Martin Mareš
2 years ago
5 changed files with 50 additions and 0 deletions
@ -0,0 +1,14 @@ |
|||||
|
# Nejkratší cesta v bludišti |
||||
|
|
||||
|
Na vstupu je bludiště nakreslené pomocí následujících znaků: |
||||
|
|
||||
|
- `#` – zeď |
||||
|
- `.` – volné políčko |
||||
|
- `A` – vaše počáteční poloha |
||||
|
- `Z` – poloha cíle |
||||
|
|
||||
|
Najděte nejkratší cestu z `A` do `Z`. Vypište ji jako posloupnost znaků |
||||
|
`<` (krok doleva), `>` (doprava), `^` (nahoru), `v` (dolů). Pokud nejkratší |
||||
|
cest existuje více, najděte libovolnou z nich. |
||||
|
|
||||
|
Můžete vstoupit na políčka označená `.`, `A`, `Z`. Nesmíte vstoupit na `#`. |
@ -0,0 +1,15 @@ |
|||||
|
# Bludiště s dveřmi a klíči |
||||
|
|
||||
|
Oproti první úloze se na vstupu vyskytují tyto znaky: |
||||
|
|
||||
|
- `K` – klíč (může jich být víc) |
||||
|
- `D` – dveře (může jich být víc) |
||||
|
|
||||
|
Na políčko s klíčem můžete vstoupit a získáváte tím do inventáře klíč. |
||||
|
|
||||
|
Na políčko s dveřmi můžete vstoupit pouze tehdy, když nesete klíč. |
||||
|
O klíč tím přijdete. |
||||
|
|
||||
|
V jednom okamžiku můžete mit v inventáři nejvýše jeden klíč. |
||||
|
|
||||
|
Najděte a vypište cestu o nejmenším počtu kroků. |
@ -0,0 +1,6 @@ |
|||||
|
# Porouchané autíčko |
||||
|
|
||||
|
Skoro všechno je stejné jako v první úloze, jen po bludišti jezdíte porouchaným |
||||
|
autíčkem. Na počátku je natočeno nahoru. Kdykoliv vstoupíte na políčko, můžete |
||||
|
pokračovat buď na další políčko ve stejném směru (je-li volné), nebo se natočit |
||||
|
doprava o 90 stupňů a posunout se o políčko vpřed (je-li volné). |
@ -0,0 +1,10 @@ |
|||||
|
# Dva roboti v bludišti |
||||
|
|
||||
|
V bludišti jsou dva roboti: počáteční poloha prvního je označena `A`, |
||||
|
počáteční poloha druhého `B`. |
||||
|
|
||||
|
Vysíláte posloupnost příkazů, kterou se řídí *oba* roboti současně. |
||||
|
Úkolem je dovést oba roboty k písmenu `Z`. |
||||
|
|
||||
|
Pokud by příkaz robota navedl do zdi, robot ho ignoruje. |
||||
|
Když robot dorazí na `Z`, přestane poslouchat příkazy. |
@ -0,0 +1,5 @@ |
|||||
|
# Bílá paní |
||||
|
|
||||
|
Po bludišti z první úlohy se pohybuje Bílá paní. Ke stáru už jí nedělá |
||||
|
dobře procházet zdmi, tak hledá cestu z `A` do `Z`, na které je potřeba |
||||
|
zdí projít co nejméněkrát. Z takových cest najděte tu o nejmenším počtu kroků. |
Loading…
Reference in new issue