Martin Koreček
2 years ago
1 changed files with 43 additions and 0 deletions
@ -0,0 +1,43 @@ |
|||
\pagenumbering{gobble} |
|||
|
|||
# Dobyvatelé |
|||
|
|||
Hra probíhá v taktech, v každém taktu máte možnost dát povel každému svému vojákovi pomocí |
|||
jeho unikátního ID, kam se má |
|||
vydat (dá se pohybovat doleva, doprava, nahoru, dolů, a dá se také zůstat na místě do dalšího taktu). |
|||
Na každém poli smí být, a nejspíš často bude, několik vojáků vašeho týmu. Některá pole plánku |
|||
jsou od začátku zabrána kopci (v API jim říkáme `hill`), kam vojáci nedokážou jít. Pokud se o to pokusí, |
|||
zůstanou na aktuálním poli, jako by se o kopec zarazili. |
|||
|
|||
Pokud pohyby vojáků vedou během taktu na |
|||
střet vojáků různých týmů na jednom políčku, vojáci se pomlátí způsobem popsaným níže. Přežít ale |
|||
mohou vojáci maximálně jednoho týmu na poli, a to pouze pokud zde tým má ostře nejvíc vojáků. |
|||
|
|||
## Cíl hry |
|||
|
|||
Na konci taktu, kdy každé pole okupuje maximálně jeden tým, se pole okupované každým týmem stane |
|||
územím tohoto týmu, a to až do chvíle, kdy je zabere tým jiný. |
|||
|
|||
Po **každém** taktu se spočte, kolik území náleží každému týmu, a toto číslo se přičte ke množství *bodů* |
|||
týmu. To znamená, že finální bodování je *součtem* týmem zabraných polí *po každém taktu*. |
|||
|
|||
## Jak do hry vstupují noví vojáci |
|||
|
|||
Před začátkem každého taktu mají všechny týmy stejný *pomyslný rozpočet*. Z toho musí nejprve uživit všechny své živé |
|||
vojáky (to vždy půjde), a poté mohou nakoupit nové. Uživení každého stávajícího vojáka je stejně nákladné |
|||
a naverbování nového stojí o poznání víc. |
|||
|
|||
Naverbovaní vojáci se objeví vždy ve vašem domečku (domeček je jedno speciální pole). |
|||
Čtverec 3x3 polí s domečkem ve středu je chráněný a jiné týmy se do něj nemohou dostat, |
|||
podobně jako kdyby šlo o kopec. |
|||
|
|||
Rozpočet v průběhu hry lineárně stoupá (vy ale explicitně rozpočet neuvidíte, jen vám podle této logiky přibudou vojáci). |
|||
|
|||
## Souboje dvou vojsk |
|||
|
|||
Když se v jednom poli střetne více týmů, přežijí zde jen vojáci týmu s ostře největším počtem vojáků na tomto poli. |
|||
Pokud takový tým není, nepřežije zde žádný voják a pole bude dál okupované stejným týmem jako před taktem |
|||
(nebo volné). |
|||
|
|||
Pokud označíme jako $a$ počet vojáků nejsilnějšího týmu v poli a $b$ počet toho druhého nejsilnějšího, |
|||
zbude nejsilnějšímu týmu na konci taktu na daném poli (dolní celá část z) $\frac{a^2 - b^2}{a}$ vojáků. |
Loading…
Reference in new issue