||
# Dva roboti v bludišti
|
||||
|
||||
V bludišti jsou dva roboti: počáteční poloha prvního je označena `A`,
|
||||
počáteční poloha druhého `B`.
|
||||
|
||||
Vysíláte posloupnost příkazů, kterou se řídí *oba* roboti současně.
|
||||
Úkolem je dovést oba roboty k písmenu `Z`.
|
||||
|
||||
Pokud by příkaz robota navedl do zdi, robot ho ignoruje.
|
||||
Když robot dorazí na `Z`, přestane poslouchat příkazy.
|
5
05-bila-pani/README.md
Normal file
5
05-bila-pani/README.md
Normal file
|
@ -0,0 +1,5 @@
|
|||
# Bílá paní
|
||||
|
||||
Po bludišti z první úlohy se pohybuje Bílá paní. Ke stáru už jí nedělá
|
||||
dobře procházet zdmi, tak hledá cestu z `A` do `Z`, na které je potřeba
|
||||
zdí projít co nejméněkrát. Z takových cest najděte tu o nejmenším počtu kroků.
|
Loading…
Reference in a new issue