Browse Source

Popis úloh 01-05

master
Martin Mareš 2 years ago
parent
commit
ad80945ada
  1. 14
      01-bludiste/README.md
  2. 15
      02-klice/README.md
  3. 6
      03-auticko/README.md
  4. 10
      04-roboti/README.md
  5. 5
      05-bila-pani/README.md

14
01-bludiste/README.md

@ -0,0 +1,14 @@
# Nejkratší cesta v bludišti
Na vstupu je bludiště nakreslené pomocí následujících znaků:
- `#` – zeď
- `.` – volné políčko
- `A` – vaše počáteční poloha
- `Z` – poloha cíle
Najděte nejkratší cestu z `A` do `Z`. Vypište ji jako posloupnost znaků
`<` (krok doleva), `>` (doprava), `^` (nahoru), `v` (dolů). Pokud nejkratší
cest existuje více, najděte libovolnou z nich.
Můžete vstoupit na políčka označená `.`, `A`, `Z`. Nesmíte vstoupit na `#`.

15
02-klice/README.md

@ -0,0 +1,15 @@
# Bludiště s dveřmi a klíči
Oproti první úloze se na vstupu vyskytují tyto znaky:
- `K` – klíč (může jich být víc)
- `D` – dveře (může jich být víc)
Na políčko s klíčem můžete vstoupit a získáváte tím do inventáře klíč.
Na políčko s dveřmi můžete vstoupit pouze tehdy, když nesete klíč.
O klíč tím přijdete.
V jednom okamžiku můžete mit v inventáři nejvýše jeden klíč.
Najděte a vypište cestu o nejmenším počtu kroků.

6
03-auticko/README.md

@ -0,0 +1,6 @@
# Porouchané autíčko
Skoro všechno je stejné jako v první úloze, jen po bludišti jezdíte porouchaným
autíčkem. Na počátku je natočeno nahoru. Kdykoliv vstoupíte na políčko, můžete
pokračovat buď na další políčko ve stejném směru (je-li volné), nebo se natočit
doprava o 90 stupňů a posunout se o políčko vpřed (je-li volné).

10
04-roboti/README.md

@ -0,0 +1,10 @@
# Dva roboti v bludišti
V bludišti jsou dva roboti: počáteční poloha prvního je označena `A`,
počáteční poloha druhého `B`.
Vysíláte posloupnost příkazů, kterou se řídí *oba* roboti současně.
Úkolem je dovést oba roboty k písmenu `Z`.
Pokud by příkaz robota navedl do zdi, robot ho ignoruje.
Když robot dorazí na `Z`, přestane poslouchat příkazy.

5
05-bila-pani/README.md

@ -0,0 +1,5 @@
# Bílá paní
Po bludišti z první úlohy se pohybuje Bílá paní. Ke stáru už jí nedělá
dobře procházet zdmi, tak hledá cestu z `A` do `Z`, na které je potřeba
zdí projít co nejméněkrát. Z takových cest najděte tu o nejmenším počtu kroků.
Loading…
Cancel
Save